علائم سرخک که باید جدی گرفت

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، یک فوق تخصص گوارش بچه ها درباره علائم و نحوه پیشگیری از بیماری سرخک شرح داد و بر لزوم تزریق واکسن سرخک به بچه ها در موعد مقرر تاکید نمود.

علائم سرخک که باید جدی گرفت

به گزارش ایسنا، مریم بهمنیار درباره بیماری سرخک و نحوه بروز آن، به عنوان یک بیماری ویروسی که انتقال آن نیز به وسیله تنفس است، گفت: سرخک یک بیماری ویروسی است که انتقال آن به وسیله تنفس اتفاق می افتد. آغاز این بیماری مانند یک سرماخوردگی همراه با آبریزش بینی، ترشحات چشم، بی حالی کودک و سرفه است. در پی این علائم تب تظاهر می نماید و در روز سوم و چهارم کودک دچار دانه های قرمز جدا از هم می گردد که از صورت آغاز شده و بعد در بدن ایجاد شده و نهایتا روی دست و پا هم ظاهر می گردد.

وی اضافه کرد: معمولا در زمانیکه دانه های قرمز ظاهر می گردد، کودک بسیار بدحال شده و تب می نماید. اهمیت موضوع این است که هر زمان چنین علائمی را در کودک مان دیدیدم، حتما به نزدیک ترین مرکز بهداشت یا درمانگاه و پزشک معالج مراجعه کنیم تا درمان هرچه سریع تر آغاز گردد و از عوارض بیماری جلوگیری گردد.

بهمنیار درباره واکسن بیماری سرخک نیز گفت: واکسن سرخک در 12 ماهگی و 18 ماهگی طبق واکسیناسیون روتین کشوری انجام می گردد؛ بنابراین از خانواده ها درخواست داریم که حتما در موعد مقرر برای تزریق واکسن سرخک به مراکز بهداشتی مراجعه نموده و واکسیناسیون علیه سرخک را برای بچه ها شان انجام دهند. زیرا بچه های که واکسینه شدند، معمولا در برابر این ویروس ایمن تر هستند؛ بنابراین واکسیناسیون بچه ها علیه سرخک را به تعویق نیندازند.

منبع: فرارو

به "علائم سرخک که باید جدی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم سرخک که باید جدی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید