سلطان کیست؟ مصرف سوخت نصف پژو پارس؛ اما قدرت 9 برابر بیشتر!، عکس
به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، شرکت برابوس از پروژه نو خود رونمایی کرد. این پروژه که 930 S نام دارد، بر اساس مرسدس ای ام جی S63 E-Performance پیشرفته و از مشخصاتی باورنکردنی برخوردار است. جالب اینکه این سدان سه تُنی به لطف پیشرانه مدرن خود، با وجود 9 برابر قدرت بیشتر، نصف یک پژو پارس بنزین می سوزاند!
به گزارش خبرگزاری وبلاگ ادکلن شنل و براساس گزارش آخرین خودرو، مرسدس ای ام جی S63 E-Performance در حالت استاندارد نیروی خود را از یک پیشرانه هیبریدی شارژی (پلاگین) دریافت می کند. قلب اصلی این پیشرانه را همان موتور معروف 4 لیتری V8 توئین توربو تشکیل می دهد. این موتور با همکاری موتور برقی 791 اسب بخار قدرت و 1430 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در این سوپر سدان لوکس و اسپرت گیربکس 9 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را بر عهده دارد. با اتکا به این قوای محرکه توانمند، مرسدس ای ام جی S63 E-Performance قادر است در عرض تنها 3.2 ثانیه سرعت خود را به 97 کیلومتر بر ساعت برساند.
معینات برابوس 930 S
اما برابوس (Brabus) معتقد است اعداد فوق چندان هیجان انگیز نیستند و جا برای پیشرفت وجود دارد! پروژه 930 S با این طرز تفکر متولد شده؛ تیونر پرآوازه آلمانی با اعمال بهینه سازی های متعدد در بخش های مختلف، خروجی پیشرانه S63 E-Performance را به اندازه قابل توجهی افزایش داده است. همانطور که از نام پروژه 930 S می توان حدس زد، پیشرانه آن حالا توانایی تولید 930 اسب بخار قدرت را دارد. اندازه گشتاور نیز به 1510 نیوتن متر می رسد که رقم اعجاب انگیزی است.
موتور 4 لیتری V8 مرسدس ای ام جی S63 E-Performance در شرایط نرمال کارخانه ای می تواند 603 اسب بخار قدرت تولید کند. اما مهندسان برابوس پیروز شده اند با اعمال تغییراتی، 740 اسب بخار قدرت از دل آن بیرون بکشند. برخی از تغییرات اعمال شده روی این موتور عبارتند از: نصب توربوشارژر های تازه، استفاده از سیستم اگزوز ارتقا یافته و برنامه ریزی مجدد موتور. آنطور که برابوس اعلام کرده، موتور برقی دست نخورده به جای مانده و مثل سابق 190 اسب بخار قدرت دارد.
افزایش خروجی چشمگیر تأثیر کمی روی شتاب برابوس 930 S گذاشته و این سدان فول سایز صفر تا صد را در زمان 3.2 ثانیه طی می کند. حداکثر سرعت نیز همچون قبل برابر با 290 کیلومتر بر ساعت است. برابوس به قدری به کیفیت کار خود اطمینان دارد که برای قوای محرکه 930 S به مدت سه سال یا 100 هزار کیلومتر وارانتی می دهد.
برای دستیابی به هندلینگی بهتر، برابوس در سیستم تعلیق هم بازنگری کرده و در صورت انتخاب برخی از حالت های رانندگی معین، ارتفاع 930 S کاهش می یابد. این خودروی در جلو روی تایرهای 265/35ZR22 و در عقب روی تایرهای295/30ZR22 سوار شده است.
برای ایجاد تمایز با مرسدس ای ام جی S63 E-Performance، برابوس پروژه 930 S را با ظاهری متفاوت راهی بازار خواهد کرد. شاخص ترین تفاوت ظاهری این دو به رینگ های 22 اینچی 930 S مربوط می شود. این رینگ های غول پیکر دارای ساختاری یک تکه هستند. به غیر از این، پروژه مجذوب کننده برابوس با دقت در قطعات فیبرکربنی متعدد موجود روی بدنه، از S63 E-Performance قابل تشخیص است.
برابوس 930 S در داخل کابین نیز تفاوت هایی با S63 E-Performance دارد و تقریباً تمامی پوشش های فابریک با پوشش های چرمی به رنگ آبی روشن و میکروفایبر جایگزین شده اند.
گفتنی است به لطف بهره مندی از باتری 6 کیلووات ساعتی، برابوس 930 S هنگام رانندگی در بهینه ترین حالت فقط و فقط 4.43 لیتر سوخت مصرف می کند! این اندازه مصرف سوخت نصف یک پژو پارس نود و چند اسب بخاری است!
درباره قیمت برابوس 930 S اطلاعاتی منتشر نشده، اما علاقه مندان به این پروژه مجذوب کننده باید مبلغ خیلی بیشتری نسبت به S63 E-Performance پرداخت کنند. مرسدس ای ام جی این سدان لوکس و اسپرت را با قیمت پایه تقریبی 170 هزار دلار به فروش می رساند.
227227
منبع: خبرآنلاین