با وجود یک روز کامل بارندگی ،هوای مرکز پاک یا سالم نشد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آخرین شرایط آلودگی هوای مرکز را پس از خاتمه یک روز برفی- بارانی اظهار داشت.

با وجود یک روز کامل بارندگی ،هوای مرکز پاک یا سالم نشد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده ها در ابتدای روز یکشنبه، چهارم دی ماه بر روی عدد 80 واقع شده است و هوای تهران را قابل قبول توصیف نموده است. روز گذشته نیز شاخص آلاینده ها بر روی عدد 83 بود. این یعنی با وجود 24 ساعت بارندگی هوای تهران به مرز پاک یا سالم نرسیده است.

محمد مهدی میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شب گذشته گفته بود: تمامی 36 دستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا مجهز به سنجش تمام آلاینده ها نیست زیرا بعضی از ایستگاه ها در محدوده مسکونی و بعضی دیگر در محدوده بزرگراهی قرار دارند و علت این امر اهمیت سطح آلاینده های شهری در مقاطع مختلف زمانی بوده است که ایستگاه ها به مرور زمان نصب شده است.

او اضافه کرد: ایستگاه های سنجش آلودگی هوا شهر تهران باید آنالایزرها تمام آلاینده ها را داشته باشند، اما به علت این که هزینه های آن بسیار زیاد است (با قیمت امروز دلار 6 میلیارد تومان جدا از هزینه های تعمیر و نگهداری بودجه احتیاج دارند) در این زمینه با محدودیت منابع و محدودیت مکان دسترسی روبرو هستیم.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد: آنچه در اپلیکیشن کیفیت هوا وجود دارد بدین معنی نیست تمام 36 ایستگاه سنجش آلودگی هوا تمام آنالایزرهای آلودگی هوا را دارا هستند و همین امر این ابهام را ایجاد می نماید که دستگاه های سنجش آلودگی هوا دچار اختلال است که این موضوع صحت ندارد.

افزایش دو برابری آلاینده ازون در امسال | نصب 3 دستگاه سنجش آلودگی هوا؛ به زودی | آیا این دستگاه ها درست کار می نمایند؟

منبع: همشهری آنلاین

به "با وجود یک روز کامل بارندگی ،هوای مرکز پاک یا سالم نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود یک روز کامل بارندگی ،هوای مرکز پاک یا سالم نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید