شب برفی پایتخت با کمینه دمای 4 درجه

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران از فردا 6 آذر در اغلب شهرها، گفت: آسمان تهران روز آینده ابری خواهد بود و بارش باران در پایتخت داریم و فرداشب آسمان تهران بارانی با احتمال بارش برف پیش بینی می گردد.

شب برفی پایتخت با کمینه دمای 4 درجه

صادق ضیائیان در تشریح آخرین شرایط جوی کشور اظهار داشت: از اواخر وقت امشب سامانه بارش فعالی از سمت مرز های غربی وارد کشور می گردد و فردا در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، استان مرکزی، البرز، قزوین، قم و تهران سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: فردا همچنین در غرب و جنوب غرب و در استان های جنوبی رعد و برق و در مناطق مستعد علاوه بر این شرایط بارش تگرگ داریم.

وی اضافه نمود: روز آینده بارش در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی عمدتا به صورت برف است و شدت بارش ها در شمال غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، همچنین استان های واقع در دامنه زاگرس مرکزی است.

ضیائیان اضافه نمود: روز آدینه هفتم آذر فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب تا اندازه ای کاهش می یابد، اما همچنان در اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب کرمان بارش خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آدینه شدت بارش ها در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است.

ضیائیان اضافه نمود: روز شنبه هشتم آذر بارش در مناطق غرب و جنوب غرب کشور، مرکز کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی، شمال فارس، همچنین شمال خلیج فارس و استان های بوشهر یزد پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: روز یکشنبه علاوه بر این مناطق در استان های ساحلی خزر و شمال غرب نیز بارش باران خواهیم داشت؛ شدت بارش ها در روز های شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان های لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

ضیائیان اظهار داشت: در دو روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود همچنین خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان از فردا تا یکشنبه هفته آینده مواج خواهد بود.

بارش برف در پایتخت از فردا شب

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ششم آذر ابری همراه با غبار صبحگاهی به تدریج بارش باران پیش بینی می گردد و در شب آسمان تهران ابری با بارش باران و احتمال بارش برف پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 9 و 4 درجه خواهد بود.

وی اضافه نمود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر و تبریز با کمینه دمای سه درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

بارش های سال زراعی جاری کمتر از پارسال

ضیائیان در تشریح شرایط بارش های اخیر گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه 99) تا چهارم آذر 31.6 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 40.4 میلی متر بود که بارش امسال 21.9 درصد کمتر از سال گذشته است.

منبع: فرارو

به "شب برفی پایتخت با کمینه دمای 4 درجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب برفی پایتخت با کمینه دمای 4 درجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید