بعضی ها واقعا به جهنم دره می فرایند!

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، خبرنگاران : آن جهنم دره ای که مغضوبین را به آن می فرستید ،جای خیالی نیست باور کنید واقعا وجود دارد و هر وقت اراده کنید توانید بار و بندیل ببندید و بروید . اصلا اگر بدانید کجاست آرزو می کنیدروزی گذرتان به جهنم دره بیافتد مثل من که از خدایم هست بروم جهنم دره!

بعضی ها واقعا به جهنم دره می فرایند!

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل ،جهنم دره یکی از زیباترین دره های ایران است که ترکیب کوه و دره و رودخانه و گیاهان انبوهش آن را به یک مقصد دلنشین بدل کرده است.

برای رفتن به این دره یکراست بروید خوی در آذربایجان غربی و از آنجا وارد جاده خوی-چالدران شوید و بعد به روستای قریس می رسید، اگر از روستا عبور کنید به منطقه کوهستانی می رسید که جهنم دره نامیده می شود. تمام .همین !

اگر هم در جهت سری به روستای موئیل زدید به گرم ترین چشمه آب معدنی دنیا یعنی قینرجه بروید و یک دل سیر آب درمانی کنید و لذتش را ببرید.دره ها و جهت های تنگ و باریک باعث شده پای هر کسی به این منطقه نرسد و این جهنم دره را بکر و قیمتی کرده!

جهنم دره در گذشته، در جهت راه ابریشم قرار داشته است.امروزه کوهنوردان و صخره نوردان بسیاری با همراه داشتن تجهیزات کامل از این منطقه بکر دیدن می کنند.دلیل انتخاب چنین نامی برای دره ای به این زیبایی،این است که در گذشته ها به دلیل شیب تند این صخره ها که عمق شان از1700 تا 2800 متر تخمین زده اند همیشه خطرات زیادی برای ساکنین این منطقه داشته است.

شیب دره ها در این منطقه بسیار تند است و احتمال سقوط در آن زیاد است و همچنین این دره یکی از مراکز اجتماع راهزن ها در قدیم بوده و این سبب شد تا این دره حیرت انگیز و بکر نامی چنین تلخ داشته باشد.با پشت سر گذاشتن قله های تیز و صخره های سنگ،در پس این چهره خشن چنان زیبایی هایی خفته است که هوش از سر آدم می پرد .

در 13 کیلومتری کف این دره زیبا، رودی جریان دارد که زیبایی دره را چندین برابر کرده است.چشمه آب گرم در آغوش جهنم دره موهبتی است خواستنی که باید از نزدیک دید و به خالق این همه زیبایی آفرین گفت.

آب و هوای جهنم دره بر خلاف اسمش بسیار هم بهشتی ، خنک و معتدل است. حتی در گرمای تابستان می توان گفت یکی از سردترین نقاط ایران به شمار میرود و این به خاطر موقعیت کوهستان و اختلاف زیادی که با سطح دریا دارد هست. جهنم دره در تمامی فصول زیبایی خودش را دارد، حتی در زمستان که آبشارهایش قندیل های زیبایی می بندد و این دره بهشتی را مه آلود و اسرارآمیزتر از همیشه می کند.

منبع: توریسم آنلاین

به "بعضی ها واقعا به جهنم دره می فرایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی ها واقعا به جهنم دره می فرایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید