طرح تازه نمایندگان مجلس: ارزانی یا رایگان شدن اینترنت کاربرانی که ماهیانه زیر 2 گیگابایت مصرف دارند

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، گروهی از نمایندگان مجلس پیرامون افزایش تعرفه اینترنت، جلسه ای با وزارت ارتباطات و اپراتورها برگزار کردند و درخواست رایگان شدن اینترنت کاربران کم مصرف زیر 2 گیگابایت در ماه را داشتند.

طرح تازه نمایندگان مجلس: ارزانی یا رایگان شدن اینترنت کاربرانی که ماهیانه زیر 2 گیگابایت مصرف دارند

مصطفی طاهری، رئیس کمیته فناوری اطلاعات مجلس درباره این جلسه و خلاصه آن می گوید: براساس صحبت های حاضران در جلسه، تعرفه اینترنت از سال 95 تا به امروز تغییری نکرده و اخیراً هم فقط تخفیف های اپراتورها برای جذب مخاطب برداشته شده است.

او ادامه می دهد اپراتورها باید برای افزایش سرمایه گذاری و توسعه در این بخش با توجه به عدم تغییر تعرفه خود در سه سال اخیر، تغییراتی در تعرفه های بسته های اینترنتی خود ایجاد نمایند.

طاهری اطلاع داد که نمایندگان مجلس از وزارت ارتباطات خواسته اند یک طرح اینترنت ویژه برای کاربران کم مصرف اختصاص دهند تا کاربرانی که در ماه کمتر از 2 گیگابایت اینترنت استفاده می نمایند؛ اینترنت آن ها رایگان یا حداقل مقرون به صرفه تر از اینترنت موبایل عادی باشد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات مجلس پیرامون اظهارنظرهای متناقض درباره گران شدن و افزایش قیمت اینترنت از سوی نمایندگان مجلس، گفت که این نمایندگان به طور دقیق از عدم افزایش قیمت اینترنت در سه سال گذشته خبر ندارند و گفت: فرمول قیمت گذاری اینترنت ثابت و همراه مربوط به سال 95 و 96 است و از آن موقع تا حالا این تعرفه ها تغییر نکرده است. در همان سال برای قیمت ها هم سقف و کف مشخص شده بود. کف قیمت هم 2 هزار و 850 تومان بود؛ اما بعضی اپراتورها در آن موقع برای جذب مخاطب قیمت را از کف هم پایین تر آورده بودند.

این نماینده مجلس می گوید: برای اینکه رقابت منفی شکل نگیرد. یعنی یک اپراتور قیمت را کاهش دهد و پس از جذب مخاطب دوباره قیمت ها را برگرداند، به اپراتورها گفته شد حق ندارند تا 3 سال قیمت ها را افزایش دهند و باید قیمت ها همانگونه پایین تر از کف باقی بماند.

طاهری درباره اینکه چرا اکنون و در سال 1401، اپراتورها قیمت اینترنت را افزایش داده یا بسته های اینترنت پرمصرف را حذف کردند نیز گفت: برای سال جاری هم مجلس مصوبه ای نداشته و دولت هم پیشنهادی مبنی برای تغییر قیمت تعرفه اینترنت نداده است. 3 سال هم به سرانجام رسیده و بدین ترتیب قانون سال 95 لازم الاجراست و اپراتورها باید تخفیف هایی که برای جذب مخاطب در نظر گرفته بودند، بردارند.

او می گوید مردم و بعضی از نمایندگان از اصل ماجرای افزایش قیمت اینترنت آگاه نیستند و به همین علت، نسبت به آن واکنش نشان دادند؛ از درخواست دیگر نمایندگان از وزارت ارتباطات اطلاع داد: ما نمایندگان درخواست کردیم اگر ازطریق افزایش تعرفه اینترنت، افزایش عایدیی به وجود می آید، این را به توسعه زیرساخت هایشان اختصاص دهند چون کیفیت اینترنت ما در مقایسه با دیگر کشورها بسیار پایین است.

درباره مقرون به صرفه یا رایگان شدن اینترنت کم مصرف ها نیز این نماینده می گوید: موضوع بعدی ما این بود که برای افرادی که مصرف حداقلی اینترنتشان کمتر یعنی بین یک تا دو گیگ در ماه است، از قیمت قبل مقرون به صرفه تر یا حتی رایگان حساب گردد. قرار شد در این زمینه سازمان تنظیم مقررات طرحی ارائه دهد و با هماهنگی یکدیگر در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

پیش تر هم رئیس رگولاتوری و وزیر ارتباطات از طرحی سخن گفته بودند که جایگزین افزایش قیمت اینترنت برای اقشار کم عایدی گردد. در آن طرح، ظاهرا در ماه 2 گیگابایت اینترنت رایگان یا مقرون به صرفه به افراد کم درامد اختصاص داده می گردد.

منبع: شبکه چی

به "طرح تازه نمایندگان مجلس: ارزانی یا رایگان شدن اینترنت کاربرانی که ماهیانه زیر 2 گیگابایت مصرف دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تازه نمایندگان مجلس: ارزانی یا رایگان شدن اینترنت کاربرانی که ماهیانه زیر 2 گیگابایت مصرف دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید