الگوریتم اینستاگرام تغییر می نماید؛ یاری به محتواهای دست اول و مقابله با بازنشر محتوا

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، دیجیاتو: اینستاگرام درحال اعمال تغییرات بزرگی در الگوریتم پیشنهاد بخش ریلز است. با این تغییرات، محتواهای دست اول یا اوریجینال بیشتر از قبل به کاربران پیشنهاد داده خواهند شد و از آن سو، پست هایی که صرفاً محتوای سایر اشخاص را بازنشر می نمایند، کمتر پیشنهاد می شوند. هدف این شرکت یاری به بیشتر دیده شدن محتواسازان کوچکی است که مخاطبان کمتری دارند.

الگوریتم اینستاگرام تغییر می نماید؛ یاری به محتواهای دست اول و مقابله با بازنشر محتوا

به گزارش انگجت، اینستاگرام گفت که در کوشش است سیستم رتبه بندی محتوای خود را اصلاح کند تا اکانت هایی که دنبال نمایندگان کمتری دارند، راحت تر بتوانند محتواهای خود را به دست کاربران برسانند. در توضیحات این شرکت آمده است:

از مدت ها قبل، به علت شیوه رتبه بندی محتوا به وسیله ما، پست های تولیدنمایندگانی که دنبال نمایندگان بیشتری داشتند و بعلاوه کسانی که محتواهای دیگران را بازنشر می دادند، بیشتر از سازندگان محتواهای دست اول و کوچک به کاربران پیشنهاد می شد. فکر می کنیم مهم است که این سازوکار را اصلاح کنیم تا همه محتواسازان فرصت برابری برای دستیابی به مخاطبان نو داشته باشند.

الگوریتم اینستاگرام چه تغییری می نماید؟

هنوز دقیقاً مشخص نیست که سیستم پیشنهاد محتوای اینستاگرام چگونه می تواند برابری را افزایش دهد، اما این شرکت می گوید الگوریتم آن ها دیگر به اکانت هایی که دنبال نمایندگان بیشتری دارند، اولویت بالاتر نمی دهد: محتواهای واجد شرایط...صرف نظر از اینکه کاربر اکانت منتشرنماینده پست را دنبال می نماید یا نه، به گروه کوچکی از مخاطبان که فکر می کنیم آن محتوا را می پسندند، نشان داده می گردد.

در ادامه با شکل گیری تعامل میان این مخاطبان و محتوای مربوطه، ویدیوهایی که برترین عملکرد را داشته باشند، برای گروه بزرگ تری از مخاطبان به نمایش درمی آیند، سپس برترین موارد بین آن ها دوباره به یک گروه بزرگ تر نشان داده می شوند و این روند ادامه می یابد.

اینستاگرام می گوید این تغییر طی ماه های آینده در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت؛ بنابراین احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا تمام محتواسازان بتوانند اثر آن را مشاهده نمایند.

اما تغییر مربوط به تشویق پست های اوریجینال یا دست اول، سریع تر اعمال می گردد. اینستاگرام می گوید ریل هایی که ری پست می شوند، درصورتی که دقیقاً یکسان باشند، با کلیپ اصلی در پیشنهادها جایگزین خواهند شد. اکانت هایی که ریل هایی را ری پست می نمایند هم برچسبی دریافت می نمایند که سازنده اصلی محتوا را نشان خواهد داد. البته افرادی که محتواها را به طرز قابل توجهی تغییر می دهند، مثلاً روی آن صداگذاری می نمایند یا به کلیپ ها واکنش می دهند یا آن ها را با تغییرات چشمگیر به میم تبدیل می نمایند، از این قاعده مستثنا خواهند بود.

کاربرانی که صرفاً محتواهای دیگران را بازنشر می دهند، با تکرار این رفتار با برخورد شدیدتری روبرو می شوند. اینستاگرام می گوید اگر این افراد در یک بازه زمانی 30 روزه 10 پست یا بیشتر، محتوای دست اول نداشته باشند، پیشنهاد پست های آن ها را به کلی متوقف می نماید.

تغییرات حاضر فعلاً تنها برای بخش ریلز اعمال می گردد و برای سایر پست ها اجرا نخواهد شد.

منبع: انتخاب

به "الگوریتم اینستاگرام تغییر می نماید؛ یاری به محتواهای دست اول و مقابله با بازنشر محتوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوریتم اینستاگرام تغییر می نماید؛ یاری به محتواهای دست اول و مقابله با بازنشر محتوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید