تئاتر

جزئیات برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان ، هزینه اسکان و پذیرایی از میهمانان جشنواره

همدان پیرو انتشار خبری مبنی بر اینکه به علت همکاری نکردن و انجام ندادن تعهدات استانداری همدان، میزبانی این استان برای بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان مبهم است استانداری همدان بیان کرد: همدان آمادگی برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر...

25 مرداد 1402

جواد اعرابی، از فعالان تئاتر درگذشت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛محمد رسول صادقی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر خبر درگذشت جواد اعرابی را تایید کرد. این فعال هنری صبح یکشنبه هشتم مرداد در بیمارستان از جهان رفت.

9 مرداد 1402

عکس ، گریم متفاوت گلاره عباسی در یک فیلم

گلاره عباسی از بازیگران با استعداد سینما و تلویزیون است که در این تصویر او را با گریمی متفاوت در فیلم ابلق میبینید.

10 شهریور 1401

هملت پشتکوهی فروردین 1401به تئاتر شهر می آید

تهران (پانا) - تئاتر هملت پشتکوهی عنوان یکی از تازه ترین آثار نمایشی تئاتر شهر است که از روز 14 فروردین ماه سال 1401 به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشتکوهی در تالار چهارسو به صحنه خواهد رفت.

22 اردیبهشت 1401

کارت گردشگری مونته نگرو (Holiday Card) چیست؟

مونته نگرو با طبیعت بکر، فعالیت های مهیج و بناهای تاریخی، از پربازدید ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود. در سفر به این مقصد ارزشمند، با خرید کارت گردشگری مونته نگرو مطمئن تر سفر و هزینه های اقامت را مدیریت کنید.

2 اردیبهشت 1401

نامزدهای مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

تهران (پانا) - نامزدهای دریافت جوایز مسابقه نمایشنامه نویسی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به وسیله داوران این بخش متشکل از سیمین امیریان، روزبه حسینی و جمشید خانیان معرفی شدند.

5 اسفند 1400

مدیران اجرایی دومین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی مجازی معرفی شدند

تهران(پانا) - مدیران اجرایی دومین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی مجازی معرفی شدند.

6 دی 1400

قهرمان سازی از جاسوسی که وطنش را به انگلیسی ها فروخت

قاصد فیلمی است که به نوعی قدرشناسی انگلیسی ها از مهم ترین جاسوس شان در دوران جنگ سرد به حساب می آید؛ البته نه یک جاسوس انگلیسی که اگر چنین بود، کار برایشان راحت تر و معقول تر بود، بلکه یک وطن فروش روس.

17 تیر 1400

شاعرانگی درتمامی کارهای حسین علیزاده محسوس است

تهران (پانا) - موسیقی نواحی ایران از پتانسیل و ظرفیت های بسیاربالایی برخوردار است. شاهد این حرف را می توان در حضور این ژانر و حضورش در موسیقی فیلم دید.

24 خرداد 1400

محدودیتهای کرونایی و تعطیلات کریسمس در اروپا

برخی از کشورهای اروپایی طی هفته های پیش رو محدودیت های کرونایی را تشدید کرده اند و این درحالیست که برخی دیگر از کشورها از تسهیل محدودیت ها برای تعطیلات کریسمس خبر داده اند.

30 دی 1399

مهلت ارسال اثر به هم اندیشی میرزا آقا تبریزی؛ پیشگام ادبیات نمایشی در ایران تمدید شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشکده فرهنگستان هنر، مهلت ارسال چکیده مقالات به هم اندیشی میرزا آقا تبریزی؛ پیشگام ادبیات نمایشی در ایران، که در فراخوان این همایش تا 30 مهرماه امسال اعلام شده بود، تا روز دو شنبه 10 آذر ماه تمدید شد.

5 آذر 1399

شماره جدید ماهنامه نمایش بر روی پیش خوان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نگاه ویژه این شماره از مجله نمایش مطبوعات کاغذی و دیجیتالی با مطالبی همچون تئاتر نوشداروی عصر اطلاعات است نوشته یدالله آقاعباسی، یک مطالعه در هنر دیجیتال نوشته سعیدتشکری، کاغذهایی...

24 آبان 1399

می خواهیم خاطرات جدیدی بسازیم

چندی پیش شبکه چهار سیما بیست وپنجمین سالگرد تاسیس خود را پشت سر گذاشت؛ شبکه ای که سال های پرفراز و فرودی را سپری کرده و در دو سال گذشته بیشتر از گذشته جریان ساز بوده است. اما در شبکه چهار چه می گذرد و چه تحولاتی در آن جریان دارد؟ برای بحث پیرامون تحولات...

13 تیر 1399

پایان تلخ ستاره هالیوود

در تاریخ سینما همیشه هنگام صحبت درباره زنانی که به عنوان ابزار برای به تصویر کشیدن جذابیت های فیزیکی معرفی شده اند، نام مرلین مونرو به میان آمده است. اما به نظر می رسد جودی گارلند بازیگری بوده که تاریخ بیش از آنچه که درباره مرلین مونرو نوشته شده، به او...

25 فروردین 1399

نگاهی به مطالب ستون نویس های ترکیه، لیبی٬ نفتِ زیاد و جمعیت کم

حتی وقتی قذافی ناچار شد٬ عامل انفجار لاکربی را تحویل دهد٬ دست از سر کشورش برنداشتند. وقتی نفت و پول فراوانی داشته باشی٬ همه به سرزمینت چشم می دوزند و می خواهند دست درازی کنند.

15 اسفند 1398

فصل جدید پارسا پیروزفر در سینما ، چرا این بازیگر از 84 تا 86 از سینما فاصله گرفت؟

پارسا پیروزفر که این روزها بیشتر از قبل نامش را به بهانه نقش آفرینی در فیلم ها، لابه لای اخبار می بینیم، پس از سه سال دوری از سینما، از شش ماهه دوم سال 97، دوره جدیدی از فعالیت هنری اش را شروع نموده است.

21 بهمن 1398

احوالپرسی از محمدعلی کشاورز: نقش خوب باشد حتماً بازی می کنم

روزنامه همشهری - الناز عباسیان: نوشتن از پدرسالار سینما، تئاتر و تلویزیون ایران گرچه کار ساده ای نیست، اما یک افتخار است؛ هنرمند نام آشنایی که هنرنمایی اش در فیلم ماندگار مادر و سریال هزار دستان و کهنه سوار را نمی گردد فراموش کرد. البته که بازی متفاوت...

4 بهمن 1398

فیلم های برتر تاریخ سینما، به پیشنهاد خبرنگاران (1)

خبرنگاران: در این سری جدید از مطالب سینمایی قصد داریم در قالبی متنوع، فیلم های برتر تاریخ سینما را برایتان معرفی کنیم؛ همچنین فیلم های ارزشمندی که در گذشته به دلایل مختلف توسط مخاطبان یا منتقدان نادیده گرفته شده اند یا کمتر درباره آن ها صحبت شده است...

10 دی 1398