جزئیات عایدی و هزینه دولت در سال آینده، پیش بینی ها برای آینده اقتصاد چیست؟

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، دولت فردا لایحه بودجه سال آینده را به مجلس می برد، سقف بودجه سال آینده در حدود 1250 هزار میلیارد تومان معین شده است. جزئیات بیشتر از تصمیم دولت برای بودجه سال آینده در ادامه می آید.

جزئیات عایدی و هزینه دولت در سال آینده، پیش بینی ها برای آینده اقتصاد چیست؟

عایدی نفتی

یکی از مهم ترین آمارهای که هر ساله در لایحه بودجه اهمیت دارد، پیش بینی دولت از عایدی نفتی کشور است. یکی از نمایندگان مجلس اعلام نموده عایدی دولت از محل فروش نفت 400 هزار میلیارد تومان باشد و عایدی اقتصادیاتی هم 400 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

اطلاعات بیشتر در این باره را در لینک رونمایی از اعداد عجیب بودجه / عایدی نفت 400 هزار میلیارد تومان؟ بخوانید.

فروش اوراق اقتصادی

دولت سیزدهم برای سال آینده 88 هزار میلیارد تومان برای فروش اوراق اقتصادی در نظر گرفت. این یعنی دولت تصمیم دارد نه تنها سقف اوراق را افزایش ندهد، بلکه سایر منابع بودجه از جمله عایدیهای نفتی را صرف بازپرداخت اوراق کند.

تصمیم دولت برای این بخش از عایدیها جزئیات دیگری دارد که می توانید آن را در لینک اولین جزئیات ارقام بورسی بودجه 1401 / فروش اوراق دولتی کاهش می یابد؟ بخوانید.

افزایش حقوق کارمندان

افزایش حقوق ها کارکنان دولت در سال 1401 در یک بازه شش تا 28 درصدی انجام می گردد که میانه آن را 10 درصد اعلام نموده اند. حداقل بگیران برای سال آینده حدود یک میلیون تومان افزایش حقوق دارند.

بعلاوه گویا یکی از پیشنهادات مطرح شده در لایحه بودجه 1401 افزایش سن بازنشستگی کارکنان دولت است. بر این اساس قرار است سن بازنشستگی بعضی از کارمندان حداقل دو سال افزایش پیدا کند.

وام ازدواج

اولین حدس ها از بودجه سال 1401 می گوید مبلغ وام ازدواج حدود 50 میلیون تومان افزایش یافته و به 100 تا 150 میلیون تومان رسیده است.

برای اطلاع از این که چه کسانی مشمول دریافت وام 100 میلیون تومانی و چه کسانی 150 میلیون تومان وام ازدواج می گیرند، گزارش وام ازدواج 150 میلیون تومان شد؟ را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "جزئیات عایدی و هزینه دولت در سال آینده، پیش بینی ها برای آینده اقتصاد چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات عایدی و هزینه دولت در سال آینده، پیش بینی ها برای آینده اقتصاد چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید