رکوردداران دنیای مارها ، شاه مار کبری 5.7 متری و یا آناکوندای سبز 227 کیلوگرمی

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، مارها می توانند به میزان های بزرگ رشد نمایند، اگرچه بعضی گزارش ها مدت هاست اغراق آمیز شده است.

رکوردداران دنیای مارها ، شاه مار کبری 5.7 متری و یا آناکوندای سبز 227 کیلوگرمی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ادکلن شنل، بزرگترین مارهای جهان متعلق به خانواده پیتون و بوآ هستند. اینکه کدام خانواده بیشترین تعداد را دارد بستگی به این دارد که آیا شما این خزندگان را بر اساس وزن یا طول اندازه گیری می کنید. در حالی که مارهای انسان خوار بسیار نادر هستند (اگرچه معین شده است که این اتفاق می افتد)، گونه های واقعاً بزرگی در سیاره ما می لغزند.

طولانی ترین مار جهان کدام است؟

مار پیتون مشبک (Malayopython reticulatus) طولانی ترین مار در جهان است که به طور معمول طول آن به بیش از 6.25 متر می رسد.

طولانی ترین مار پیتون مشبکی که تا به حال ثبت شده است در سال 1912 پیدا شد و با طول خیره نماینده 10 متر اندازه گیری شد، این مار بیش از نیمی از طول یک مسیر بولینگ است و حتی بلندتر از یک زرافه است.

پیتون های مشبک در جنوب شرقی آسیا زندگی می نمایند و در حالی که آنها معمولاً در جنگل های بارانی، جنگل ها و علفزارها یافت می شوند، به نظر می رسد اولویت زیستگاه آنها به مکان آنها بستگی دارد. در میانمار، این مارهای غیر سمی فقط در جنگل های بکر یافت شده اند، در حالی که در سنگاپور، اندونزی و بورنئو مالزی نیز در فاضلاب ها ثبت شده اند.

طولانی ترین و سنگین ترین ماری که تا به حال در اسارت نگهداری شده است، یک مار پیتون مشبک ماده به نام مدوسا بود. مدوسا که در ایالات متحده پرورش یافت به طول 7.67 متر و وزن 158.8 کیلوگرم رسید.

آناکوندای سبز (Eunectes murinus) نیز مارهای بسیار بلندی هستند. اما آنها بعلاوه در گذشته تحت اندازه گیری اغراق آمیز طول قرار گرفته اند و گفته می گردد مارهایی با ارتفاع بیش از 24 متر دیده شده اند. در واقع، آناکوندای سبز به ندرت از 6.25 متر بیشتر می گردد.

طولانی ترین مار سمی

در سال 1937، یک شاه مار کبری به طول 5.54 متر در استان نگری سمبیلان در شبه جزیره مالایی پیدا شد. این دمار گرفته شد و در باغ وحش لندن نگهداری شد و در نهایت به 5.71 متر رسید و در شروع جنگ جهانی دوم کشته شد تا در صورت بمباران باغ وحش و فرار مار، مردم را در معرض خطر قرار ندهد.

بیش از پنج متر برای شاه کبرا غیر معمول است، اگرچه حتی میانه طول آنها (3.7-4.6 متر) آنها را به حیوانات بزرگ تبدیل می نماید.

این مارها زمانی که احساس تدافعی می نمایند یا احتیاج به تماشا بالای علف ها یا بوته های بلند دارند، طول خود را بهتر نشان می دهند.

آنها جلوی بدن خود را تا حدود یک متر از زمین بلند می نمایند و حتی می توانند تهدیدات را در این حالت تعقیب نمایند.

یک کارگر موزه یک نمونه شاه مار کبری در دهه 1930 در دست دارد. گمان می رود که این نمونه به تازگی به موزه رسیده باشد که این عکس گرفته شده است. این مارها معمولاً فرار را به جنگیدن ترجیح می دهند.

شاه کبرا در جنوب و جنوب شرق آسیا در زیستگاه های مختلفی از جمله جنگل ها، باتلاق های حرا و بعضی زمین های کشاورزی با بقایای زمین های جنگلی یافت می گردد. آنها بعلاوه شناگران ماهری هستند.

با این حال، آنها به طور کلی در هر یک از منطقه های که در آنها زندگی می نمایند، غیر معمول هستند، به استثنای بعضی از منطقه ها جنگلی در تایلند.

مارهای شاه کبرا به وسیله اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت به عنوان حیوانات آسیب پذیر لیست شده اند. در بخش هایی از محدوده خود، به علت از بین رفتن زیستگاه و بهره برداری، از جمله برداشت برای اهداف پوستی، غذایی و دارویی، طی 10 سال با کاهش بیش از 80 درصدی جمعیت روبرو شده اند.

طولانی ترین مار دریایی

مار دریایی زرد (Hydrophis spiralis) با طول 2.75 متر طولانی ترین گونه مار دریایی است. با این حال، بیشتر نمونه هایی که جمع آوری شده اند کمتر از دو متر طول دارند. مار دریایی زرد در شمال اقیانوس هند و اطراف بخش هایی از جنوب شرقی آسیا زندگی می نماید و بعلاوه در نزدیکی کالدونیای تازه در جنوب غربی اقیانوس آرام دیده می گردد.

اطلاعات نسبتا کمی در خصوص این مارهای دریایی وجود دارد. سوابقی از این گونه در عمق 50 متری زیر سطح وجود دارد و عموماً در کف ماسه ای گل آلود یافت می گردد و از مارماهی دیگر تغذیه می نماید.

سنگین ترین مار جهان کدام است؟

آناکونداهای سبز سنگین وزن های جهانی مارها هستند. با این حال، اندازه آنها در گذشته اغراق آمیز بوده است. سنگین ترین آناکوندای ثبت شده تا کنون 227 کیلوگرم بوده است. این مار بزرگ الجثه 8.43 متر طول و 1.11 متر دور داشت.

در حالی که پایتون مشبک بلندتر است، بعلاوه باریک است. آناکونداها حجیم هستند. تخمین زده می گردد که وزن یک آناکوندای 5.2 متری تقریباً برابر با یک مار پیتون مشبک به طول 7.3 متر باشد.

آناکونداهای سبز غیر سمی هستند و در آمریکای جنوبی و ترینیداد یافت می شوند. آنها بیشتر وقت خود را در آب می گذرانند، معمولاً در باتلاق ها، مرداب ها، نهرهای آهسته و رودخانه ها. به همین علت، سوراخ های بینی و چشم ها به جای کناره ها، در بالای سر قرار گرفته اند، به طوری که مار می تواند نفس بکشد و طعمه ها و شکارچیان را در بالای آب ببیند در حالی که بدن بزرگش در زیر آب نگه داشته می گردد.

اگرچه آناکوندا اغلب برای اشاره به آناکوندای سبز استفاده می گردد، اما در واقع سه گونه دیگر وجود دارد که همگی کوچک تر هستند: آناکوندای بولیوی (Eunectes beniensis)، آناکوندای خال های تیره (Eunectes deschauenseei) و آناکوندای زرد (Eunectes notaeus). همه آنها در آمریکای جنوبی یافت می شوند.

سنگین ترین مار سمی

پشت الماس شرقی (Crotalus adamanteus) یک مار زنگی است و تصور می گردد که سنگین ترین مار سمی جهان باشد، به طور معمول، پشت الماس شرقی به 5.5-6.8 کیلوگرم و طول 1.5-1.8 متر می رسد.

این مار که در جنوب شرقی ایالات متحده یافت می گردد، جنگل های مسطح، جنگل های ساحلی و زیستگاه های بوته ای را ترجیح می دهد. اغلب در منطقه ها مرطوب یافت نمی گردد، اگرچه شناگر مطمئنی است که گاهی در باتلاق ها و بین صخره های سد دیده می گردد.

پشت الماسی های شرقی بالغ با پستانداران کوچک مانند خرگوش و سنجاب و پرندگان کوچک غذا می خورند، در حالی که جوان ها موش می خورند. آنها طعمه خود را با نیش پر از سم می زنند، قبل از اینکه بگذارند بخزد و بمیرد، در این مرحله مار آن را می خورد.

افعی گابونی (Bitis gabonica)، یکی دیگر از مارهای بزرگ است، اما به اندازه مار زنگی الماس شرقی سنگین نیست. با این حال، یک فرد دراز 1.83 متری 11.34 کیلوگرم وزن داشت.

در حالی که مارهای افعی گابونی معمولاً به سنگینی کمر الماس شرقی نیستند، نیش هایی دارند که طولانی ترین مارها با 55 میلی متر هستند. آنها بعلاوه بالاترین اندازه زهر را دارند و هر بار تا 600 میلی گرم را حمل می نمایند.

منبع: nhm.ac.uk

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رکوردداران دنیای مارها ، شاه مار کبری 5.7 متری و یا آناکوندای سبز 227 کیلوگرمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردداران دنیای مارها ، شاه مار کبری 5.7 متری و یا آناکوندای سبز 227 کیلوگرمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید