هیجان در هجیج !

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، روستای هجیج جایی در 34 کیلومتری شهر پاوه در استان کرمانشاه است؛ روستایی که در میان آب و کوه احاطه شده و معماری آن واقعا قابل توجه است.

هیجان در هجیج !

وبلاگ ادکلن شنل: بسیاری از گردشگران جاده پاوه تا هجیج را برای دیدن این روستای زیبای کردنشین پیموده اند، اما اغلب نمی دانند اگر همین جاده را تا پایان بروند با چشم انداز ها بکر و بدیعی از رودخانه پرآب سیروان، آبشارها و چشمه های گوناگون روبه رو می شوند. کبابی های بین راه در منطقه بل بر با گوشتی بی مانند از شما پذیرایی می کنند.

روستای هجیج جایی در 34 کیلومتری شهر پاوه در استان کرمانشاه است؛ روستایی که در میان آب و کوه احاطه شده و معماری آن واقعا قابل توجه است. از جذابیت های این روستا طبیعت بکر آن است. با توجه به اینکه هجیج در قلب کوهستان واقع شده است سرسبزی و پوشش گیاهی آن باعث شده تا به ماسوله سنگی کرمانشاه معروف شود.

کلمه هجیج در زبان کردی به معنای دره سرسبز است و نام این روستا برگرفته از موقعیت آن است.

عرض کم، ریزش هر از گاه کوه، شیب تند و طرح هندسی عجیب این جاده نیز هیجانی به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم می زند. در برخی نقاط جاده باغ های سرسبز و در برخی نقاط مرتفع چند متر برف؛ تنوع آب و هوایی بی مانندی را به شما هدیه می دهد.در امتداد این جاده آبشاری فوق العاده پر آب به نام بل جریان داشت.

آب این آبشار به دلیل بهره مندی به غلظت خوب و قابل قبول به عنوان آب معدنی به فروش می رسید و کارخانه آب معدنی بل در جوار آن احداث شده بود. امروزه بازدید از این آبشار برای گردشگران تورمسافرتی به دلیل احداث سد سیروان در منطقه غیر ممکن شده است.

اما در گذشته انواع تورمسافرتی برای بازدید از آبشار و رودخانه پر آب سیروان در قالب تورگردشگری به منطقه سفر می کردند. از جهت دیگر اگر از آبشار به سمت بالا حرکت کنید با انواع باغات میوه روبه رو می شوید.معروف ترین انارها و گردوها را می توانید در این منطقه پیدا کنید.

این منطقه به دلیل کوهستانی بودن و نبود زمین مسطح سیستم معماری خاصی برای باغ سازی دارد. باغ ها به صورت پلکانی بر روی هم احداث می شوند و در شیب کوه می توان باغاتی فوق العاده زیبا را مشاهده کرد این باغ ها می توانند بهترین مقصد برای تور طبیعت گردی باشند.

بهترین فصل برای سفر به این ناحیه بهار است. چراکه با تابستان های نسبتا گرم و خشک در منطقه روبه رو خواهید شد و به دلیل ارتفاع بالای منطقه پائیز و زمستانی سرد و پر بارش در این ناحیه در جریان است.

منبع: توریسم آنلاین

به "هیجان در هجیج !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان در هجیج !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید