اعلام ویژه برنامه های جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در این استان، ویژه برنامه های قابل اجرایی را گفت.

اعلام ویژه برنامه های جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی 21 و 22 آبان ماه جاری به طور هم زمان در 5 استانی که این پهنه های ارزشمند را در بر می گیرد برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در چهل وسومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو، جنگل های هیرکانی ایران جهانی شد، افزود: 25هزار هکتار از عرصه این جنگل ها در خراسان شمالی قرار گرفته است، و جشن این ثبت جهانی با هماهنگی چندین دستگاه اجرایی استان برگزار می شود.

یزدان پناه عنوان کرد: رونمایی از لوح ثبت جهانی جنگل های هیرکانی، تنظیم بیانیه حفاظت از این جنگل ها، برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص آشنایی با ویژگی های جنگل های هیرکانی توسط تشکل های مردم نهاد، تهیه مستند از جنگل های هیرکانی و دعوت از متخصصان برای آگاهی سازی و حفاظت عمومی ازجمله برنامه های این جشن است.

وی گفت: برگزاری تور رسانه ای عکاسی و تورهای تخصصی و آموزشی توسط انجمن تورگردانان از دیگر برنامه های جانبی این جشن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی بر تشکیل کارگروه دائمی جنگل های هیرکانی تأکید کرد و گفت: جلسه شورای راهبردی پارک ملی گلستان نیز به منظور هم اندیشی در راستای حفاظت و بهره برداری از این میراث ارزشمند تشکیل می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعلام ویژه برنامه های جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ویژه برنامه های جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید