بازداشت فعالان دموکراسی خواه هنگ کنگ پس از چند ماه آرامش

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، پلیس هنگ کنگ امروز، شنبه نزدیک 10 فعال دموکراسی را به اتهام تجمع غیرقانونی دستگیر کرد.

بازداشت فعالان دموکراسی خواه هنگ کنگ پس از چند ماه آرامش

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، رادیو تلویزیون هنگ کنگ گزارش کرد، گفته می گردد که مارتین لی، وکیل و بنیانگذار حزب دموکراتیک نیز در میان این دستگیرشدگان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق گزارش رادیو تلویزیون هنگ کنگ در کل 9 قانونگذار سابق دستگیر شده اند.

پلیس هنگ کنگ هنوز این دستگیری ها را تایید ننموده است. طبق اعلام رسانه ها، دستگیری این افراد با تظاهرات 18 اوت و یکم اکتبر سال گذشته میلادی در این شهر مرتبط است.

در رسانه ها فیلمی از حضور پلیس در مقابل خانه جیمی لای، ناشر برجسته و یکی از حامیان اقتصادی جنبش حامی دموکراسی هنگ کنگ منتشر شده است اما معین نیست که او در میان دستگیرشدگان امروز است یا خیر.

دستگیری های امروز پس از ماه ها آرامش نسبی به دنبال قرنطینه به دلیل کرونا اما همزمان با کوشش مقامات دولت چین و دولت هنگ کنگ برای وضع قوانین سخنگیرانه تر در زمینه امنیت ملی برای این شهر اجرا شده است.

کلودیا مو، قانونگذار دموکراتیک که در جمع این دستگیرشدگان نیست، گفت، دولت تحت رهبری رییس اجرایی هنگ کنگ در کوشش است تا حلقه وحشتی در هنگ کنگ ایجاد کند.

وی با اشاره به انتخابات پارلمانی پیش رو در ماه سپتامبر که دموکرات ها امیدوارند در آن قدرت وتوی سابق خود را بازیابند، گفت: آنان هر کاری بتوانند می نمایند تا اپوزیسیون محلی را ساکت نموده و از بین ببرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازداشت فعالان دموکراسی خواه هنگ کنگ پس از چند ماه آرامش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت فعالان دموکراسی خواه هنگ کنگ پس از چند ماه آرامش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید