مؤسس راک استار گیمز استودیوی بازی سازی جدیدی تأسیس کرد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، دن هاوسر، اصلی ترین مهره شرکت بازی سازی راک استار، سال گذشته از این شرکت جدا شد. این طور که به نظر می رسد، دن هاوسر یک سال گذشته را بی کار ننشسته و مشغول کار روی تأسیس استودیویی تازه بوده است. شرکتی نو با هدف ساخت بازی از سوی دن هاوسر به نام Absurd Ventures In Games تأسیس شده است.

مؤسس راک استار گیمز استودیوی بازی سازی جدیدی تأسیس کرد

شخص دن هاوسر رسما این خبر را اعلام نکرده و در واقع یکی از سایت های خبری با نگاه به شرکت های ثبت شده، نام او را به نام مؤسس شرکتی نو پیدا کرده است. شرکت نو دن هاوسر در روز 23 ژوئن، یعنی حدود ده روز پیش ثبت شده است. او شرکت خود را در انگلستان ثبت کرده و نام او به نام مدیر این شرکت آورده شده است.

شرکت تازه تأسیس دن هاوسر به نام Absurd Ventures In Games با هدف ساخت نرم افزارهای سرگرمی و تعاملی راه اندازی شده است و این طور که به نظر می رسد، فعلا چیزی بیش از یک نام نیست. آدرسی که برای شرکت ثبت شده است در شهر چشر انگلستان واقع شده است، اما گویا متعلق به شرکتی است که از سوی آن ها مراحل ثبت اجرا شده و نه آدرس خود استودیوی نو دن هاوسر.

به نام مهم ترین فرد استودیوی راک استار گیمز، کسی که تهیه کنندگی و نویسندگی تمام بازی های GTA و دو بازی رد دد ریدمپشن را بر عهده داشت، دن هاوسر از سرشناس ترین افراد تاریخ صنعت بازی است. او پس از اتمام ساخت رد دد ریدمپشن 2 استودیوی راک استار گیمز را با هدف مرخصی ترک کرد، اما هرگز به این شرکت بازنگشت. پس از دن هاوسر، تعدادی از افراد کلیدی راک استار گیمز مثل کارگردان هنری بازی های این شرکت و یکی دیگر از نویسنده ها و تهیه کننده های این شرکت، راک استار گیمز را ترک کردند.

شرکت تیک -تو، مالک راک استار گیمز، در آن زمان گفت که دن هاوسر پس از فشارهای ناشی از ساخت رد دد ریدمپشن 2 قصد استراحت دارد، اما واضح بود که مشکل از جای دیگری ریشه می گیرد. حالا هم که می بینیم دن هاوسر نه تنها پس از یک سال خودش دست به تأسیس استودیو زده، بلکه مشخصا به انگلستان برگشته است تا بدون شک بتواند تعدادی از کارمندان سابق خود را هم جذب کند.

شعبه اصلی استودیوی بازی سازی راک استار گیمز در اسکاتلند مستقر است، اما دن هاوسر سال ها بود که در ایالات متحده زندگی می کرد. بازگشت او به انگلستان و تأسیس استودیویی نو، دقیقا با هدف جذب افرادی که راک استار گیمز را ترک کرده اند صورت گرفته است؛ دقیقا مثل کاری که لزلی بنزیس، تهیه کننده بازی های راک استار گیمز انجام داد. او از راک استار گیمز جدا شد، استودیوی نوی به نام Build A Rocket Games تاسیس کرد و جمعیتی بزرگ از اعضای سابق راک استار گیمز را به این استودیو راه داد.

دن هاوسر به همراه برادر خود سم، راک استار گیمز را در سال 1998 تأسیس کردند. سم هاوسر هنوز هم به نام یکی از مدیران اصلی راک استار گیمز مشغول به کار است.

نقش دن هاوسر در راک استار گیمز آن قدر مهم بود که خبر خروج او از این شرکت منجر به کاهش 6 درصدی ارزش سهام شرکت تیک-تو شد و ارزش بازار این شرکت را 800 میلیون دلار کاهش داد.

منبع: Games Industry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "مؤسس راک استار گیمز استودیوی بازی سازی جدیدی تأسیس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مؤسس راک استار گیمز استودیوی بازی سازی جدیدی تأسیس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید