هوش مصنوعی

فناوری مسئله 3 جسم ساخته شد: خواندن فکر بدون احتیاج به تراشه مغزی

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا با معرفی دستگاه پوشیدنی تازه متا که به زودی عرضه می گردد، ادعا کرد که این ابزار می تواند سیگنال های مغز را بخواند. اولین کاربرد این فناوری، عینک های واقعیت افزوده خواهد بود.

2 اردیبهشت 1403

جان بخشیدن به عکس ها با هوش مصنوعی

محققان گوگل از هوش مصنوعی VLOGGER رونمایی کردند که می تواند از عکس های ثابت ویدئوی صحبت کردن فرد را بسازد.

2 فروردین 1403

4 اشتباهی که نباید هنگام خرید مانیتور گیمینگ مرتکب شوید

وقتی جست وجو برای خرید یک مانیتور گیمینگ تازه را آغاز می کنید، به سرعت متوجه می شوید که گزینه های زیادی پیش رویتان قرار دارند. با وجود اینکه داشتن حق انتخاب بین مدل های متنوع مجذوب کننده است، اما وفور بیش از حد انتخاب را پیچیده می کند. در چنین شرایطی به...

10 بهمن 1402

مشاهده نشانه های هوش مصنوعی در سیری!

دیجیاتو نوشت: به نظر می رسد که اپل در iOS 18 می خواهد از قابلیت های هوش مصنوعی مولد سیری رونمایی کند.

7 بهمن 1402

ایلان ماسک: یک میلیارد ربات انسان نما دنیا را تسخیر می نمایند

مهر: ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا در شبکه اجتماعی از پیش بینی یکی دیگر از رهبران فناوری پشتیبانی کرد که طبق آن تا دو دهه دیگر یک میلیارد ربات انسان نما روی زمین وجود خواهد داشت.

4 بهمن 1402

هوش مصنوعی برای زبان شناسان هم دردسرساز شد

متخصصان زبانشناسی کوشش می نمایند تا وجه تمایزی میان متون فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی و متون نوشته شده به وسیله انسان پیدا نمایند.

19 شهریور 1402

کشف شگفت انگیز در نیمه اسرار آمیز ماه!

محققان حجم عظیمی از گرانیت رادیواکتیو را روی سطح ماه کشف نموده اند. این کشف، این ایده را تقویت می نماید که یک منطقه غیرعادی در سمت دور از زمین ماه، به وسیله فعالیت های آتشفشانی شکل گرفته است.

27 تیر 1402

صادرات تراشه هوش مصنوعی آمریکا به چین ممنوع می گردد

آمریکا مشغول آنالیز اعمال محدودیت های نو برای صادرات تراشه های هوش مصنوعی به چین است.

7 تیر 1402

به جای، روی استعداد ها سرمایه گذاری کنیم

مت کلیفورد، هم بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آنتراپرنور فرست Entrepreneur First نوشت: یکی از شرکت های پیشگام سرمایه گذاری استعداد در اروپاست. او همچنین مدیر سازمان تحقیقات و اختراعات پیشرفته، وابسته به دولت بریتانیاست. او به همراه دیگر بنیانگذار شرکتش، آلیس بنتینک،...

12 اردیبهشت 1402

شرح مدیر گوگل درباره هوش مصنوعی، چت جی بی تی و آینده جستجوهای اینترنتی

مایکروسافت که یکی از سرمایه گذاران اصلی پروژه OpenAI به عنوان خالق چت جی پی تی است، اخیراً استفاده از ربات چت هوش مصنوعی را در موتور جستجوی بینگ خود شروع نموده است. این مدلی است که در آن هوش مصنوعی به اینترنت متصل است و داده ها را به صورت آنلاین یا برخط...

23 فروردین 1402

هوش مصنوعی، آزمون MBA را با بالاترین امتیاز قبول شد!

گجت نیوز نوشت: هوش مصنوعی ChatGPT پیروز شده آزمون MBA را با امتیاز خوبی قبول شود. این نشان می دهد که چه آینده ای در انتظار جهان است!

7 بهمن 1401

هدیه 15 سالگی ایمیل به کاربران: جیمیل را با تاخیر ارسال کنید!

ایمیل 15 ساله شد و گوگل به همین مناسبت برنامه ریزی نموده که امکانی فراهم کند تا کاربران ایمیل های خود را بنا به دلخواهشان منتشر نمایند.

27 آذر 1401

به کارگیری هوش مصنوعی برای نجات جان انسان ها و جلوگیری از خودکشی

ایرنا نوشت: محققان در کشور استرالیا با ارزیابی سودمندی 54 الگوریتم یادگیری ماشینی برای پیش بینی نتایج مرتبط با خودکشی تعیین کردند که یادگیری ماشینی (هوش مصنوعی) کارکرد خوبی در پیش بینی و جلوگیری از خودکشی دارد.

13 آبان 1401

پیکسل واچ گوگل پایان معرفی گردید

پس از مدت ها انتظار، خاتمه گوگل از اولین ساعت هوشمند خود به نام پیکسل واچ رونمایی کرد. این ساعت هوشمند برترین ویژگی های گوگل و Fitbit برای سلامتی، تناسب اندام و یادگیری ماشینی را با یکدیگر ترکیب می نماید.

16 مهر 1401

سایبرپانک 2077؛ آیا مسائل بازی جنجالی بالاخره رفع شده اند؟

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، اخیرا تعداد بازیکنان بازی سایبرپانک 2077 افزایش یافته است. در حالی که افزایش محبوبیت بازی تا حدی می تواند به دلیل موفقیت انیمه Cyberpunk: Edgerunners اثر نتفلیکس باشد، با این حال سوالی را در فکر بسیاری ایجاد کرده است: آیا مسائل بازی...

14 مهر 1401

میز تنیس هوشمند

خبرنگاران : میز تنیس هوشمند ساخته شده است.

12 دی 1400

نهمین رویداد پل نوآوری با همکاری دانشگاه های مازندران، گیلان و دانشگاه نوشیروانی بابل

پل نوآوری یکی از رویدادهای واحد پژوهش دیجی نکست است که در هر نوبت با همراهی دانشگاه ها، دانشکده ها و مراکز رشد و نوآوری برگزار می گردد. ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از موضوعات مهم و تأثیرگذار بر شرایط مالی هر جامعه است و اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان...

8 دی 1400

سگ رباتیک از ایمنی کارگران خودروسازی محافظت می کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، سگ رباتیک بوستون دینامیک به نام اسپات شغل جدیدی یافته است. شرکت هیوندای به طور آزمایشی از ربات مذکور در کارخانه کیا در کره جنوبی استفاده می کند.

4 مهر 1400

نخستین قایق هیدروفویل کاملاً الکتریکی و مجهز به هوش مصنوعی جهان

یک شرکت سوئدی نخستین قایق هیدروفویل کاملاً الکتریکی و مجهز به هوش مصنوعی جهان را ساخته است.

26 تیر 1400

مرکز ملی فضای مجازی 10 ساله شد

آغاز دهمین سال تاسیس شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی در حالی است که تحولات شگرف و عمیق فناوری در جهان، زیست در فضای حقیقی را در سیطره خود قرار داده و با ظهور عصری جدید مرکب از واقع و مجاز، همه شئون زندگی انسان معاصر تحت تاثیر قرار گرفته است.

11 فروردین 1400
تعداد: (23)