شیوه نامه صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی کشور ابلاغ شد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، شیوه نامه صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی کشور ابلاغ شد.

شیوه نامه صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی کشور ابلاغ شد

سید حسین علوی، مدیرکل بازاریابی و صادرات معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست با هنرمندان و عرضه نمایندگان صنایع دستی در شبستان محراب اولجایتو مسجد جامع عتیق اصفهان اضافه نمود: براساس این دستورالعمل، تولیت همه امور فروشگاه های صنایع دستی در 2 بخش صدور مجوز فروشگاه های عرضه صنایع دستی و نظارت بر فروشگاه هایی که صنایع دستی ایرانی عرضه می نمایند، برعهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این شیوه نامه از پراکندگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر فروشگاه های صنایع دستی کشور جلوگیری می گردد، گفت: براساس تبصره یک ماده سه قانون حمایت از هنرمندان و با تدوین این دستور کار همه فروشگاه های دریافت نماینده این مجوز از شمول قانون صنفی مستثنی خواهند شد.

علوی هدف از تدوین این شیوه نامه را یاری به عرضه آسان صنایع دستی ایرانی خواند و اعلام کرد: فروشگاه هایی که این مجوز را دریافت می نمایند، از تسهیلات اقتصادی وزارتخانه میراث فرهنگی در کنار فراهم شدن شرایط فعالیت آسان برخوردار می شوند.

مدیرکل بازاریابی و صادرات معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی تاکید نمود: مسئولان این وزارتخانه در دولت سیزدهم بر تسهیل گری در عرضه صنایع دستی تاکید دارند و همه کوشش ما تسهیل در صدور مجوزهاست، زیرا امروزه در شرایط دشواری که دشمنان به ما هجوم آورده اند باید برای برطرف همه موانع کوشش کرد.

علوی اضافه نمود: با دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرگونه مجوز در بخش مشاغل خانگی به منظور تسهیل در فراوری و عرضه صنایع دستی خانگی در کوتاهترین زمان و با حذف موارد غیر ضروری و زمانبر صادر می گردد.

وی با بیان اینکه براساس ماده سه قانون حمایت از هنرمندان که سال 1396 به وسیله مجلس شورای اسلامی تدوین شد، وزارت میراث فرهنگی مکلف به تدوین آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی در 6 ماه شد اما این آیین نامه تدوین نشده بود، اضافه نمود: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم با توجه به اینکه با انبوهی از مطالبات فعالان حوزه صنایع دستی روبرو بودیم، آیین نامه اجرایی قانونی حمایت از هنرمندان پس از وقفه چهار ساله در دولت به سرعت تدوین و ابلاغ شد.

علوی با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن این شیوه نامه، حمایت از هنرمندان صنایع دستی و فروشگاه های عرضه نماینده صنایع دستی ایرانی در زمینه هایی مانند اقتصادیات و ارائه تسهیلات بانکی افزایش می یابد، توضیح داد: با ابلاغ این دستورالعمل از پراکندگی در نظارت بر واحدهای فعال صنایع دستی ایران جلوگیری می گردد.

وی اضافه نمود: براساس این دستور کار از این پس صدور مجوز فروشگاه های عرضه نماینده صنایع دستی در خود وزارتخانه میراث فرهنگی و در استانها به وسیله اداره کل میراث فرهنگی انجام و فرآیندهای اداری مربوط به آن کاهش می یابد.

منبع: همگردی

به "شیوه نامه صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی کشور ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی کشور ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید