مرکز شتابدهی نوآوری از فضاهای کاری اشتراکی حمایت می نماید

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل به نقل از پارک فناوری پردیس، مهدی عظیمیان مدیر کل توسعه شعب و پردیس های پارک فناوری پردیس گفت: مرکز شتابدهی نوآوری یک بازوی اجرایی برای حمایت از زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است . سال 93 این مرکز توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی و مسئولیت آن به پارک فناوری پردیس واگذار شد.

مرکز شتابدهی نوآوری از فضاهای کاری اشتراکی حمایت می نماید

وی اضافه نمود: ترویج فرهنگ کارآفرینی و یاری به ایجاد استارت آپهای پایدار دو هدف اصلی مرکز شتابدهی نوآوری است. مرکز شتابدهی نوآوری، ساماندهی رویدادهای کارآفرینی را در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی و یاری به شتابدهنده ها را در راستای ایجاد استارت آپهای پایدار در دستور کار خود دارد.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری ادامه داد: از زمان فعالیت مرکز شتابدهی نوآوری تا به امروز، حدود 55 شتابدهنده با یاری این مرکز ایجاد شده و در حال فعالیت هستند. این مرکز در دو حوزه مادی و معنوی از شتابدهنده هایی که تاییدیه مرکز را داشته باشند، حمایت می نماید. در حوزه مادی، تسهیلاتی برای تامین فضا ارائه می دهد که مقدار هزینه آن بسته به حوزه کاری و جغرافیایی متفاوت است.

وی ادامه داد: به ازای خروجی پیروز هر شتابدهنده -یعنی هر استارت آپ پیروز که حاصل کوشش شتابدهنده باشد- تا سقف 20 استارت اپ به شتابدهنده یاری بلاعوض داده می گردد. در حوزه معنوی نیز یاری هایی از دسته حمایت های اعتباری، مانند یاری در دریافت تائیدیه ها، تیم اجرایی و ... به آنها ارائه می گردد.

عظیمیان اضافه نمود: یکی از جدیدترین مسئولیت های مرکز شتابدهی نوآوری که در یکی دو ماه اخیر به دستور کار آن اضافه شده، حمایت از فضاهای کاری اشتراکی است. آئین نامه ها و دستورالعمل های لازم تهیه شده و در شرف اجرایی شدن است. این مرکز در دو حوزه به مدیران فضاهای اشتراکی یاری خواهد نمود.

به گفته وی، در تامین و تجهیز فضای اشتراکی، اینگونه فضاها مورد حمایت قرار خواهند گرفت. همچنین فضاهای کار اشتراکی، به ازای هر نفر مستقر در مجموعه خود، یاری بلاعوضی دریافت خواهند کرد. این یارانه باعث می گردد هزینه های مدیریت این فضای اشتراکی کم شده و مدیریت آن، امکان ارائه خدمات بهتر به مخاطبان خود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مرکز شتابدهی نوآوری از فضاهای کاری اشتراکی حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز شتابدهی نوآوری از فضاهای کاری اشتراکی حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید