ارزشمندترین تمبر جهان با قدمتی 165 ساله به مزایده گذاشته شد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ارزشمندترین تمبر جهان با قدمتی 165 ساله به مزایده گذاشته شد.

ارزشمندترین تمبر جهان با قدمتی 165 ساله به مزایده گذاشته شد

یک تمبر یک سنتی مگنتا متعلق به گویان بریتانیا که در سال 1856 میلادی چاپ شده است، در حراجی ساتبیز در نیویورک به قیمت 8 میلیون و 300 هزار دلار چکش خورد. گویان بریتانیا نام مستعمره امپراطوری بریتانیا در کارائیب و ساحل شمالی آمریکای جنوبی بود که هم اکنون به نام کشور مستقل گویان شناخته می شود.

این تمبر تنها تمبر به جای مانده از مجموعه تمبرهایی است که آمریکای جنوبی برای جبران کمبود ناشی از مصرف بالای استعمارگران بریتانیایی چاپ کرد.

استوارت وایتزمن (Stuart Weitzman) طراح کفش و مجموعه داری که این تمبر عتیقه را به حراج گذاشت، آن را در سال 2014 به مبلغ 9 میلیون و 500 هزار دلار خرید و در ادامه سنت صاحبان قبلی، در پشت تمبر یادگاری از خود برجای گذاشت؛ طرحی از یک کفش پاشنه بلند به همراه امضایش.

از دیگر عتیقه جات ارزشمندی که در حراجی نیویورک به فروش گذاشته شد، میتوان به یک سکه طلای دابل ایگل 1933 (DoubleEagle) اشاره کرد که با قیمت استثنایی 18 میلیون و 900 هزار دلار به فروش رسید. این سکه تنها سکه دابل ایگل 1933 بود که در مالکیت مجموعه داران خصوصی قرار داشت و ارزش تقریبی آن چیزی بین 10 تا 15 میلیون دلار برآورد شده بود.

وایتزمن این سکه را در سال 2002 به قیمت 7 میلیون و 600 هزار دلار خریده بود که زمان خود یک رکورد نو بشمار می رفت.

این سکه 20 دلاری که در یک سمت آن تصویر تندیس آزادی واقع شده است و در سمت دیگر تصویر یک عقاب، آخرین سکه طلایی بود که در ایالات متحده ضرب و به بازار تزریق شد. این سکه پس از آن که فرانکلین روزولت، سی و دومین رئیس جمهوری آمریکا استاندارد طلا را متوقف کرد، دیگر هرگز دوباره ضرب نشد. استاندارد طلا یا Gold Standard به سیستم پولی گویند که در آن دولت اجازه تبدیل پول به طلا و بالعکس را می دهد.

به گفته ساتبیز، خریداران این دو گنجینه تاریخی ترجیح دادند هویتشان محفوظ بماند.

وایتزمن که از دوران کودکی به جمع آوری تمبر و سکه علاقه داشت، می گوید پولی که از حراج بدست آمده را به امور خیریه، کمک به تحقیقات پزشکی و افتتاح یک موزه در مادرید اختصاص خواهد داد.

منبع: همگردی

به "ارزشمندترین تمبر جهان با قدمتی 165 ساله به مزایده گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزشمندترین تمبر جهان با قدمتی 165 ساله به مزایده گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید