برترین روغن برای تقویت ناخن (9 روغن با خواص بی نظیر)

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ما در طول روز دست های خود را در معرض عوامل محیطی مختلفی قرار می دهیم که همگی می توانند به ناخن هایمان آسیب برسانند. امروزه محصولات بدون نسخه زیادی برای تقویت ناخن فراوری می گردد که اغلب حاوی مواد شیمیایی هستند. خوشبختانه، جایگزین های طبیعی زیادی وجود دارند که می توانند به تغذیه و ترمیم ناخن ها یاری نمایند. اگر در پی یک راه چاره موثر برای داشتن ناخن های سالم و زیبا می گشت، این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب شما را با برترین روغن برای تقویت ناخن آشنا می کنیم.

برترین روغن برای تقویت ناخن (9 روغن با خواص بی نظیر)

برترین روغن برای تقویت ناخن چیست؟

از آنجا که روغن های زیادی برای انتخاب وجود دارد، برترین روغن برای تقویت و رشد ناخن را به موارد زیر محدود کردیم. فقط به یاد داشته باشید که ممکن است روغن خاصی برای شما مناسب نباشد و باعث بروز واکنش آلرژیک گردد. از این رو مهم است که قبل از امتحان کردن هر نوع فرآورده ای ابتدا پچ تست انجام دهید.

1. روغن جوجوبا

بسیاری از مردم معتقدند که روغن جوجوبا برترین روغن گیاهی برای تقویت ناخن است. این روغن سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی لازم است و به علت خاصیت مرطوب نمایندگی به تقویت ناخن ها و نرم شدن کوتیکول ها یاری می نماید. علاوه بر این، به قدری ملایم است که می توانید از آن به صورت روزانه بهره ببرید.

2. روغن درخت چای

روغن درخت چای به علت خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی خود معروفیت زیادی دارد. به همین علت، برای افرادی که از عفونت ناخن یا کوتیکول رنج می برند یک انتخاب عالی محسوب می گردد. این روغن به کشتن باکتری ها و قارچ های مضر، کاهش التهاب و جلوگیری از توسعه عفونت یاری می نماید.

3. روغن زیتون

از روغن زیتون هم می توان به عنوان برترین روغن برای تقویت ناخن نام برد. وقتی از سلامت ناخن و کوتیکول صحبت به میان می آید، این روغن همه کاره می تواند به تغذیه و آبرسانی آن ها یاری کند. بعلاوه باعث تقویت ناخن ها می گردد و سرعت رشد آن ها را افزایش می دهد. از این رو برای کسانی که می خواهند ناخن های بلند و زیبا داشته باشند مناسب است.

4. روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین از سایر گزینه هایی است که می توان آن را در لیست برترین روغن تقویت ناخن قرار داد. به همین علت، از این روغن در بسیاری از محصولات از جمله روغن تقویت نماینده ناخن هیدرودرم استفاده می گردد.

روغن بادام شیرین خاصیت مرطوب نمایندگی دارد و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. علاوه بر این، به تسکین و التیام پوست های خشک و ترک خورده یاری می نماید. از آنجا که روغن بادام شیرین بسیار ملایم است، می توانید به طور روزانه و هر زمان که دوست دارید از مزایای آن بهره مند شوید.

5. روغن نارگیل

روغن نارگیل یک فرآورده همه کاره است، به طوری که خواص مرطوب نمایندگی آن از خشکی و شنمایندگی ناخن ها جلوگیری می نماید و خواص ضدقارچی آن عفونت ناخن را از بین می برد. بنابراین با استفاده از آن می توانید ناخن های قوی تر و زیباتری داشته باشید. برای اینکه جذب روغن نارگیل را افزایش دهید، آن را گرم کنید و قبل از خواب به آرامی روی ناخن ها و کوتیکول های خود ماساژ دهید.

6. روغن آرگان

روغن آرگان برای کسانی که می خواهند برترین روغن برای رشد ناخن و تقویت آن را داشته باشند یک گزینه عالی است. این روغن مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مفیدی است که نه تنها به تقویت ناخن ها و رشد سالم آن ها یاری می نمایند، بلکه در تغذیه و آبرسانی کوتیکول ها نقش دارند.

7. روغن کرچک

روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب ضروری و سایر اجزای مغذی است. به همین علت، از آن به عنوان برترین روغن برای تقویت ناخن یاد می گردد. روغن کرچک گردش خون را تقویت می نماید، در آبرسانی به کوتیکول ها نقش دارد و باعث تحریک رشد ناخن ها می گردد. علاوه بر این، اسید ریسینولئیک موجود در آن به افزایش استحکام ناخن ها یاری می نماید.

8. روغن میخک

تحقیقات درباره برترین روغن برای تقویت ناخن نشان می دهد که روغن میخک خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد و به مبارزه با عفونت ناخن یاری می نماید. بعلاوه می تواند سلامت کلی ناخن را بهبود بخشد و مسائل ناشی از التهاب را برطرف کند. بنابراین اگر می خواهید ناخن های سالم تر و قوی تری داشته باشید، توصیه می کنیم این روغن را به روتین روزانه خود اضافه کنید.

9. روغن ویتامین E

چه ناخن های شنماینده داشته باشید و چه از زرد بودن ناخن هایتان ناراضی باشید، در هر صورت ویتامین E می تواند تمام این مسائل را برطرف کند. این ویتامین خاصیت مرطوب نمایندگی دارد و به تغذیه و آبرسانی ناخن ها یاری می نماید. بعلاوه باعث ترمیم کوتیکول های آسیب دیده می گردد، التهاب را تسکین می دهد و بستر ناخن را تقویت می نماید.

چگونه از برترین روغن تقویت نماینده ناخن استفاده کنیم؟

روش های مختلفی برای استفاده از روغن های تقویت نماینده ناخن وجود دارد. برای مثال، می توانید به یکی از 2 روش زیر عمل کنید:

  • هفته ای یک بار روغن را گرم کنید و ناخن هایتان را که از قبل تمیز نموده اید به مدت 15 دقیقه داخل آن قرار دهید. سپس دست ها را از روغن خارج کنید و روی ناخن ها و پوست اطراف آن ها را ماساژ دهید. مراقب باشید که روغن بیش از حد داغ نباشد، چون ممکن است باعث سوختگی گردد.
  • قبل از خواب چند قطره از روغن دلخواه را روی ناخن ها بریزید و آن را با حرکات دایره ای شکل ماساژ دهید تا به خوبی جذب گردد.

سایر راهکارهای مفید برای تقویت ناخن

راهکارهای خانگی زیر می توانند در بسیاری از موارد به رشد ناخن ها و افزایش استحکام آن ها یاری نمایند:

  • از سفت نماینده ناخن بهره ببرید. این محصولات که می توان از آن ها به عنوان برترین تقویت نماینده ناخن نام برد، برای کسانی که ناخن های نرم دارند مناسب اند. چون به مرور باعث افزایش استحکام ناخن ها می شوند.
  • مرطوب نماینده بزنید. در طول روز یا شب قبل از خواب روی دست ها و ناخن های خود از مرطوب نماینده بهره ببرید. مرطوب نماینده به برطرف خشکی ناخن یاری می نماید و شنمایندگی آن را کاهش می دهد.
  • دستکش بپوشید. پوشیدنی دستکش هنگام شستن ظروف یا استفاده از محصولات شوینده از آسیب دیدگی ناخن ها جلوگیری می نماید.
  • از بهره ببرید. مصرف مکمل بیوتین (ویتامین B7) و خوردن غذاهای غنی از پروتئین و آهن در حفظ سلامت ناخن ها موثر است. بعلاوه اگر کمبود آهن دارید، می توانید بعد از مشورت با پزشک از مکمل آهن بهره ببرید.
  • بهداشت ناخن را رعایت کنید. ناخن های خود را کوتاه نگه دارید، از جویدن آن ها بپرهیزید و هرگز از آن ها به عنوان ابزار برای باز کردن گره ها یا درب قوطی ها استفاده نکنید.

معمولا شنماینده بودن ناخن ها نگران نماینده نیست. اما اگر با استفاده از برترین روغن ناخن یا سایر راهکارهای خانگی پیروز به برطرف این مشکل نشدید یا علائم دیگری را تجربه کردید، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند به شما در خرید برترین انواع تقویت نماینده ناخن یاری کند یا بیماری های زمینه ای را که روی ناخن ها تاثیر گذاشته اند تشخیص دهد.

کلام پایانی

رشد کند ناخن ها یا شنماینده بودن آن ها مشکل شایعی است که بسیاری از افراد به خصوص زنان از آن شکایت دارند. افزایش سن، خیس و خشک شدن مکرر ناخن ها در اثر فعالیت هایی مثل شست دست یا شستن ظروف، شرایط آب و هوایی نامساعد از جمله گرما یا سرمای شدید، استفاده بیش از حد از مواد خشن مثل استون برای پاک کردن لاک و ابتلا به بیماری های زمینه ای مانند کم خونی و اختلال تیروئید از دلایل احتمالی بروز این مشکل هستند.

اگر با مشکل ناخن های ضعیف، شنماینده و آسیب دیده روبرو هستید، برترین روغن برای تقویت ناخن را تهیه نموده و از آن به طور منظم بهره ببرید. این اکسیر شگفت انگیز برای ناخن های شما معجزه می نماید. از آبرسانی کوتیکول ها گرفته تا تقویت رشد و افزایش درخشندگی طبیعی ناخن ها، روغن می تواند برترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ ادکلن شنل مگ را بخوانید.

منابع: healthshots, isabellasclearly, manilab, medicalnewstoday

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین روغن برای تقویت ناخن (9 روغن با خواص بی نظیر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روغن برای تقویت ناخن (9 روغن با خواص بی نظیر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید