ام وی ام ایکس33 کراس دستی مدیران خودرو آنالیز شد ، آنالیز تخصصی

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ام وی ام ایکس33 کراس دستی مدیران خودرو محصول نو این شرکت است که به تازگی درحال نهایی سازی قیمت و بازشدن فرایند فروش است. این خودرو به وسیله نمایندگی های مدیران خودرو در نمایشگاه اصفهان با قیمت 850 میلیون تومان و به صورت نقد و اقساط در حال بازاریابی و نمایش است. اما آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟!

ام وی ام ایکس33 کراس دستی مدیران خودرو آنالیز شد ، آنالیز تخصصی

بیت ران - رضا نوروزی: ام وی ام ایکس33 کراس دستی محصولی از چری است که در بازارهای مختلف با نام های مختلفی عرضه می گردد. این خودرو که با نام omoda 3 (اومودا 3) یا چری تیگو 3 هم شناخته می گردد، بر پایه پلتفرم مشترک با ام وی ام X22 است و در واقع می توان آن را فیس لیفت مختصری از آن دانست. مدیران خودرو ام وی ام ایکس33 کراس دستی را به نمایشگاه اصفهان آورد و نمایندگی های این شرکت به بازاریابی آن مشغول هستند.

معرفی و نمای ظاهری

ام وی ام ایکس33 کراس دستی فیس لیفتی از ام وی ام X22 به شمار می رود که در بازار چین به صورت محدود عرضه خواهدشد و بیشتر قرار است در بازارهای صادراتی چری حضور داشته باشد. این خودرو که یک کراس اوور کوچک سایز محسوب می گردد، در نمای ظاهری تا جای ممکن از المان های ترند روز بهره گرفته تا بتواند طراحی قدیمی خود را اندکی بروز کند.

استفاده از چراغ های پیوسته در نمای عقب، جلو پنجره بزرگ، چراغ های دو تیکه جلو، استفاده از طرح های دایموند و خطوط نارنجی رنگ (در ایران احتمالا مشکی پیانویی) از مواردی است که برای بروز کردن چهره ام وی ام ایکس33 کراس دستی استفاده شده است. اما می توان استفاده از رینگ های 17 اینچی را برای آن برترین انتخاب دانست.

مشخصات فنی ام وی ام ایکس33 کراس دستی

در حال حاضر ام وی ام X22 در ایران در دو مدل و چند تیپ عرضه می گردد و X33 نیز قرار است از همان پیشرانه ها بهره ببرد. تیپ دستی ام وی ام X33 کراس هم از یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با کد SQRE4G15B و مشترک با محصولات دیگر ام وی ام در ایران بهره می برد. جعبه دنده هم 5 سرعته دستی است و خبری از گیربکس شش سرعته در آن نیست. این موتور هم چندان در مقابل قیمت پرداختی حرفی برای گفتن ندارد.

البته نمایندگی های مدیران خودرو مدعی هستند خروجی این موتور بهبود نرم افزاری داشته و قدرت خروجی به 116 اسب بخار رسیده است. این افزایش توان در کنار حذف سیستم فرمان یاریی هیدرولیک و تبدیل به برقی می تواند در بهبود عملکرد موثر باشد. البته تا زمان تست کامل نمی توان نظر داد.

نمای داخلی

شاید بتوان تنها نکته مثبت ام وی ام ایکس33 کراس دستی را طراحی داخلی آن دانست که برخلاف نمای بیرونی سعی بر بروزرسانی اجباری نبوده و طراحی از پایه و واقعا کاربردی انجام شده است.

اسکرینی بزرگ، طرح های دیاموند، کلاستر دیجیتال و دکمه استارت مربعی از جمله مهم ترین نکات داشبورد نو ام وی ام ایکس33 کراس دستی است. بعلاوه فضای اضافه برای نگه داشت گوشی یا وسایل مشابه، شارژر وایرلس که در تست ما با حالت روشن خودرو کار نکرد و کاپ هولدرهای مناسب از نکات طراحی کاربردی این داشبورد است.

اما ظرافت در حضور کیفیت متریال مناسب است که استفاده از محصول را لذت بخش می نماید. نکته ای که هیچوقت در ایران از نگاه مونتاژکاران بااهمیت نبوده است. به طوری که کنسول میانی این خودرو به شدت بی کیفیت به نظر می رسد و اصلا حس خوبی ندارد. بعلاوه کیفیت متریال داشبورد از پلاستیک خشک است که با نشستن کوچک ترین گرد و خاکی به شدت کثیف و نافرم جلوه می نماید.

قیمت در چین

ام وی ام ایکس33 کراس در بازار خودرو چین در سه نسخه به دست مشتریانش می رسد. نسخه پایه این خودرو با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس پنج سرعته دستی 59 هزار و 900 یوان قیمت دارد. این رقم براساس نرخ تبدیل یوان امروز برابر با 422 میلیون و 300 هزار تومان است.

آنالیز جک S3 کرمان موتور را در کانال یوتیوب وبلاگ ادکلن شنل پلاس دیدن کنید:

نسخه میانی یا کامفورت با گیربکس CVT بهایی به ارزش 69 هزار و 900 یوان دارد که معادل 492 میلیون و 800 هزار تومان است. اما نمونه فول یا لوکس X33 کراس در چین (با سانروف و مانیتور 10.25 اینچی) 73 هزار و 900 یوان معادل 521 میلیون تومان قیمت دارد.

اما مدیران خودرو می خواهد ام وی ام ایکس33 کراس دستی را با امکانات نزدیک به نسخه فول اما با تریم داخلی مشکی به بازار عرضه کند. بنابراین احتمالا این خودرو برای بازار ایران سفارش گذاری شده و با توجه به سه تیپ موجود در چین، قیمتی در محدوده 67 هزار یوان دارد.

قیمت در ایران

در حال حاضر با توجه به تغییر تعرفه واردات بر خودروهای مونتاژی، برای خودروهای 1500 تا 2000 سی سی حجم موتور و داخلی سازی زیر 20 درصد، 51 درصد تعرفه معین شده است. اما در صورت داخلی سازی بین 20 تا 50 درصد، تعرفه به 28 درصد کاهش می یابد. با توجه به وجود خط رنگ و داخلی سازی رینگ و لاستیک و چند قطعه مصرفی و با اعمال فرایند مونتاژ سطح داخلی سازی ام وی ام ایکس33 کراس دستی به بالاتر از 20 درصد خواهدرسید.

بعلاوه علاوه بر این تعرفه، 9 درصد مالیات ارزش افزوده، 3 درصد عوارض شهرداری، 1.5 درصد عوارض نوسازی ناوگان، 4 درصد عوارض شماره گذاری و بیمه، 3 تا 5 درصد مالیات هوای پاک، در حدود 10 درصد بابت هزینه های تست های گمرک و محیط زیست و چندین بند و تبصره دیگر نیز بر قیمت این خودرو افزوده می گردد.

آنالیز بایک ایکس 35 را در کانال یوتیوب وبلاگ ادکلن شنل پلاس دیدن کنید:

با این حساب جمع تعرفه ها به علاوه 25 درصد هزینه فراوری و سود فراوریکننده، تقریبا 90 درصد به قیمت پایه این خودرو افزوده گردد. بعلاوه هزینه حمل و نقل و عوارض صادراتی مبدا که در حال حاضر در حدود 2 هزار دلار برآورد می گردد، به عنوان تخفیف خرید در تیراژ بالا و CKD اعمال می کنیم. بنابراین قیمت ام وی ام ایکس33 کراس دستی به 703 میلیون و 240 هزار تومان خواهدرسید. این محاسبه با احتساب تمام هزینه های پیدا و پنهان بود و در صورت عرضه با قیمتی فراتر از این عدد قطعا گران فروشی خواهدبود.

جمع بندی

ام وی ام ایکس33 کراس دستی خودرویی شهری و کم قدرت است که به یاری المان هایی سعی در بروز کردن نمای ظاهری آن داشته اند. یکی از مهم ترین نکاتی که درباره محصولات خانواده ام وی ام وجود دارد، قیمت لوازم یدکی و خصوصا قطعات یدکی بدنه است.

بعضی از لوازم یدکی و بدنه محصولات ام وی ام گاها با خودروهای آلمانی با چندبرابر قیمت برابری می نماید. این قیمت های نجومی را اگر در کنار محدودیت های خدمات پس از فروش مدیران خودرو قرار دهید، احتمالا در خرید محصولات ام وی ام تردید خواهیدکرد.

بنابراین این خودرو با توجه به قیمتی در محدوده 850 میلیون تومان، رقبای ایرانی زیادی دارد که در همگی در کلاس سواری ها هستند. مهم ترین رقبای سواری این خودرو در بازار، تارا دستی V1P و دنا توربو دستی و شاهین دستی است که همگی حداقل 100 میلیون تومان ارزانتر هستند. لذا با توجه به جمیع جهات قطعا برای خرید ام وی ام ایکس33 کراس دستی باید بیش از پیش تامل و آنالیز کرد.

این چینی با موتور بنز را در کانال یوتیوب وبلاگ ادکلن شنل پلاس دیدن کنید:
گالری تصاویر:

اکستریم ال ایکس / اکستریم LX به وسیله مدیران خودرو معرفی گردید؛ آنالیز تخصصی

آنالیز اکستریم VX ؛ سیر تا پیاز محصول نو برند اکستریم مدیران خودرو

اکستریم تی ایکس ال / اکستریم TXL مدیران خودرو معرفی گردید؛ آنالیز تخصصی

پژو 207 شش دنده دستی نو آنالیز شد/ سریع ترین خودرو هاچ بک ایرانی!

اکستریم وی ایکس / اکستریم VX مدیران خودرو معرفی گردید؛ آنالیز تخصصی چینی نو

ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو آنالیز شد / مشخصات فنی و قیمت

منبع: بیت ران

به "ام وی ام ایکس33 کراس دستی مدیران خودرو آنالیز شد ، آنالیز تخصصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ام وی ام ایکس33 کراس دستی مدیران خودرو آنالیز شد ، آنالیز تخصصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید