اجرای طرح های فناوری آب با 320 شرکت دانش بنیان

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ستاد توسعه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد در حال حاضر 320 شرکت دانش بنیان در این حوزه ها فعالیت می کنند.

اجرای طرح های فناوری آب با 320 شرکت دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از معاونت علمی و فناوری، بخش های دولتی و خصوصی و 320 شرکت دانش بنیان همواره در حال تلاش برای رفع چالش های حوزه آب و افزایش بهره وری مصرف هستند و قرار است با ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه، اقلیم خشک و نیمه خشک کشور و کمبود منابع آب را از تهدید به یک فرصت بدل سازند.

بخش بزرگی از کره زمین را آب پوشانده است و قسمت اعظم این آب ها، شور هستند. آب هایی بلااستفاده که نه برای آشامیدن به کار می آیند و نه برای کشاورزی. اما روش هایی هست که می تواند این آب ها را به چرخه مصرف وارد کند. روش هایی برای شیرین سازی آب های شور و غیرمتعارف. کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای توسعه این فناوری ها با مشارکت شرکت های دانش بنیان طرح های مختلفی در دست اجرا دارد.

بیش از 320 شرکت در حوزه فناوری های آب در حال فعالیت هستند اما با توجه به شرایط بازار آب، شرکت های دانش بنیان سهم کمی از این بازار را تا به امروز ایفا کرده اند که با حمایت های اجرا شده، سهم این شرکت ها در توسعه فناوری و ارزش آفرینی برای انواع آب های شور و غیرمتعارف ارتقا یافته است. این شرکت ها حدود 450 محصول در این حوزه تولید کرده اند.

کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از همه طرح های فناورانه و ایده های خلاقی که ظرفیت تبدیل شدن به محصول و خدمتی را در حوزه بهره وری و توسعه منابع آب داشته باشند حمایت ویژه خواهد کرد.

منبع: اقتصاد ایران

به "اجرای طرح های فناوری آب با 320 شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح های فناوری آب با 320 شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید