ایجاد بازار برای دانش بنیان های ایرانی با تدوین استانداردها

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، دکتر سعید سرکار در نشست دبیران و اعضای فعال تدوین استانداردهای فناوری نانو با اشاره به رتبه سوم ایران در بخش تدوین استانداردهای ملی فناوری نانو گفت: فعالیت ها در حوزه نانو باید براساس استاندارد باشد، اگر بتوانیم استانداردهای مختلفی در این حوزه تدوین کنیم به توسعه فناوری نانو و شرکت های نانویی یاری خواهیم کرد.

ایجاد بازار برای دانش بنیان های ایرانی با تدوین استانداردها

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای شرق آسیا نظیر فیلیپین فاقد چنین استانداردهایی هستند. تدوین استاندارد و سپس ترجمه آن به زبان کشورهای مختلف موجب می گردد که این کشورها از این استانداردها بهره ببرند. با این کار مثلا در فیلیپین بازار 110 میلیون نفری برای شرکت های ایرانی ایجاد می گردد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، استاندارد را مقوله ای بسیار مهم در حوزه نانو قلمداد کرد که در بسیاری کشورها کمتر به آن پرداخته شده است. مقوله استاندارد به ویژه در فناوری های نوظهور نظیر نانو فرصت های بسیاری برای کار دارد.

به گفته سرکار موانع زیادی در جهت استفاده از استاندارد در بخش نانو وجود دارد که باید برطرف گردد.

وی گفت: در زمینه مرغ، گوشت و ماهی از فناوری نانو برای افزایش ماندگاری استفاده شده است، عملکرد نانو در این بخش به خوبی ثابت شده به طوری که دو شرکت از این فناوری در بسته بندی مواد پروتئینی استفاده می نمایند. اما به محض این که تعیین می گردد این شرکت ها از فناوری نانو در بسته بندی استفاده نموده اند، مشکلاتی برای آن ها ایجاد می گردد. اینها موانعی است که باید در بخش استاندارد با آن مقابله کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایجاد بازار برای دانش بنیان های ایرانی با تدوین استانداردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد بازار برای دانش بنیان های ایرانی با تدوین استانداردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید