علم و تکنولوژی

صوت درمانی چیست؟

موسیقی تاثیر زیادی بر روحیه و حس و حال ما دارد. ضرب های تند آهنگ ما را تحریک می نمایند و به ما انگیزه می دهند که ورزش کنیم، آهنگ های آروم باعث می شوند احساس غمگینی و مالیخولیایی کنیم و موسیقی آرام بخش به ما یاری می نماید به خواب برویم. صدا ها دارای ارتعاشاتی...

6 اردیبهشت 1403

فناوری مسئله 3 جسم ساخته شد: خواندن فکر بدون احتیاج به تراشه مغزی

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا با معرفی دستگاه پوشیدنی تازه متا که به زودی عرضه می گردد، ادعا کرد که این ابزار می تواند سیگنال های مغز را بخواند. اولین کاربرد این فناوری، عینک های واقعیت افزوده خواهد بود.

2 اردیبهشت 1403

گرفتن موشک با تور سیمی ، رویای بلندپروازانه چین

به نظر می رسد چین برنامه دارد تا موشک های فضایی قابل استفاده مجدد خود را در هنگام بازگشت به زمین، با یک شبکه سیمی محکم بگیرد.

17 فروردین 1403

برترین سایت یافتن سرمایه گذار برای ایده، استارتاپ ، کسب وکار

در دنیای پرفراز و نشیب کسب وکار، امکان متصل شدن به سرمایه گذاران احتمالی می تواند زندگی حرفه ای یک کارآفرین را دگرگون کند. رویدادهایی مانند همایش ها و نمایشگاه های استارتاپی از برترین بسترهای گردهمایی استارتاپ ها و سرمایه گذاران به حساب می آیند. بنیان...

14 فروردین 1403

مقایسه گلکسی S21 FE با گوگل پیکسل 7A؛ هم قیمت اما با امکاناتی متفاوت

در این مطلب به مقایسه دو گوشی بسیار مجذوب کننده و خوش قیمت می پردازیم؛ گلکسی S21 FE و گوگل پیکسل 7A. دو گوشی که اگرچه سیستم عامل مشابهی دارند اما امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مختلف سبب شده یکی ارزش خرید بیشتری از دیگری داشته باشد. اما آن گوشی کدام خواهد...

10 فروردین 1403

دموی Stellar Blade فردا برای PS5 منتشر می شود؛ تیزر آن را ببینید

کمپانی سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment) و استودیوی شیفت آپ (SHIFT UP)، به تازگی اعلام کرده اند که دموی بازی اکشن ماجراجویی استلار بلید (Stellar Blade) در 10 فروردین برای پلی استیشن 5 در دسترس قرار می گیرد.

9 فروردین 1403

جان بخشیدن به عکس ها با هوش مصنوعی

محققان گوگل از هوش مصنوعی VLOGGER رونمایی کردند که می تواند از عکس های ثابت ویدئوی صحبت کردن فرد را بسازد.

2 فروردین 1403

راه مسدود شده خلخال به پونل تا پایان فروردین 1403 بازگشایی نخواهد شد

ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، راه مسدود شده خلخال به پونل تا سرانجام فروردین 1403 بازگشایی نخواهد شد.

27 اسفند 1402

نحوه نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی

مواردی که در این مطلب مورد آنالیز قرار می گرد شامل: نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک خودرو، نحوه نوبت دهی برای تعویض پلاک ماشین، مراحل تعویض پلاک در نوبت دهی اینترنتی، مدارک مورد احتیاج برای تعویض پلاک خودرو سنگین و سبک.

26 اسفند 1402

تشک بادی خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

در دنیای امروز، راحتی و آسایش در سفر با خودرو بسیار اهمیت دارد. زمانی که ماشین را برای سفرهای طولانی یا کوتاه استفاده می کنیم، می خواهیم از تمامی لحظات آن لذت ببریم و خستگی و اذیتی را کاهش دهیم. به همین دلیل، استفاده از تشک بادی خودرو می تواند به شدت مفید...

25 اسفند 1402

رویداد جذب سرمایه در صنایع فرهنگی با حمایت شبکه سرمایه گذاران برگزار می شود

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، رویداد جذب سرمایه در صنایع فرهنگی با حمایت شبکه سرمایه گذاران برگزار می شود.

19 اسفند 1402

فروش گرانترین آیفون دنیا در ترکیه

اپل قیمت محصولات خود را در ترکیه آپدیت نموده و اکنون بهای آیفون 15 پرومکس با حافظه یک ترابایت در این کشور بیش از 3400 دلار است.

18 اسفند 1402

اعطای جایزه سال معماری ایران به بهترین پروژه های معماری

جایزه سال معماری ایران با رویکردی متفاوت در شانزدهمین دوره به برترین طرح ها داده خواهد شد.

14 اسفند 1402

موج عظیمی که به سرنشینان فرصت فرار نداد، معمای غرق شدن اس اس نمسیس

کشتی بخار اس اس نمسیس که در ژوئیه سال 1904 در حال حمل زغال سنگ به ملبورن استرالیا بود پس از مواجهه با طوفانی شدید ناپدید شد.

9 اسفند 1402

بهترین نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی و عمرانی کدام است؟

به عنوان یک مدیر پروژه ساخت و ساز، یکی از اولین قدم هایی که برمی دارید این است که مطمئن باشید که سازه خود را به بهترین شکل پیش می برید. به طور کلی، هنگامی که کسب و کار ساخت و ساز خود را از پایه ایجاد می کنید، باید اطمینان داشته باشید که ابزارهای مناسب مانند:...

7 اسفند 1402

پیشنهادی برای ثبت جهانی گورستان تخت فولاد

رئیس کمیته ملی موزه ها در ایران با طرح پیشنهاد ثبت جهانی تخت فولاد اصفهان، گفت: دفن در این مکان به اشتباه متوقف شده است. این آرامگاه بیش از هزار نفر از مشاهیر ایران زمین را در خود دارد و روایتگر سرگذشت تلخ و شیرین اصفهان در دوره های مختلف تاریخی است.

1 اسفند 1402

راهنمای خرید حافظه PS5؛ ضرروری و اجتناب ناپذیر

پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ورود سخت افزارها و کنسول های نسل تازه به بازار، موجب شده که گرافیک بازی ها نیز با جهشی چشمگیر روبه رو و بیشتر از همواره به واقعیت نزدیک تر شوند. همین موضوع باعث شده که حجم بازی ها نیز بسیار بیشتر از قبل باشد و مقوله حافظه به...

30 بهمن 1402

هزینه های سفر به تفلیس در 2024

اگر قصد سفر به تفلیس را دارید، قبل از خرید بلیط تفلیس، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

28 بهمن 1402

حالت جدیدی از ماده کشف شد

محققان بین المللی پیروز به شناسایی یک حالت نو از ماده شدند که ویژگی آن وجود یک پدیده کوانتومی موسوم به جریان دستوار (کایرال) است.

25 بهمن 1402

کشف شوکه کننده دانشمند هاروارد: به جامانده سفینه بیگانگان فضایی

آوی لوب دانشمند جنجالی دانشگاه هاروارد مدعی شد که شواهدی تازه پیدا نموده است که نشان می دهد شهاب سنگ سقوط نموده در اقیانوس ردی از یک فناوری فرازمینی است.

23 بهمن 1402
تعداد: (329)