مراسم جشن شب یلدا در دانشگاه مازندران برگزار گردید

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، خبرگزلری خبرنگاران- با حضور سرپرست دانشگاه مازندران مراسم جشن شب یلدا در دانشگاه مازندران برگزار گردید.

مراسم جشن شب یلدا در دانشگاه مازندران برگزار گردید

به گزارش خبرنگاروبلاگ ادکلن شنلدفترمازندران درشهرستان بابلسر، مراسم جشن شب یلدا با حضور دکتر حشمت اله علی نژاد سرپرست دانشگاه مازندران، بعضی از مسوولان و دانشجویان دانشگاه و شاعران مطرح استانی و کشوری و به همت کانون شعر و ادب دانشگاه در روز سه شنبه 23 آذر 1400 در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی برگزار گردید.

بر اساس این گزارش، در این مراسم دکتر علی نژاد با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن رسوم و آداب کهن و ارزشمند پیشینیان، برگزاری آیین شب یلدا را یکی از رسوم با ارزش و فاخر ایرانیان دانست و مهم ترین اثرات آن را افزایش مهر و محبت در میان بستگان، آموزش حرمت نهادن به بزرگان خانواده و ارج نهادن به ادبیات کهن ایرانی به وسیله خواندن اشعار حافظ و مولانا مطرح کرد.

سخنرانی دکتر مرتضی محسنی عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه با موضوع یلدا و سابقه آن در میان اقوام وبلاگ ادکلن شنلیی و آیین هایی که از دیرباز برای آن گرفته می شد، شعرخوانی به وسیله چند تن از شاعران استان مازندران و تجلیل از بعضی شاعران مهمان و تعدادی از شرکت کنندگان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مراسم جشن شب یلدا در دانشگاه مازندران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم جشن شب یلدا در دانشگاه مازندران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید