اجرای طرح پادگان های سبز شیراز در پایگاه هوایی شهید عباس دوران

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، آیین شروع طرح پادگان های سبز شیراز در محل پایگاه هوایی شهید عباس دوران با حضور مسئولان شهری و نظامی برگزار گردید.

اجرای طرح پادگان های سبز شیراز در پایگاه هوایی شهید عباس دوران

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با بیان اینکه این طرح در جهت پیگیری مجدانه، کوشش و برنامه ریزی اعضای شورای شهر صورت گرفت، گفت: سرانه فضای سبز در دسترس مردم شهر شیراز 10 متر مربع و با احتساب ارتفاعات 20 متر مربع است.

روح الله مظفری با بیان اینکه پویش کاشت یکصد هزار اصله نهال نارنج طرحی بود که به وسیله نماینده شورای شهر در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مطرح و تصویب شد، گفت: این طرح در چهار مرحله تدوین شده که مرحله اول آن در پادگان ها در قالب طرح پادگان های سبز اجرا می گردد.

او با اشاره به اینکه در سازمان سیما و منظر، مشارکت مردمی در حوزه های مختلف به صورت ویژه دنبال می گردد، گفت: ترویج فرهنگ حفظ و نگهداری از فضای سبز از مدارس و در سنین کودکی آغاز می گردد. از سوی دیگر اجرای این طرح در پادگان ها به فضای سبز اکولوژیکی شهری که به عنوان فضای سبز پایدار تلقی می گردد، منجر خواهد شد.

در این مراسم بعلاوه ناظر و نماینده شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: این طرح ابتدا با موضوع کاشت 100 هزار اصله نهال نارنج در شهر شیراز شهر بهار نارنج پایه ریزی و مقرر شد در 3 مرحله اجرا گردد.

افسانه خواست خدایی با بیان اینکه مرحله اول این طرح در معابر و اماکن عمومی، مرحله دوم در مساجد و پادگان ها و مرحله سوم در منازل مردم اجرا می گردد، گفت: باهمکاری مجموعه پایگاه هوایی شهید دوران امروز اجرای این طرح در مجموعه پادگان ها با نام شهید دوران آغاز شد.

این عضو شورای شهر گفت: شهر شیراز معروف به شهر بهار نارنج است، اما متأسفانه طی سنوات گذشته به جهت خشکسالی، به کاشت درختانی باتوجه به موقعیت و آب و هوای شهر شیراز کم توجهی شد.

خواست خدایی با تأکید بر این موضوع که درختان نارنج هویت شهر شیراز هستند و این هویت باید احیاء گردد، اضافه کرد: سازمان سیما و منظر یکی از مجموعه های پر توانی است که طی یکسال گذشته علاوه بر طرح هایی که شورای ششم مصوب نموده، بعضی از طرح های مطالعاتی پیش رو را اجرایی نموده است که اجرای طرح پادگان های سبز نمونه ای از این طرح ها است.

ناظر و نماینده شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز یادآور شد: این طرح تا انتها اسفند ماه امسال ادامه دارد و باتوجه به اینکه طرح ریزی آن از فروردین آغاز شد، با آغاز فصل تابستان، براساس نظر کارشناسان این حوزه مقرر شد تا کاشت درختان از مهر ماه صورت گیرد.

خواست خدایی گفت: در نظر داریم در دوره 4 ساله شورای شهر پتانسیل ویژه ای برای فضای سبز شهری داشته باشیم.

در این آیین بعلاوه افشین سوریایی فرمانده پایگاه هوایی شهید عباس دوران شیراز، از شیراز به عنوان شهر شعر و غزل که طراوت و سر سبزی آن زبانزد خاص و عام است نام برد و گفت: پایگاه هوایی شهید دوران اولین یگانی است که در نیرو های مسلح طرح پادگان سبز را با کاشت درخت اجرا می نماید.

او گفت: امید است بتوانیم با این اقدام شهری سر سبز داشته باشیم و فرهنگ زیبای کاشت نهال را به جوانان آینده انتقال بدهیم.

وبلاگ ادکلن شنل فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای طرح پادگان های سبز شیراز در پایگاه هوایی شهید عباس دوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح پادگان های سبز شیراز در پایگاه هوایی شهید عباس دوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید