فاندیشن چیست و چه کاربردی در آرایش صورت دارد؟

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، هنگامی که صحبت از آرایش کردن می گردد فاندیشن یکی از نخستین محصولاتی است که بسیاری از افراد جدا از ریمل و بالم لب رنگی معرفی می نمایند. این محصول آرایش صورت وسیله ای برای افراد مبتدی و بعلاوه حرفه ای در زمینه آرایش محسوب می گردد. اما در صورتی که هنوز به خوبی با آن آشنا نشده اید و از خودتان می پرسید فاندیشن چیست و چه کاربردی دارد باید بگوییم شما تنها نیستید و با مطالعه ادامه مطلب می توانید به یادگیری درباره این محصول مهم و کاربردی و آنالیز انواع مختلف آن بپردازید.

فاندیشن چیست و چه کاربردی در آرایش صورت دارد؟

فاندیشن صورت چیست؟

فاندیشن نوعی وسیله آرایش صورت است. این محصول در تمام نقاط صورت برای ایجاد پایه یا زیرسازی برای باقی آرایش صورت به کار می رود. علاوه بر این به عنوان پایه کل میکاپ و آرایش هم به کار می رود. این محصول در صورت داشتن فرمولاسیون صحیح می تواند به پوشاندن لکه ها، تصحیح رنگ پوست، پوشاندن نقایص و ایجاد یک پوست نرم و یکنواخت یاری کند.

انواع فاندیشن

فاندیشن آرایش یک فرمول و نسخه ی یکسان برای همه نیست. فرمولاسیون های مختلفی بر اساس سازگاری، میزان پوشش دلخواه و نوع رویه نهایی دلخواه وجود دارند. در ادامه با مطالعه مطلب متوجه خواهید شد که کدام محصول برایتان مناسب تر است.

هنگامی که وسایل آرایشی را آنالیز می کنید پنج فرمولاسیون اصلی برای فاندیشن وجود دارند که باید به آن ها توجه کنید.

1.فاندیشن مایع

یکی از محبوب ترین گزینه ها برای انتخاب فاندیشن، نوع مایع آن است که مانند نام آن فرمولاسیونی مایع دارد.

2. فاندیشن کرمی

این مدل ساختار کرمی تر و ضخیم تری داشته و اغلب یک گزینه عالی برای پوست خشک به شمار می رود.

3. فاندیشن پودری

در صورتی که پوست چربی دارید به احتمال زیاد به استفاده از فاندیشن پودری روی می آورید. در حالی که می توانید روی فرمولاسیون های پودری از یک لایه دیگر بهره ببرید، اما به صورت کلی پیشنهاد می گردد از پوشش سبک تری بهره ببرید.

4. فاندیشن سرمی

یکی از مدل های رایج و ترند فاندیشن، فاندیشن سرمی است که نوعی فاندیشن مایع استاندارد است. فرمولاسیون این محصول شامل سرمی است که آن را به یک محافظ پوست و در عین حال مکمل آرایش تبدیل می نماید.

5. فاندیشن مبتنی بر آب

افرادی که پوست های مستعد آکنه دارند بهتر است از فاندیشن های بر پایه آب استفاده نمایند. یک مدل دیگر از فاندیشن مایع محصولی است که آب عامل اصلی تشکیل دهنده آن بوده و کاملا عاری از روغن است.

انواع پوشانندگی فاندیشن

پس از انتخاب فرمولاسیون فاندیشن، باید اطلاعاتی را درباره پوشانندگی های مختلف هم کسب کنید. در ادامه به آنالیز پوشانندگی های مختلف این محصول پرداخته ایم.

1. پوشانندگی پایین

فاندیشن با کاور پایین (که به آن کاور طبیعی هم گفته می گردد) برای افرادی که می خواهند تناژ پوستی شان را کمی بهبود دهند اما نمی خواهند از محصولی استفاده نمایند که عیوب پوست را پوشانده یا مخفی کند ایدئال است.

2. پوشانندگی میانه

فاندیشن با پوشانندگی میانه بعضی از عیوب پوستی را پوشانده و در عین حال بافتی مشابه پوست دارد.

3. پوشانندگی کامل

فاندیشن دارای پوشانندگی کامل باید بتواند به صورت کامل نواقص و لکه های پوستی را پوشانده و یک بافت بدون لک و ایراد را ایجاد کند. فرمولاسیون مناسب برای پوشانندگی کامل حتی می توانند تتوها را هم بپوشاند.

4. پوشانندگی لایه لایه

فاندیشنی که پوشانندگی لایه لایه دارد می تواند به صورت لایه لایه سطح مورد احتیاج از پوشانندگی دلخواه را برایتان ایجاد کند. این موضوع به ویژه در صورتی خوب است که بخواهید در بعضی نواحی پوشانندگی بیشتری نسبت به سایر قسمت ها ایجاد کنید.

انواع فینیش فاندیشن

در ادامه به آنالیز انواع فینیش کاورهای فاندیشن ها می پردازیم.

1. فینیش طبیعی

این فینیش همانطور که از نامش معین است بسیار مشابه پوست بوده و ظاهرش نه مات و نه مرطوب است.

2. فینیش مات

این فینیش بدون درخشش است و به همین علت یک گزینه عالی و محبوب برای افراد دارای پوست چرب به شمار می رود.

3. فینیش مرطوب

این فینیش براق و دارای درخشش است و به همین علت افراد دارای پوست خشک به استفاده از آن تمایل بسیاری دارند.

چه زمانی از فاندیشن استفاده کنیم؟

هیچ قانون سخت و محکمی در زمینه استفاده از فاندیشن وجود ندارد. برای ایجاد یک آرایش غیررسمی تر می توانید یک لایه نازک از یک فاندیشن با پوشش میانه تا کامل را برای ایجاد یک فینیش طبیعی و بدون درخشش بهره ببرید. در صورتی که یک لایه نازک از محصول با پوشش میانه به میزان کافی درخشش برایتان ایجاد نمی نماید آن را با یک مرطوب نماینده ترکیب کنید تا به پوشش دلخواهی که در پی آن هستید برسید.

یک آرایش کاملا درخشان به لایه پایه با پوشش کامل احتیاج دارد. فاندیشن دارای پوشش کامل برترین زیرسازی برای کانتور قوی و چشم اسموکی است. برای مطالعه بیشتر در زمینه نحوه استفاده از کانتور می توانید راهنمای جامع کانتور بینی را مطالعه کنید. ظاهر شدن خال ها یا لکه های پوستی در آرایش کاملا براق ناخوشایند است زیرا باعث خراب شدن آرایش می گردد.

چگونه از فاندیشن استفاده کنیم؟

در صورتی که به تازگی شروع به آرایش کردن نموده اید استفاده از یک محصول روی کل صورت ممکن است آزاردهنده به نظر برسد. حتی اگر سال های سال است که آرایش می کنید باز هم ممکن است تا به امروز روی استفاده از این مصحول تسلط کافی را پیدا ننموده باشید. با چند نکته و گام می توانید این کار را یاد بگیرید.

نخستین گام این است که کار را با تمیز و مرطوب کردن پوست خود شروع کنید. یک روتین مراقبت پوستی مرتب داشته باشید که مناسب نوع پوستتان باشد و برای استفاده از فاندیشن آماده شوید. یک پایه خوب برای فاندیشن تا حد زیادی به عملکرد و ماندگاری آن یاری می نماید. علاوه بر این پس از سرانجام آرایش هم می توانید برای دوام بیشتر آرایش از پودر فیکس آرایشی بهره ببرید.

از پرایمر استفاده کنیم یا نه؟

پس از انجام روتین مراقبت پوستی همچنان ممکن است یک مرحله اضافی قبل از استفاده از فاندیشن احتیاج باشد. هنگامی که یک پرایمر مناسب به درستی استفاده گردد فاندیشن به مدت طولانی تری باقی خواهد ماند و زمینه مناسب تری برای نمایش زیبایی های آرایش وجود خواهد داشت. به عنوان مثال در صورتی که پوست چربی دارید، استفاده از یک پرایمر مات نماینده روی نواحی ای که چرب می شوند یک گزینه بسیار عالی و کاربردی است. در صورتی که در پی کمی درخشش هستید پرایمرهای براق نماینده هم وجود دارند. انتخاب محصول به ظاهری که در پی ایجاد آن هستید بستگی دارد.

استفاده از فاندیشن

باید فاندیشن را قبل از وسیله آرایشی روی صورت استفاده نموده و پس از آن در صورت احتیاج از کانسیلر بهره ببرید. همانطور که پیشتر گفته شد انواع مختلفی از این محصول وجود دارند اما در ادامه به آنالیز چگونگی استفاده از فاندیشن مایع می پردازیم.

براش فاندیشن دیو فایبر یک وسیله عالی برای اعمال فاندیشن مایع است زیرا به سادگی بلند شده و میزان زیادی از محصول را جذب نمی نماید. اسفنج های زیبایی تخم مرغی هم ابزارهای بسیار خوبی هستند. اسفنج خود را خیس نموده و آن را فشار دهید تا آب اضافی اش گرفته گردد. این کار مانع از جذب همه محصول به اسفنج می گردد. بعلاوه حتما اسفنج را به صورت حرکت های پرشی کوتاه روی پوست حرکت دهید.

بخشی از فاندیشن را روی پشت دست دیگر خود ریخته و اسفنج را روی آن بزنید. پس از اینکه اسفنج به محصول آغشته شد آن را روی قسمت هایی که احتیاج به پوشش بیشتری دارند بزنید.

هنگام استفاده از این محصول روی صورت از مرکز صورت به بیرون حرکت کنید. این کار به اعمال فاندیشن روی سایر قسمت های پوست مانند گردن یاری می نماید. شما می خواهید براق بودن پوشش را بعد از چانه و قسمت پایینی گردن از بین ببرید. با حرکت از مرکز به بیرون صورت مطمئن خواهید شد که خط مرده فاندیشن روی صورتتان باقی نخواهد ماند.

تفاوت بین فاندیشن و کانسیلر چیست؟

کانسیلر اغلب غلیظ تر است زیرا کار آن پوشاندن بعضی نقاط خاص است اما فاندیشن غلظت کمتری دارد و می تواند روی تمام سطح صورت پخش گردد. بسته به فرمولاسیون هر کدام از محصولاتی که استفاده می کنید این موضوع فرق دارد اما کانسیلر پوشانندگی بیشتری روی نقاطی که فاندیشن نمی تواند به صورت کامل بپوشاند فراهم می نماید. این رویکرد به پوست اجازه می دهد طبیعی تر هم به نظر برسد زیرا فرمولاسیون سنگین تر صورت را به صورت کامل نمی پوشاند بلکه تنها نقاطی که به پوشانندگی و ایجاد لایه بیشتر احتیاج دارند را بیشتر می پوشاند.

کدام یک را اول استفاده کنیم؟

اینکه در ابتدا از فاندیشن بهره ببرید یا از کانسیلر تنها به ترجیح فردی تان بستگی دارد اما اغلب در گام نخست از فاندیشن استفاده می گردد. در واقع باید پس از روتین پوستی از پرایمر و پس از آن از فاندیشن بهره ببرید. اما در رابطه با فاندیشن و کانسیلر باید ابتدا از فاندیشن بهره ببرید. در صورتی که این ترتیب را پیش بگیرید متوجه خواهید شد در صورتی که فاندیشن یک لایه یکنواخت روی پوستتان ایجاد نموده باشد دیگر احتیاجی به استفاده از میزان زیاد کانسیلر نیست.

با این حال در صورتی که بعضی از نقاط صورتتان تفاوت رنگ قابل توجهی دارند که به نظر می رسد باید آن ها را بپوشانید بهتر است در ابتدا از کانسیلر برای خنثی کردن تیرگی ها یا نقاط دارای رنگ فرق داردفاده نموده و سپس روی آن ها فاندیشن را اعمال کنید. علاوه بر این ممکن است حتی بخواهید فاندیشن را دور قسمت های دارای کانسیلر به جای روی آن ها بهره ببرید تا این دو تداخلی با هم نداشته باشند و اثر کانسیلر از بین نرود. بعضی افراد هم به جای کانسیلر و کرم پودر ترجیح می دهند از بی بی کرم استفاده نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بی بی کرم، پیشنهاد می گردد مقاله بی بی کرم چیست را مطالعه کنید.

فاندیشن بدن

فرقی نمی نماید که در پی پوشاندن یک تاتو، پنهان کردن خال مادرزادی یا ملایم تر کردن تغییر رنگ ناحیه ای از پوست هستید در هر صورت استفاده از فاندیشن روی بدن یک راه ساده برای یکنواخت کردن سطح پوست به شمار می رود. در ادامه نحوه استفاده از فاندیشن بدن را شرح داده ایم.

محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید

در پی محصولاتی باشید که فرمولاسیونی مخصوص پوشاندن پوست بدن داشته باشند. بعضی از محصولات برای پوشاندن رگ ها و ترک های پوستی بدن عالی هستند و بعضی دیگر به خوبی خال های تیره، نشانه های مادرزادی یا تاتوها را می پوشانند. سعی کنید محصولات فاقد پارابن را انتخاب کنید که ضرر کمتری برای بدن دارند.

آماده سازی مهم ترین گام است

پوست خود را در حمام لایه برداری کنید. این کار به از بین بردن سلول های مرده پوست و از بین بردن به جامانده محصولاتی مانند ضد آفتاب از روی پوست یاری می نماید. سپس پوست را آبرسانی کنید. با این کار فاندیشن برای مدت زمان طولانی تری روی قسمت مورد نظر باقی می ماند.

انتخاب رنگ نکته کلیدی است

هنگام انتخاب رنگ فاندیشن بدن سریعا به سراغ همان رنگی برای صورت خود استفاده می کنید نروید. در عوض سعی کنید رنگ فاندیشن را هماهنگ با قسمتی که می خواهید پوشش دهید انتخاب کنید. چندین رنگ از تناژ های گرم و سرد که رنگشان نزدیک به قسمت مورد نظر برای پوشش دادن است را انتخاب نموده و برترین گزینه را انتخاب کنید. سپس آن را ترکیب نموده و بر اساس رنگ پوست خود تنظیم کنید. با این کار فینیش نهایی ظاهری مانند پوست صورتتان پیدا خواهد نمود.

با استفاده از براش آن را روی پوست اعمال کنید

با وجود اینکه ممکن است اسفنج های زیبایی کاربردی ترین ابزار برای آرایش صورتتان باشد اما بهتر است هنگام استفاده از فاندیشن بدن از اسفنج های زیبایی استفاده نکنید. بهتر است این کار را با دست یا براش های بزرگ انجام دهید.

منابع: HIDE cosmetics, Maybelline, Makeup.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "فاندیشن چیست و چه کاربردی در آرایش صورت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاندیشن چیست و چه کاربردی در آرایش صورت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید