اختلال گسترده در اینترنت ثابت کشور

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، قطعی دوباره کلوکیشن شرکت زیرساخت در ساختمان LCT باعث قطعی اینترنت ثابت کشور و اختلال گسترده در اینترنت موبایل و از کار افتادن سرویس های پرمخاطب شده است.

اختلال گسترده در اینترنت ثابت کشور

از صبح امروز و حوالی ساعت 8:36 دقیقه، کاربران اینترنت گزارش هایی از قطعی و اختلال گسترده اینترنت به ویژه روی سرویس های ثابت دادند و بعد سامانه رادار ابرآروان اختلال شدیدی را در کل اینترنت ایران نشان داد.

دقایقی پیش نیز یک کاربر در توییتر اطلاع داد به علت اختلال برق در ساختمان LCT شرکت زیرساخت، اینترنت کل کشور دچار اختلال شده است و معین نیست این مشکل چه زمانی حل می گردد.

لازم به ذکر است که تجهیزات اصلی غالب شرکت های ارائه دهنده اینترنت و دیتاسنتر ایران در همین ساختمان مستقر هستند و به نوعی آن را باید قلب اینترنت کشور دانست. اکنون، دیتاسنترهای شرکت هایی مانند آسیاتک، شاتل و … قطع شده است.

این چندمین بار است که اختلال سیستم برق ساختمان زیرساخت کشور، موجب قطعی دیتاسنترها شرکت ها شده و سرویس های زیادی از دسترس خارج می شوند و اینترنت ثابت کشور قطع می گردد. سیستم برق ساختمان های دیتاسنتر یک چالش بسیار بزرگ و مهم در صنعت شبکه است و شرکت ها باید تمهیدات ویژه و افزونگی های چند برابری برای آن تدارک ببینند تا حتی یک دقیقه قطعی برق را شاهد نباشند.

هنوز وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت به طور رسمی درباره قطعی اینترنت ثابت و اختلال در اینترنت موبایل و سرویس های دیتاسنتر شرکت ها، خبر و توضیحی ارائه نکرده است.

به روزرسانی: شرکت مخابرات ایران با انتشار اطلاعیه ای، قطعی اینترنت ثابت در بعضی نقاط کشور را از جانب شرکت زیرساخت کشور دانسته و گفته مشکل از سمت مخابرات ایران نیست.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی

به "اختلال گسترده در اینترنت ثابت کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال گسترده در اینترنت ثابت کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید