آماده خداحافظی با آدرس 192.168.1.1 تنظیمات مودم و روتر باشید

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، شرکت ICANN که مسئولیت نام ها و آدرس های IP اختصاص یافته در اینترنت را برعهده دارد؛ تغییری را پیشنهاد داده که می تواند مسیر دسترسی شما به تنظیمات مودم و روتر و وای فای را آسان کند.

آماده خداحافظی با آدرس 192.168.1.1 تنظیمات مودم و روتر باشید

این تغییر به این صورت است که پیشنهاد شده به جای آدرس آی پی 192.168.0.1 یا 192.168.1.1 که در مرورگر وب برای وارد شدن به پنل تنظیمات مودم و روتر می زنیم؛ از عبارت internal. استفاده گردد.

همان طور که سایت اشاره نموده، کمیته مشورتی امنیت و پایداری ICANN موسوم به SSAC، در سال 2020 سراغ رزرو دامنه های سطح بالا برای شبکه های خصوصی رفت که لزوما باعث آسان تر شدن مدیریت شبکه ها نمی شد.

اکنون کمیته SSAC می خواهد از عبارت internal. استفاده کند تا شبکه های خصوصی محلی کاربران با شبکه های دیگر تداخل پیدا ننمایند. این کمیته می گوید استفاده از نام های سطح بالا مانند dlink. که شرکت دی لینک استفاه می نماید؛ در تضاد با با اهداف نام های ریشه ای منطقه ای است.

نهاد مرجع ICANN مجموعا 35 عبارت را برای جایگزینی با پیش فرض پنل های کاربری دستگاه های شبکه در نظر گرفت اما نهایتا روی دو گزینه به جای مانده است: internal. و private. و بعد این سازمان در نهایت عبارت internal. را انتخاب کرد.

آن ها ترسیدند از عبارت private. تفسیرهای متفاوتی گردد و مردم مقداری محافظه کاری برای استفاده از آن داشته باشند و ناخواسته تصور نمایند حریم خصوصی آن ها را افزایش می دهد.

جزئیات بیشتر درباره آدرس پیش فرض ورود به پنل کاربری تنظیمات مودم ها و روترهای خانگی در هفته های آینده بیشتر می گردد.

فعال، همچنان باید از آدرس هایی مانند 192.168.0.1 یا 192.168.1.1 برای دسترسی به تنظیمات وای فای خود بهره ببرید یا از اپلیکیشن روتر سود ببرید.

یکی از برای مردم، همین بحث یافتن آدرس IP پیش فرض دستگاه ها و نحوه صحیح وارد کردن آن در مرورگر وب است.

بسیاری از کاربران، ناچار می شوند یک نصب نمایند یا سراغ روش های دیگری بروند تا بفهمند باید چه آدرسی وارد نمایند.

تبدیل آدرس هایی مانند 192.168.0.1 به internal. در همه دستگاه ها، می تواند کار مردم را بسیار ساده تر نموده و مدیریت وای فای آسان تر و یکپارچه تر گردد تا اینکه هر شرکتی برای خودش یک نام دامنه و آدرس IP برای ورود به پنل کاربری مدیریتی تحت وب محصول اش در نظر بگیرد.

منبع: شبکه چی

به "آماده خداحافظی با آدرس 192.168.1.1 تنظیمات مودم و روتر باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده خداحافظی با آدرس 192.168.1.1 تنظیمات مودم و روتر باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید