تکنیک تنفسی که می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، آلزایمر یک بیماری پیچیده است که در مراحل بعدی به عنوان نشانه هایی مانند گیجی، از دست دادن حافظه و مسائل در سخنوری یا زبان شناخته می شود.

تکنیک تنفسی که می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد

با این حال، این بیماری که بیشتر در افراد بالای 65 سال شایع است، ممکن است باعث تصمیم گیری نامناسب، عدم تشخیص عزیزان و در مراحل پایانی، ناتوانی در کنترل مثانه و مسائل در بلعیدن غذا شود.

به گفته سازمان ملی بهداشت انگلستان (NHS)، در حال حاضر یک نفر از هر 14 نفر بالای 65 سال و یک نفر از هر 6 نفر بالای 80 سال در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند و یک نفر از هر 20 نفر مبتلا به این بیماری، زیر 65 سال سن دارند. با این حال، طبق تحقیقات نو دانشگاه SC Leonard Davis School of Gerontology تکنیک ساده تنفسی می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را در افراد کاهش دهد.

تکنیک تنفسی برای آلزایمر

در مقاله ای که در مجله Nature منتشر شده است، شرکت کنندگان برای چهار هفته، دوبار در روز، به مدت بیست دقیقه، کار ساده ای را انجام می دادند: به مدت پنج ثانیه نفس می کشیدند و به مدت پنج ثانیه نفس خروجی می گرفتند. این تکنیک های تنفسی، با وجود سادگی، تأثیرات عمیقی بر تنفس شرکت کنندگان داشتند. همبستگی نرخ ضربان قلب شرکت کنندگان در هر دوره تمرینی افزایش یافت و سطح پپتیدهای آمیلوئید بتا در خونشان، تا پایان چهار هفته کاهش یافت.

این پپتیدها به بیماری آلزایمر مرتبط هستند و در واقع، برخی متخصصان معتقدند که آن ها عامل اصلی این بیماری تخریبی هستند.

رابطه تنفس با آلزایمر چگونه است؟

ضربان قلب ما می تواند تحت تأثیر تنفس ما قرار بگیرد و در نتیجه بر سیستم عصبی ما و روش تولید و حذف پروتئین های مغزی ما تأثیر بگذارد. در حالی که در بیداری و فعالیت های روزانه خود، از سیستم عصبی همراه با استرس، شناخته شده به عنوان مبارزه یا فرار استفاده می کنیم تا به تشکیل حافظه و تمرکز و توجه خود کمک کنیم.

در هنگام فعال شدن این سیستم، ضربان قلب معمولاً تفاوتی ندارد، اما هنگام فعال شدن سیستم پاراسمپاتیک، نرخ ضربان قلب در هنگام نفس کشیدن افزایش و در هنگام نفس دادن کاهش می یابد.

هنگامی که افراد جوان هستند، تبدیل بین این دو سیستم بدون مشکل بیشتری اتفاق می افتد، اما با پیر شدن، این تبدیل یکم سخت تر می شود و مگر اینکه شما بسیار ورزشکار باشید، تفاوت نرخ ضربان قلب کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

در واقع، یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که نرخ ضربان قلب از 20 تا 60 سالگی به طور میانگین 80 درصد کاهش می یابد.

نخستین مطالعه از این نوع

این مطالعه که با مشارکت 108 شرکت کننده انجام شد - نیمی از آنها در رده سنی 18 تا 30 سال و نیمی دیگر در رده سنی 55 تا 80 سال بودند - نخستین مطالعه است که به نتایجی مبنی بر کاهش پپتیدهای بتا آمیلوئید در پلاسما به وسیله مداخلات رفتاری می رسد و برای درمان آینده بیماری آلزایمر امیدوارکننده است.

مارا ماتر، یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: تا به حال تمرینات ورزشی منجر به کاهش سطح پپتیدهای بتا آمیلوئید نشده است. همینطور تمرین نفس کشیدن با فشار خون متغیر، به عنوان یک روش ارزان و کم خطر، می تواند منجر به کاهش سطح پلاسمایی پپتیدهای بتا آمیلوئید شود و این کاهش در طول دوران بالغیت حفظ شود.

منبع: فوت و فن / uk.news.yahoo.com

به "تکنیک تنفسی که می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنیک تنفسی که می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید