جواد اعرابی، از فعالان تئاتر درگذشت

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛محمد رسول صادقی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر خبر درگذشت جواد اعرابی را تایید کرد. این فعال هنری صبح یکشنبه هشتم مرداد در بیمارستان از جهان رفت.

جواد اعرابی، از فعالان تئاتر درگذشت

جواد اعرابی، از جمله فعالان تئاتر بود که در شاخه های گوناگونی همانند بازیگری، تهیه کنندگی، مدیریت فراوری، دستیاری و نگارش نقد و پژوهش فعالیت می کرد.

در کارنامه هنری او بازی در نمایش هایی همانند رام کردن زن سرکش، غول بزرگ مهربان هر دو به کارگردانی مریم کاظمی، آرامگاه خانودگی کار سوسن رحیمی و فیلم های سینمایی غلامرضا تختی و پارازیت دیده می گردد.

یکی از آخرین فعالیت های او در تئاتر بازی و مدیریت فراوری در نمایش اتللو به کارگردانی حمید مظفری است که در تماشاخانه ایرانشهر بر صحنه رفت.

جواد اعرابی در سال هایی که تله تئاترهای تلویزیونی ساخته می شد، تهیه کنندگی چندین تله تئاتر را بر عهده گرفت.

او بعلاوه در کنار فعالیت های هنری در امور صنفی نیز فعال بود. اعرابی سال ها بازرسی خانه تئاتر را بر عهده داشت و چندین دوره نیز عضو هیات مدیره انجمن صنفی نویسندگان و منتقدان تئاتر بود.

اعرابی علاوه بر این ها در زمینه پژوهش و نقد هنری هم دستی در کار داشت و چندین پژوهش گوناگون در زمینه تئاتر از خود به یادگار گذاشته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جواد اعرابی، از فعالان تئاتر درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواد اعرابی، از فعالان تئاتر درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید