آبگرمکن بدون دودکش جان یک زوج را در شرق تهران گرفت

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، آبگرمکن بودن دودکش و انتشار گاز مونوکسید کربن جان یک زوج را در شرق پایتخت گرفت.

آبگرمکن بدون دودکش جان یک زوج را در شرق تهران گرفت

به گزارش گروه حوادث وبلاگ ادکلن شنل و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز یکشنبه درباره جزئیات این حادثه مرگبار گفت: صبح امروز حادثه گاز گرفتگی یک منزل قدیمی ویلایی در حکیمیه، بلوار باباییان، خیابان پنجم به سامانه 125 اعلام و بلافاصله ماموران یک ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی اضافه کرد: با حضور آتش نشانان مشاهده شد در یک منزل قدیمی که به فراوری تجهیزات خودرویی اختصاص داشت یک آقا 27 ساله و خانم 21 ساله که به گفته اهالی محل این دو فرد زن و شوهر بودند بی حال در گوشه ای از این منزل قرار داشتند.

وی ادامه داد: آتش نشانان وارد عملیات شدند و این دو فرد را از محل وقوع حادثه به بیرون منتقل کردند که به تایید عوامل اورژانس معین شد این 2 نفر در محل حادثه فوت نموده اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید نمود: آتش نشانان با یک دستگاه آبگرمکن بدون دودکش که روشن نیز بود روبرو شدند که محتمل است بدلیل انتشار گاز مونوکسید کربن این زوج جوان جان باختند.

ملکی توضیح داد: پیکر این 2 فرد برای معین شدن علت دقیق فوت تحویل کارشناسان پزشکی قانون شد.

وی اظهار داشت: به فصل سرد سال در حال نزدیک شدن هستیم و از شهروندان می خواهم که از ایمنی وسایل گرمایشی محل زندگی و کار خود مطلع باشند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران یادآور شد: وسایل گرمایشی غیر استاندار همچون آبگرمکن و بخاری گاز سوز بسیار خطرناک هستند و به هنگام روشن کردن حتما از سلامت این وسایل مطلع باشند و همچنین از دودکش های استاندارد استفاده نمایند.

بر اساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، سال گذشته 136 مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

از تعداد فوتی های در سال گذشته 105 نفر مرد و 31 نفر زن بوده اند که این آمار نسبت به سال 97 حدود 19 درصد کاهش داشته است.

گاز CO گازی است سمی که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می نامند.

وقتی CO وارد سیستم تنفسی شخصی گردد بلافاصله با گلبول های قرمز شخص وارد واکنش شده و باعث می گردد تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اولین عوارض این مساله در ابتدا سوزش چشم ها و پس از سپری شدن زمانی بین 1 الی 2 ساعت بسته به غلظت گاز کربن مونواکسید موجود در مکان فرد احساس خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط می نماید.

در این حالت اعضای بدن گِزگِز نموده و اگر بدن شخص حساس باشد دچار خونریزی بینی می گردد.

اگر شخص سعی کند سرپا بایستد دچار سرگیجه به همراه حالت تهوع شده و چشم ها در این حالت اغلب سیاهی می رود. در ادامه ممکن است شخص دچار بیهوشی گردد.

افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می نمایند و در صورتی که هرچه سریع تر مکان را ترک ننمایند و یا هوای تازه تنفس ننمایند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می شوند.

بچه ها، سالمندان، افراد با سابقه بیماریهای قلبی - ریوی و افراد با مبتلا به بیماری های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز CO می شوند.

منبع: جام جم آنلاین

به "آبگرمکن بدون دودکش جان یک زوج را در شرق تهران گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبگرمکن بدون دودکش جان یک زوج را در شرق تهران گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید