برترین سایت یافتن سرمایه گذار برای ایده، استارتاپ ، کسب وکار

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، در دنیای پرفراز و نشیب کسب وکار، امکان متصل شدن به سرمایه گذاران احتمالی می تواند زندگی حرفه ای یک کارآفرین را دگرگون کند. رویدادهایی مانند همایش ها و نمایشگاه های استارتاپی از برترین بسترهای گردهمایی استارتاپ ها و سرمایه گذاران به حساب می آیند. بنیان گذاران کسب وکار با شرکت در چنین رویدادهایی فرصت های ارزشمندی برای آشنایی با سرمایه گذاران احتمالی و سایر بازیگران عرصه تجارت پیش روی خود خواهند داشت. پیوستن به شبکه ای از متخصصان و سرمایه گذاران می تواند سکوی پرتاب هر کسب وکار نوآوری باشد.

برترین سایت یافتن سرمایه گذار برای ایده، استارتاپ ، کسب وکار

چه یک سرمایه گذار مشتاق به شناسایی مستعدترین تیم های استارتاپی باشید و چه یک کارآفرین خلاق در جستجوی سرمایه، احتیاجی نیست راه دوری بروید. تیم شنبه با برخورداری از سال ها تجربه مفید در برگزاری همایش ها و رویدادهای استارتاپی، برگزاری بزرگترین گردهمایی استارتاپی ایران (Iran Demo Day Day) را در دستور کار خود قرار داده است. وب سایت ایران دمودی به عنوان ساده ترین و سریع ترین سایت یافتن سرمایه گذار، راهی قابل اعتماد برای پیوستن به این رویداد بزرگ است.

چالش های استارتاپ ها در یافتن سرمایه گذار

بزرگترین مسأله کسب وکارهای نوپا برای تحقق اهداف و ایده هایشان جذب سرمایه است. بنابراین یکی از مهم ترین چالش هایی که کارآفرینان و بنیان گذاران کسب وکارهای نوپا با آن دست و پنجه نرم می نمایند، یافتن سرمایه گذار است. هرچقدر ایده تجاری یک کسب وکار منحصربه فرد و کارآمد باشد، بنیان گذاران کسب وکار بدون وجود سرمایه کافی به سختی می توانند ایده ها و اهداف خود را در سطح تجاری عملی نمایند.

در دنیای امروز کسب وکار، روش های گوناگونی برای جذب سرمایه برای استارتاپ ها وجود دارد. کارآفرینان می توانند راه های ارتباطی سرمایه گذاران مختلف را پیدا نمایند و به نوبت به آن ها مراجعه نمایند. مراکز رشد و شتابدهنده ها نیز می توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم تا حدودی سرمایه مورد احتیاج استارتاپ ها را تأمین نمایند.

البته راه ها و روش های مناسب تری برای یافتن سرمایه گذار هم وجود دارد. رویدادهای تجاری و استارتاپی مکان هایی مناسب برای گردهمایی سرمایه گذاران و سرمایه پذیران محسوب می شوند.

این گردهمایی ها نه تنها برای استارتاپ ها، بلکه برای سرمایه گذاران نیز سودمند هستند. همه ساله چنین رویدادهایی در ابعاد و منطقه ها مختلف کشور برگزار می شوند اما پیدا کردن تک تک آن ها امری زمان بر است. با وجود نفوذ اینترنت در زندگی انسان ها و اغلب کسب وکارهای امروزی، بهترین گزینه استفاده از یک سایت یافتن سرمایه گذار است که بتواند کارآفرینان و تیم های استارتاپی را در محلی مشخص با انواع سرمایه گذاران متصل کند.

در این رابطه، وب سایت ایران دمودی بزرگترین رویداد استارتاپی کشور را برای استارتاپ ها و سرمایه گذاران برگزار می نماید. اهمیت حضور در این رویداد از این منظر است که برگزارنماینده آن یعنی مجموعه شنبه با تجربه ای نزدیک به یک دهه در حوزه کسب وکارهای نوپا و زیست بوم استارتاپی ایران، کامیونیتی بسیار بزرگی از متخصصان، سرمایه گذاران، استارتاپ ها و علاقمندان به این حوزه را در شبکه ارتباطی خود گرد هم آورده است.

بنابراین با شناخت دقیق از احتیاجهای استارتاپ ها و بعلاوه ذائقه و سلایق سرمایه گذاران، مأمنی مناسب را برای این دو سویه معامله ایجاد نموده و با راه اندازی وبسایت ایران دمو دی، بستری مناسب برای برقراری ارتباط میان بنیانگذاران استارتاپ ها و صاحبان ایده با سرمایه گذاران راه اندازی نموده است.

رقابت زیاد، چالش بزرگ کسب وکارها برای جذب سرمایه

یکی از بزرگترین چالش های جذب سرمایه در میان استارتاپ ها رقابت است. هر ساله هزاران شرکت استارتاپی تأسیس می شوند که ممکن است هر کدام ایده های مجذوب نمایندهی را در سر داشته باشند. اگرچه ممکن است بعضی از استارتاپ ها به وسیله شرکت های بزرگ و صاحب سرمایه تأسیس شوند؛ اما واقعیت این است که اغلب بنیان گذاران کسب وکار برای راه اندازی و توسعه استارتاپ خود به جذب سرمایه احتیاج دارند.

بنابراین هرساله هزاران شرکت سرمایه پذیر برای جلب توجه سرمایه گذاران در بسترهای گوناگون با یکدیگر رقابت می نمایند و برای رسیدن به پیروزیت، از هیچ کوششی دریغ نمی نمایند. از مهمترین بسترها برای آشنایی با سرمایه گذاران در مراحل ابتدایی، بسترهای آنلاین هستند. وب سایت ایران دومودی به عنوان سایت یافتن سرمایه گذار برای استارتاپ ها عمل می نماید تا با ثبت نام در آن، زمینه حضور خود در رویداد ایران دمودی را فراهم نمایند.

کارآفرینان پیروز به خوبی کسب وکار خود را می شناسند و در صورت دیدار با یک سرمایه گذار احتمالی، به بهترین نحو ایده های خود را به او ارائه می نمایند.

اما چقدر چنین فرصتی برای بنیان گذاران و صاحبان ایده، فراهم است؟ می توان گفت که چنین فرصت هایی خیلی نادر است. به ویژه در شرایط کنونی، فرصت های جذب سرمایه محدود است. با وجود چنین شرایطی، چه چیز بهتر از اینکه کارآفرین بتواند در یک بازه زمانی کوتاه با تعداد زیادی سرمایه گذار آشنا شود و کسب وکار خود را به آن ها معرفی کند؟ با توجه به این نکات، فرصت های حضور در چنین رویدادهایی را باید جدی گرفت.

چالش های استارتاپ ها در جذب سرمایه از سرمایه گذاران

بنیانگذاران کسب وکارها و صاحبان ایده ها، برای یاری به رشد و رونق کسب و کار تازه خود، باید آماده شرکت در مصاحبههای چالش برانگیز با سرمایه گذاران باشند. کارآفرینان و صاحبان استارتاپ ها اغلب هنگام مذاکره با سرمایه گذاران، با مصاحبههای چالش برانگیز روبرو می شوند. به عنوان یک بنیانگذار یا صاحب ایده، احتیاج دارند که سرمایه گذاران را متقاعد نمایند که ایده و کارشان ارزش زمان، پول و کوشش آنها را دارد، حتی درحالی که از تمام قدرت متقاعد سازی خود برای بستن معامله استفاده می نمایند، همچنان باید در برابر بازخوردها و نگرانی های آن ها محکم باشند و بتوانند به آن ها در خصوص کسب و کارشان اطمینان بدهند.

کارآفرینان هنگام رقابت برای جذب سرمایه از سرمایه گذاران و مذاکره با شرکای تازه با چالش های منحصربه فردی روبرو می شوند. چهار مورد از این چالش ها به قرار زیر است؛ یکی از چالش ها برمی شود به علاقه شخصی و احساسی صاحب ایده نسبت به ایده کسب وکارش. در این صورت هر نوع نقدی می تواند واکنشی تند از طرف صاحب ایده را در پی داشته باشد و مذاکره برای جذب سرمایه را به بن بست بکشاند.

پیچیدگی فنی مذاکره با سرمایه گذاران، عدم قطعیت در خصوص کارکرد ایده و سودآوری آن در آینده و اینکه مذاکره برای جذب سرمایه گذار مانند مذاکره برای فروش نیست. یعنی کوتاه مدت و یک باره نیست. بلکه مذاکره برای همکاری بلندمدت است و بنابراین به مهارت هایی در امر مذاکره احتیاج دارد.

با وجود چنین چالش هایی، مشخص می شود که حضور در رویدادهایی چون ایران دمودی، صرفا حضور در یک رقابت نیست بلکه حضور در ایران دمودی، فرصت خوبی است تا در کنار منتور ها و برخورداری از مشاوره هایی که ارائه می دهند، بنیانگذاران و صاحبان ایده به پختگی خوبی از این منظر برسند.

مزیت های حضور در رویداد ایران دمودی برای استارتاپ ها

کمبود تجربه و سابقه کار یکی دیگر از چالش های مهم پیش روی بنیان گذاران استارتاپ است. بسیاری از بنیان گذاران استارتاپی، افراد جوان اما مستعدی هستند که حتی با وجود برخورداری از دانش تخصصی، تجربه عملی چندانی در راه اندازی و اداره یک کسب وکار ندارند. یک سرمایه گذار باتجربه با آن که از قابلیت سودآوری یک استارتاپ خوش آتیه مطلع است، اما به خوبی می داند که 90 درصد از استارتاپ های تأسیس شده با شکست روبرو می شوند. در نتیجه یک سرمایه گذار پیروز به سادگی به قابلیت ها و دانش یک کارآفرین اعتماد نمی نماید.

سرمایه گذاران و شرکت های سرمایه گذاری معمولاً پیشنهاد می نمایند بهتر است بنیان گذاران کسب وکار پیش از مراجعه به یک سرمایه گذار، مدتی با سرمایه شخصی و سایر روش های تأمین مالی (مانند اخذ وام و قرض از اعضای خانواده) کسب وکار خود را اداره نمایند تا سوابق مالی آن گواهی بر توانایی های تیم استارتاپی باشد. با این وجود، نبود سابقه کاری در میان استارتاپ ها بسیار رایج است. کارآفرینان چنین استارتاپ هایی حتی پیش از آماده شدن محصول نهایی استارتاپ می توانند نظر سرمایه گذاران را به خود جلب نمایند.

کلید پیروزیت آن ها برنامه ریزی دقیق و برخورداری از یک طرح تجاری واقع گرایانه و حساب شده است. ایران دمودی به عنوان یک سایت یافتن سرمایه گذار به کارآفرینان و تیم های استارتاپی یاری می نماید با بیش از 100 سرمایه گذار احتمالی دیدار نمایند تا بتوانند ایده ها و استراتژی تجاری خود را به طور شفاف و مجذوب نماینده به نمایش بگذارند. در این صورت شانس زیادی برای جذب سرمایه گذار پیدا خواهند کرد.

علاوه بر نداشتن تجربه عملی کافی، عدم برخورداری از شبکه بزرگی از متخصصان و سرمایه گذاران یکی از مهمترین عواملی است که جذب سرمایه را برای کارآفرینان سخت می سازد.

با وجود این، شاید مهمترین مزیت رویداد ایران دمودی ایجاد دسترسی به شبکه گسترده و متنوعی از سرمایه گذاران باشد که می توانند گزینه های متنوعی را در مقابل کارآفرینان قرار دهند. این مهم به وسیله وب سایت ایران دمودی که در حال حاضر معتبهترین سایت یافتن سرمایه گذار محسوب می شود، مهیا شده است. تیم ایران دمودی برای میزبانی از 2000 کارآفرین و تیم استارتاپی برنامه ریزی نموده و استارتاپ ها را در برابر بیش از 100 داور و منتور به رقابت می گذارد. در این رویداد بیشتر شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر خصوصی و شرکتی (VC و CVC)، شتابدهنده ها، مطرح ترین شرکت های فناور، مسئولین و متولیان حوزه سرمایه گذاری و نوآوری حضور خواهند داشت.

بعلاوه سرمایه گذارانی از بخش خصوصی، صنایع و حوزه های تجاری گوناگون در این رویداد حضور خواهند داشت تا شاهد یکی از بزرگ ترین رقابت های استارتاپی برای جذب سرمایه باشند.

علاوه بر این، حضور منتورها و داورانی از شتابدهنده ها و مراکز رشد و سایر حوزه های استارتاپی، فرصت بزرگی برای صاحبان ایده ها و بنیانگذاران کسب وکارها ایجاد می نماید که دانش فنی، تجاری و رشد کسب وکار را فراگیرند.

ایران دمو دی بهترین سایت یافتن سرمایه گذار

برقراری ارتباط به وسیله برگزاری رویدادها و همایش ها بین استارتاپ ها و سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذارانی که از حوزه استارتاپی برای سرمایه گذاری شناختی ندارند، بسیار مفید خواهد بود. با اینکه سرمایه گذاران حرفه ای در حوزه استارتاپ ها، این بخش را می شناسند اما همواره تیم ها و ایده های مجذوب نمایندهی وجود دارد که فرصتی برای ابراز خود نیافته اند و ممکن است در رویدادها حضور پیدا نمایند و فرصت برقراری ارتباط ایجاد شود.

بعلاوه حضور در یک رویداد استارتاپی که به صورت ملی برگزار می شود، برای سرمایه گذارانی که در مرحله اولیه یادگیری هستند و در این حوزه خیلی فعال نبوده و استارتاپ ها را نمی شناسند، بسیار مفید است و کار آنها را در برقراری ارتباط با استارتاپ های خوبی که احتیاج به سرمایه گذاری دارند، راحت تر می نماید.

چه تیم ها و استارتاپ هایی می توانند در رویداد ایران دمودی شرکت نمایند؟

  • شرکت های استارتاپی (حقیقی و حقوقی)
  • شرکت های دانش بنیان (حقیقی و حقوقی)
  • شرکت های صنایع خلاق (حقیقی و حقوقی)
  • شرکت ها و افراد فن آور (حقیقی و حقوقی)
  • شرکت های SME (حقیقی و حقوقی)
  • شرکت های بوت استرپ (شرکت هایی که بدون جذب سرمایه فعالیت داشته اند)
  • بعلاوه شرکت هایی که قبلا در هر مرحله ای سرمایه گذاری داشته اند، می توانند در این ایونت برای جذب سرمایه اقدام نمایند.
  • شرکت های فعال سرمایه گذار خطرپذیر VC :

در ایران دمودی، شرایطی فراهم خواهد شد که شرکت های فعال سرمایه گذار خطرپذیر، طی سه روز بیش از 1000 استارتاپی را که به وسیله بهترین سایت یافتن سرمایه گذار یعنی ایران دمودی، ثبت نام نموده و غربال گری شده و به روز رویداد رسیده اند، از نزدیک آنالیز نموده و اقدام به سرمایه گذاری نمایند. قابل توجه است که همه سرمایه گذاران از ابتدای غربالگری و در فرایند منتورینگ، کوچ و داوری تیم ها حضور خواهند داشت.

  • سرمایه گذاران انجل ANGEL :

    ایران دمودی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خصوصی یا ANGEL است. برای آنها و به خصوص فعالان صنایع، هلدینگ ها و شرکت هایی که علاقند هستند طی فرایندی ساده، کم هزینه و در زمانی کوتاه به ده ها استارتاپ و شرکت دانش بنیان و نوآور با ایده های خوب دسترسی پیدا نمایند.

  • سرمایه گذاران خطرپذیر شرکتی CVC :

    یکی از بزرگترین چالش های صنایع و شرکت های بزرگ نوآور، تحول دیجیتال و استفاده از تکنولوژی روز در صنعت است.

    مدیران ارشد شرکت هایی که می خواهند با بهره گیری از تیم ها و شرکت های نوآور چالش هایشان را رفع نمایند، با حضور در ایران دمو دی این امکان را دارند در مدت زمان کوتاهی در قالب سرمایه گذاری خطرپذیر یا برگزاری ریورس پیچ، تیم ها و شرکت های مستعد را جذب نمایند.

  • شتابدهنده : Accelerator

    شتابدهنده ها از اصلی ترین ارکان زیست بوم استارتاپی هستند. شرکت در ایران دمودی و دسترسی آنها به دیتای بیش از 1000 استارتاپ و شرکت دانش بنیان می تواند تغذیه مناسبی برای شتابدهنده ها جهت سرمایه گذاری و پذیرش تیم ها در مرحله شتابدهی و شکل دهی باشد. بعلاوه در کنار بهره مندی از فرصت pr می توانند همکاری استراتژیکی را در چارچوب اجرای طرح های قانون جهش با صنایع بزرگ به وجود بیاورند.

  • مجموعه های تامین مالی جمعی (Crowdfunding):

آمادگی ایران دمودی برای جذب نزدیک به 2000 تیم و شرکت استارتاپی، دانش بنیان، خلاق و نوآور، برای شرکت های کرادفاندینگ فرصتی استثنایی است تا استارتاپ های مستعد سرمایه پذیری را پذیرش نمایند.

شیوه برگزاری رویداد ایران دمودی

گروه شنبه با تجربه 9 سال فرهنگ سازی به وسیله انتشار هفته نامه شنبه مگ و 7 سال برگزاری همایش یلدا سامیت، دورهمـی سرمایه گذاران و استارتاپ هـا در ایونت نون بربری و کافه سرمایه شرایطی را فراهم آورده اند که 2000 تیم و شرکت سرمایه پذیر در Iran Demo Day ثبت نام نمایند.

تیم برگزارنماینده پس از توافق با سرمایه گذاران متعدد که در بالا ذکر شد و عقد قرارداد مشترکا به غربالگری 2000 هزار تیم و شرکت ثبت نام نماینده در وبسایت ایران دمودی به عنوان بهترین سایت یافتن سرمایه گذار خواهد پرداخت.

غربالگری به وسیله تیمی متشکل از ده ها منتور، مدیران شرکت های بزرگ استارتاپی ایران، سرمایه گذاران با سابقه متخصص و خوشنام و نمایندگان تمامی سرمایه گذارانی که در ایونت حضور دارند و برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی نموده اند، انجام خواهد شد.

110استارتاپ، تیم، شرکت دانش بنیان، خلاق و فن آور که بالاترین امتیاز را دریافت نموده اند، انتخاب خواهند شد. منتخبین در یک کمپ 5 روزه در ورک شاپ های تخصصی، آموزش های لازم حوزه کسب وکار و فرآیند جذب سرمایه را خواهند دید.

این کمپ 5 روزه که تیم ها و نمایندگان سرمایه گذاران و منتورها به صورت شبانه روزی کنار هم خواهند بود، فرصتی برای ارتباط مستقیم بین سرمایه گذاران و سرمایه پذیران است تا به واسطه هم نشینی با یکدیگر مصاحبه نمایند، بیشتر آشنا شوند و در خصوص مراحل و همکاری های پس از سرمایه گذاری مصاحبه نمایند.

در انتها این کمپ 110 تیم و شرکت برگزیده با دریافت امتیاز به ترتیب اولویت، وارد لیست سرمایه گذاری سرمایه گذاران خواهند شد. تیم های منتخب در روز باشکوه سرمایه گذاری روی میز سرمایه گذاران قرار خواهند گرفت و در صورت پذیرش، سرمایه گذاری انجام شده و به وسیله سایت ایران دمودی به عنوان منبع یافتن سرمایه گذار اعلام خواهد شد.

ارائه 1000 استارتاپ به سرمایه گذاران

استارتاپ هایی که پیروز نشده اند از غربالگری عبور نموده و جزو 110 استارتاپ برگزیده قرار بگیرند، دو فرصت دیگر دارند تا خود را در معرض دید سرمایه گذاران قرار دهند.

ارائه به سرمایه گذاران در مراسم پیچ بزرگ: 1000 استارتاپ پس از راه یافتن به مرحله پیچ برای سرمایه گذاران، باید در فیلمی 3 دقیقه ای استارتاپ خود را ارائه نمایند. استارتاپ هایی که بیشترین امتیاز را دارند، در روز برگزاری پیچ بزرگ به صورت مستقیم برای سرمایه گذاران حاضر در ایونت ارائه خواهند داشت.

شانس ارائه ویدیویی: استارتاپ هایی که امتیاز کمتری دارند، ویدیو آنها در شبکه ایران دمودی بارگذاری و به سرمایه گذاران دسترسی ویژه داده خواهد شد تا فیلم ها را مشاهده و تیم ها و شرکت ها را انتخاب نمایند.

دریافت کانتر و غرفه در فضای نمایشگاه رویداد

با توجه به اینکه فقط سرمایه گذاران می توانند وارد محیط نمایشگاه و ایونت شوند، داشتن غرفه برای استارتاپ ها و شرکت های فن آوری که در پی جذب سرمایه هستند یا تمایل به ایجاد ارتباط با شرکت های بزرگ برای عقد قراردادهای B2B دارند یا در پی بالابردن مطلعی از برند خود هستند، اهمیت زیادی دارد.

فرصتی استثنایی برای معرفی و مذاکره با ده ها سرمایه گذار خطرپذیر و انجل (سرمایه گذارانی که به صورت شخصی سرمایه گذاری می نمایند) و مدیران ارشد صنایع و CVC ها است که در سه روز برگزاری رویداد با حضور در غرفه ها در محیطی آرام و تخصصی با آنها به مصاحبه خواهند نشست. استارتاپ های شرکت نماینده امکان ایجاد غرفه و کانتر برای دیدار با سرمایه گذاران را خواهند داشت. این استارتاپ ها به وسیله داوران غربالگری شده و 110 شرکت برتر مستقیماً در میز سرمایه گذاران، به ارائه ایده ها و استارتاپ های خود می پردازند.

این شرکت ها امکان عقد قراردادهای جذب سرمایه در سطوح و راندهای مختلف را خواهند داشت. امکانی که در شرایط عادی، به سختی فراهم می شود. اما این ماراتن استارتاپی فرصت بزرگی است که کسب وکارها و ایده ها در معرض داوری قرار بگیرند و در مراحل بالاتر پیروز به جذب سرمایه شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و فوایدی که شرکت در رویداد ایران دمودی برای تیم ها و صاحبان ایده، سرمایه گذاران و شرکت های سرمایه گذاری دارد، به وب سایت ایران دمودی به عنوان بهترین منبع و سایت یافتن سرمایه گذار مراجعه کنید.

منبع: مجله شنبه

به "برترین سایت یافتن سرمایه گذار برای ایده، استارتاپ ، کسب وکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سایت یافتن سرمایه گذار برای ایده، استارتاپ ، کسب وکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید