پدرخوانده های مرکز را بشناسیم، غلبه بر بی معنایی چگونه ممکن می گردد؟

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، نشر خزه با دو کتاب نو در بازار نشر حضور می یابد. یکی غلبه بر بی معنایی و دیگری پدرخوانده های مرکز نام دارند.

پدرخوانده های مرکز را بشناسیم، غلبه بر بی معنایی چگونه ممکن می گردد؟

وبلاگ ادکلن شنل- گروه فرهنگی: یکی از این دو کتاب نشر خزه، غلبه بر بی معنایی نام دارد و نوشته فرانک مارتلاست. این کتاب با عنوان فرعی تأملاتی درباره یافتن معنا در زندگی به وسیله سیدرضا حسینی به فارسی ترجمه شده است.

آیا خوشبختی یک هدف ارزشمند است؟ آیا زندگی از هر گونه معنایی تهی است؟ انسان ها در یک جامعه مدرن چگونه به زندگی خود معنا می دهند؟ فرانک مارتلا در این کتاب با ارائه پاسخ هایی مستدل به این پرسش ها، به موضوع بسیار مهم معنای زندگی می پردازد و به زبانی ساده و قابل فهم شرح می دهد که چرا ما انسان ها در آرزوی یافتن چیزی هستیم که وجود ما را در این جهان معنادار کند. او به ما می گوید که چگونه در جهانیی سرد و بی روح و بی هدف می توانیم زندگی خود را از معنایی پر کنیم که ساختگی و تحمیلی نباشد.

امیلی اصفهانی اسمیت، نویسنده کتاب قدرت معنا درباره کتاب غلبه بر بی معنایی گفته است: خواندن این کتاب نه تنها لذت بخش است، بلکه شما را با تحقیقات بسیاری که در حوزه معنا در زندگی اجرا شده اند، آشنا می نماید. مارتلا در این کتاب مجذوب کننده ترین ایده ها را از تاریخ، فلسفه و روان شناسی وام می گیرد تا به این پرسش بسیار مهم و حیاتی پاسخ دهد که چه چیزی زندگی ما را معنادار می نماید.

غلبه بر بی معنایی در 152 صفحه و با قیمت 105 هزار تومان منتشر خواهد شد.

کتاب دیگری که به زودی از سوی نشر خزه به کتابفروشی ها راه می یابد، پدرخوانده های مرکز است.

این کتاب نوشته عباس ثابتی راد است و این عنوان فرعی را دارد: روزگار و کسب و کارِدریانی ها، بنیسی ها، جاسبی ها، قهرودی ها، مشکین شهری ها، کم سرخی ها، کلاهدوزهای تهرانی، خیاطان دماوندی و گلپایگانی ها.

روی جلد کتاب

ثابتی راد، روزنامه نگار و نویسنده، در کتاب پدرخوانده های مرکز ما را به مرکز صد سال پیش می برد. زمانی که تهران مدرن در حال شکل گیری است و بسیاری از مشاغل به مرور فراموش شده اند و جای خود را به کسب و کارهای نوین داده اند. در آن روزگار، عده ای از گوشه و کنار کشور، با سوداهای بزرگ، عزم مرکز کردند و توانستند نبض اقتصاد این کلانشهر را در دست بگیرند. البته از میان آنها کلاهدوزان، تهرانی بودند و دماوندی ها و فیروزکوهی ها هم که خیاطی های این شهر روی کاکل شان می چرخید، به استان تهران تعلق داشتند. اما باقی از جاهای دیگر به مرکز آمدند و این مشاغل را به نام خود ثبت کردند: دریانی ها که آنها را با سوپرمارکت هایشان در همه جای تهران می شناسیم، بنیسی ها که نام شان با صنعت کیک و کلوچه پیوندی دیرینه دارد، جاسبی ها که با حلوا ارده و حلوا شکری کام مردم را شیرین نموده اند، قهرودی ها که در صنعت چرخ خیاطی حرف اول را می زنند، کم سرخی ها که اسمشان مترادف است با قالیشویی های تهران، مشکین شهری ها که دکه های مطبوعات و توزیع نشریات مرکز را برعهده دارند و گلپایگانی ها که هلیم و کباب شان زبانزد است و باب طبع تهرانی ها.

پدرخوانده های مرکز در 100 صفحه و به قیمت 70 هزار تومان از سوی نشر خزه به بازار کتاب عرضه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "پدرخوانده های مرکز را بشناسیم، غلبه بر بی معنایی چگونه ممکن می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدرخوانده های مرکز را بشناسیم، غلبه بر بی معنایی چگونه ممکن می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید