سفر به ایتالیا ، نکات مهم بازدید از کشور ایتالیا

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، کشور ایتالیا یکی از پر بازدید ترین کشور های جهان است و این نکته را مدیون نقاط مجذوب کننده و مشهور، سواحل فوق العاده زیبا و غذاهای افسانه ای اش است. از معایب این محبوبیت روزافزون این است که بسیاری از نقاط دیدنی کشور ایتالیا بسیار شلوغ شده اند و بیشتر از ظرفیت واقعی شان، پذیرای گردشگران هستند و در نتیجه، حس واقعی بودن و شکوه خود را تا اندازه ای از دست داده اند. مشکل اول این است که بسیاری از گردشگران خارجی در زمان اشتباه به نقاط اشتباه از کشور ایتالیا سفر می کنند. نکته دیگر این است که بسیاری از گردشگران در مورد سفر به ایتالیا اطلاعات کافی ندارند و از آن چیز زیادی نمی دانند؛ در نتیجه تنها بخاطر تصاویری که در رسانه های اجتماعی و اینترنت دیده اند از این کشور بازدید می کنند. برای این که شما هم دچار این اشتباه ها نشوید، در این مطلب خبرنگاران، قصد داریم مهم ترین نکات سفر به ایتالیا می بایست رعایت کنید و اطلاعاتی که باعث می شود سفر بهتر و خاطره انگیز تری به این کشور تاریخی شگفت انگیز داشته باشید را در اختیارتان بگذاریم. با خبرنگاران همراه باشید :

سفر به ایتالیا ، نکات مهم بازدید از کشور ایتالیا

نکات سفر به ایتالیا: از تله های گردشگری دوری کنید و دست به ماجراجویی بزنید

کشور ایتالیا جایگاه برخی از زیبا ترین شهر های روی سیاره زمین است. کوچه های سنگفرش بسیار زیبای این شهر ها مملو از رستوران های شیک و خوش نما هستند؛ اما آگاه باشید که هر کدام از این شهر ها در کشور ایتالیا مملو از تله های گردشگری می باشند؛ تله هایی که، اگر می خواهید بهترین تجربه را از سفرتان به کشور ایتالیا داشته باشید، می باید از آنها دوری کنید. در مورد رستوران ها، اگر دارای یک منوی گردشگری بودند یا روی منوی آنها تصاویر مختلف وجود داشت، هر چه سریع تر از آنها بیرون بیایید. غذای این گونه رستوران ها معمولا بی کیفیت و بسیار گران قیمت است. مثل همیشه، بهترین کار این است که از مردم محلی در مورد این که کجا غذا بخورید سوال کنید. برای این که ایتالیای واقعی را تجربه نمایید، بهتر است برای غذا خوردن، اصلا طرف نقاط دیدنی و مشهوری که پر از گردشگر هستند نروید. بهتر است در طول روز از نقاط دیدنی بازدید کنید؛ اما زمان غذا خوردن یا وقت گذرانی در هنگام شب، در پی مکانی بگردید که از آنها دورتر باشد. این یک قانون عمومی در مورد شهر های بزرگ و مشهور کشور ایتالیا است؛ اما در مورد شهر های کوچک تر صدق نمی نماید.

نکات سفر به ایتالیا: لازم نیست عکس همه کلیسا های ایتالیا را روی پروفایل اینستاگرامتان بگذارید

بسیاری از گردشگران سعی می نمایند تا آنجا که می توانند در کنار بناهای باستانی کشور ایتالیا عکس بگیرند و همین اشتیاق باعث می شود به میزان کافی از تجربه بازدید خود لذت نبرند. کشور ایتالیا دارای بیشترین تعداد کلیسا در هر کیلومتر مربع و بیشترین تعداد بناهای تاریخی موجود در فهرست میراث دنیای یونسکو در دنیا است. این موضوع کاملا مهم است و منطقی به نظر می رسد که از سفر خود، عکس هایی به یادگار داشته باشید؛ اما نباید در انجام این کار زیاده روی کنید. عکس های زیبا و خیره نماینده اینستاگرامی عالی هستند؛ اما مشاهده کوچه ها و خیابان های پر پیچ و خم و نماهای باشکوه ساختمان ها با چشمان خودتان را از دست ندهید و آن را با دیدن این زیبایی ها در لنز دوربین معاوضه نکنید.

نکات سفر به ایتالیا: فکر نکنید قوانین راهنمایی و رانندگی ارزش خاصی دارند

ترافیک در کشور ایتالیا واقعا ناامید نماینده است. اتومبیل ها در همه جهات حرکت می نمایند و راننده هایشان برای این که ورود خود را اعلام نمایند، از بوق استفاده می نمایند. وقتی یک گردشگر تازه وارد، ترافیک شهر های ایتالیایی را مشاهده می نماید، این طور به نظرش می رسد که خوش قیافه بودن از درست رانندگی کردن مهم تر است. به ویژه در شهرهای جنوبی ایتالیا، قوانین راهنمایی رانندگی هیچ ارزشی ندارند. در نتیجه اگر می بینید چراغ راهنمایی رانندگی قرمز شده است، اصلا بدان معنی نیست که اتومبیل ها قرار است بایستند و اگر تابلوی حق تقدم را دیدید، انتظار نداشته باشید کسی حق شما را برای تقدم در نظر بگیرد و به آن احترام بگذارد. در خیابان ها و جاده های ایتالیایی، درصد بسیار کمی از قوانین تا حد ناچیزی رعایت می شوند؛ اما به نظر می رسد برای زنده ماندن کافی باشند؛ البته اگر ایتالیایی ها را بشناسید، می دانید که بسیاری از آنها جعبه های کفشی دارند که دندان های شکسته و آسیب دیده از تصادف هایشان را درون آنها قرار می دهند.

نکات سفر به ایتالیا: به قوانین آشامیدن قهوه احترام بگذارید

در ابتدا باید این نکته را خاطر نشان کنیم که قهوه ایتالیایی بی نظیر و خارق العاده است. ایتالیا دارای بهترین قهوه در دنیا است؛ اما تعدادی قوانین مخصوص وجود دارند که اگر می خواهید در این کشور، دچار یک گناه فرهنگی نشوید، می بایست آنها را بدانید. قانون اول این است که نباید بعد از ظهر، کاپوچینو سفارش بدهید. ایتالیایی ها اعتقاد دارند که میزان زیاد شیر باعث اختلال در دستگاه گوارش می شود و در نتیجه، کاپوچینو یک نوشیدنی ویژه صبحانه به شمار می رود. بعد از ظهر ها، مردم ایتالیا قهوه سیاه یا اسپرسو میل می نمایند.. اگر نمی توانید قهوه بدون شیر بخورید، می توانید هر زمان که می خواهید یک ماکیاتو (قهوه سیاه بهمراه کمی شیر) سفارش بدهید. سعی کنید آمریکانو سفارش ندهید؛ زیرا این نوشیدنی برای گردشگران اختراع شده است و هیچ ربطی به قهوه ایتالیایی ندارد. اگر قهوه ایتالیایی واقعی برایتان بیش از میزان قوی و غلیظ است، یک لونگو سفارش بدهید. لونگو یک نوع اسپرسو است که کمی آب با آن ترکیب می نمایند تا ضعیف تر شود و از غلظت آن کاسته شود.

نکات سفر به ایتالیا: وقتی در رم هستید، مانند رمی ها رفتار کنید

این ضرب المثل مشهور ایتالیایی تنها در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ بلکه در بیشتر کشور های دنیا به کار برده می شود. ایتالیایی ها مجموعه ای برجسته و بزرگ از سنت ها و قوانین اجتماعی دارند؛ سنت ها و قوانینی که اگر می خواهید یک تجربه واقعی از سفر به این کشور داشته باشید و با مردم محلی دوستی پیدا کنید، می بایست آنها را رعایت نمایید. دوستان در کشور ایتالیا هنگام سلام و احوالپرسی کردن دو بار گونه های یکدیگر را می بوسند و برای مسن تر ها احترام بسیار زیادی قائل هستند. یکی از بالاترین آمار طول عمر در دنیا متعلق به ایتالیایی ها است و بخصوص در منطقه ها روستایی، مسن تر ها نقش بزرگ و موثری در جامعه خود ایفا می نمایند. انعام دادن در رستوران ها اجباری نیست؛ اما اگر خدمات رستوران قانع نماینده بود، توصیه می شود حتما این کار را انجام دهید. ضمناً رستوران های ایتالیایی، مبلغی اضافه برای میز، نان و قاشق و چنگالی که برایتان می آورند دریافت می نمایند. بهتر است از دیدن آن مبلغ که از آن با عنوان کوپرتو copperto یاد می شود غافلگیر نشوید.

نکات سفر به ایتالیا: کمی ایتالیایی یاد بگیرید

از آنجایی که کشور ایتالیا یک کشور کاملا گردشگری و پر بازدید است، شما قادر خواهید بود در بیشتر نقاطی که از آنها بازدید می کنید به وسیله زبان انگلیسی ارتباط برقرار نمایید. اما این در مورد کل کشور صدق نمی نماید؛ بیشتر ایتالیایی ها نه تنها به انگلیسی، بلکه به هیچ زبان دیگری غیر از ایتالیایی صحبت نمی نمایند. اگر می خواهید بخش های کمتر شناخته شده کشور ایتالیا و نقاط مخفی مجذوب نماینده و دوست داشتنی این کشور را ببینید، سعی کنید یک درک ابتدایی از زبان ایتالیایی داشته باشید و برخی جمله ها و عبارت های اصلی را یاد بگیرید. زیرا تنها رستوران هایی که در شهر های رم، میلان و فلورانس قرار دارند، دارای منو به زبان انگلیسی هستند. یکی از مهم ترین دلایل آن، این است که نام بیشتر غذاهای ایتالیایی را نمی توان به انگلیسی ترجمه کرد. بهترین کار این است که از گارسن یا سرآشپز رستوران درخواست کنید در مورد غذاهای محلی برایتان توضیح دهند، نام برخی از مواد اولیه مورد نظرتان را بیاورید و بخواهید بهترین غذایی که به سلیقه چشایی شما نزدیک تر است را به شما پیشنهاد دهد. حتی می توانید یک سینی ترکیبی از غذاهای مختلف محلی را سفارش بدهید و از خوردن آنها که قطعا خوش طعم و فوق العاده خواهند بود لذت ببرید.

نکات سفر به ایتالیا: استیل و سبک لباس پوشیدن، مهم ترین چیز است

کشور ایتالیا قطعا شیک ترین و خوش استیل ترین کشور در دنیا است و این خوش پوشی و شیک بودن را در همه جای این کشور می بینید. این بدان معنی نیست که همه مردم، لباس های برند های مشهور و گران قیمت را به تن می نمایند. بلکه ترکیب کردن رنگ ها، مدل ها و پوشیدن نوع درست لباس است که علت اصلی خوش پوش بودن مردم ایتالیا به شمار می رود. این یعنی اگر در شهر ها و میدان های ایتالیایی، کفش های کوه نوردی یا لباس هایی که مخصوص کوه پیمایی هستند بپوشید، بلافاصله به عنوان یک گردشگر شناخته می شوید و این به ضررتان تمام خواهد شد. عبارت Bella figura که از نظر لغوی به معنی اندام زیبا است، در حقیقت به این معنا می باشد که شما می بایست همیشه خوش تیپ و خوش قیافه به نظر برسید و تمیز و مرتب باشید. در حقیقت، یکی از عقاید ایتالیایی ها این است که خارجی ها عزت نفس کافی ندارند و لباس پوشیدنشان بیش از میزان شلخته است و اصلا شیک نیستند. شاید فکر کنید ایتالیایی ها لباس های گوچی یا پرادا می پوشیند که اینقدر شیک هستند. اما اینطور نیست. بیشتر مردم کشور ایتالیا از پس هزینه خرید لباس های شیک برند های مشهور بر نمی آیند؛ بنابراین از طراح های لباس محلی که تعدادشان بسیار زیاد است، لباس های شیک با قیمت مناسب تهیه می نمایند. نکته فوق العاده در مورد مد در کشور ایتالیا همین است؛ آنها مشهور ترین و بهترین برند های طراحی لباس در دنیا را دارند؛ اما در عین حال، طراحان محلی خوبی وجود دارند که لباس های شیک و با کیفیت تولید می نمایند؛ و با این که معروفیت بین المللی ندارند، لباس های بسیار خوش دوخت و به زیبایی لباس های گران قیمت تر به مشتریان عرضه می نمایند. در تمامی شهر های مهم ایتالیا، می توانید فروشگاه های طراح های محلی را پیدا کنید؛ تنها کافی است از مردم در مورد strada con negozi di vestiti locali (خیابان مملو از فروشگاه های لباس محلی) بپرسید.

نکات سفر به ایتالیا: انتظار بشقاب های بزرگ غذا یا پیتزای تهیه شده از مواد اولیه عجیب نداشته باشید

غذا های ایتالیایی در دنیا شناخته و مشهور هستند و نظیر ندارند. چیزی که اغلب گردشگران در مورد غذا های ایتالیایی نمی دانند این است که میزان یک پرس غذا در این کشور از میزانی که در رستوران های ایتالیایی سایر کشور ها میل می کنید خیلی کمتر است. ایتالیایی ها دوست دارند غذا را بچشند و ترجیح می دهند یک بشقاب بزرگ از آن را نخورند تا بدین گونه، طعم آن برایشان لذت بخش تر باشد. غذا خوردن در ایتالیا یک مسئله بسیار مهم و در حقیقت یک رویداد است. چیزی که می بایست انتظار آن را داشته باشید، بشقاب های کوچک، به زیبایی تزئین شده و فوق العاده خوش طعم غذا به سبک ایتالیایی است. حقیقت دیگری که باید بدانید این است که پیتزای ایتالیایی با پیتزایی که در آمریکا یا سایر نقاط دنیا می خورید بسیار تفاوت دارد. پیتزای ایتالیایی در یک اجاق سنگی و به طور سنتی پخته می شود و میزان بسیار کمی مواد غذایی در آن استفاده می شود. با این که برخی از رستوران های ایتالیایی، غذایشان را طبق سلیقه گردشگران تغییر داده اند، هرگز روی پیتزای واقعی ایتالیایی را با آناناس یا سایر مواد غذایی عجیب و جالب تزئین نمی نمایند. از نظر آنها، پیتزای ایتالیایی باید ساده و کلاسیک باشد.

نکات سفر به ایتالیا: از تفاوت های منطقه ای در ایتالیا آگاه باشید

ایتالیا در مقایسه با کشور های بزرگی مانند آمریکا، چین یا برزیل، کوچک به نظر برسد؛ اما در حقیقت، مجموعه ای از منطقه ها مختلف و متنوع است که در سال 1871 به اتحاد رسیدند و کشور ایتالیا را تشکیل دادند. شمال این کشور بسیار صنعتی است و با اروپای مرکزی بیشتر از اروپای جنوبی مشابهت دارد. جنوب ایتالیا یا mezzogiorno (که به معنی میانه روز است و مردم شمال ایتالیا، این لقب را به علت سبک زندگی پر آرامش جنوب این کشور، به آن داده اند) بیشتر شبیه به یونان یا اسپانیای جنوبی است. منطقه ها مرکزی نیز با سایر نقاط متفاوت هستند؛ و جزیره های ساردینیا و سیسیل دارای مجموعه ای از سنت های منحصر به فرد و ویژگی های محلی می باشند. تفاوت های منطقه ای به تفاوت های لهجه، غذا، هنر، فرهنگ و معماری وسعت پیدا می نمایند و همین ایتالیا را به یکی از مجذوب نماینده ترین نقاط قاره اروپا برای بازدید تبدیل می نماید.

نکات سفر به ایتالیا: سرعت خود را کم کنید

ایتالیایی ها، بویژه آنهایی که در جنوب ایتالیا زندگی می نمایند، به غیر از زمان رانندگی از عجله کردن خوششان نمی آید. کلمه Piano کلمه ای است که در سفر به ایتالیا به طور مداوم آن را می شنوید و حدس بزنید این کلمه به چه معنی است. معنی این کلمه آرام است. مردم این کشور دوست دارند که برای هر چیزی زمان بگذارند و برای انجام هر کاری صبور باشند. صرف غذا در ایتالیا ممکن است سه تا چهار ساعت طول بکشد و مکالمات هرگز نمی توانند کوتاه و سطحی باشند. به خاطر بسپارید که ایتالیایی ها عاشق صحبت کردن و برقراری روابط اجتماعی هستند و علاقه دارند این کار را به یک روش پر آرامش و بدون هیچ عجله ای انجام دهند. به همین دلیل، وقت شناسی مفهومی است که بیشتر ایتالیایی ها بسختی آن را درک می نمایند و در نتیجه، به ندرت به آن عمل می نمایند.

نکات سفر به ایتالیا: ایتالیا فقط کشوری با ساختمان های قدیمی و سواحل زیبا نیست

این فکر اشتباهی است که بیشتر غیر اروپایی ها در مورد ایتالیا دارند. ایتالیا دارای تنوع وسیعی از چشم انداز ها طبیعی شگفت انگیز و زیبایی های طبیعی است و فقط کشوری با سواحل زیبا و شهر های قدیمی نیست. این کشور دارای منطقه ها کوهستانی متعدد با قله های بسیار بلند در بخش شمالی، منطقه ها مرتفع در مرکز و آتش فشان ها در بخش جنوبی آن است. ایتالیا همچنین دارای جزایر متعدد است که ویژگی های زمین شناسی بسیار متفاوتی نسبت به بخش اصلی کشور دارد. در حقیقت، برخی از ایستگاه های اسکی در ایتالیا کمتر از دو ساعت از نزدیک ترین ساحل فاصله دارند و با این که شما نمی توانید در یک زمان از سال هم شنا کنید و هم به اسکی مشغول شوید، داشتن این تضاد طبیعی بین منطقه ها این کشور کاملا خارق العاده است. بنابراین در سفر به ایتالیا با هر چیزی برخورد می کنید و لازم نیست بازدید های خود را به بناهای تاریخی باستانی و سواحل این کشور محدود نمایید. چیزهای بسیار بیشتری برای دیدن و کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن وجود دارند.

نکات سفر به ایتالیا: از سفر به شهر های پر بازدید ایتالیا در فصل های پرگردشگر خودداری کنید

و آخرین نکته یکی از مهم ترین و ضروری ترین چیزهایی است که می بایست در مورد ایتالیا بدانید. اگر می خواهید یک تجربه عالی در رم، فلورانس، میلان، ونیز یا هر شهر گردشگری دیگر در این کشور داشته باشید، از سفر کردن به این کشور در فصل های پر گردشگر (ماه های ژوئیه و آگوست در فصل تابستان) خودداری کنید. تابستان ایتالیا از ماه می (آخرین ماه بهار) آغاز می شود و میانه های ماه ژوئن (اولین ماه تابستان)، زمانی است که ایتالیایی ها از شهر های خود خارج می شوند و به منطقه ها روستایی یا سواحل کشور سفر می نمایند. وقتی در ماه ژوئیه یا آگوست به ایتالیا سفر می کنید، متوجه می شوید که در شهر های فلورانس و رم، به ندرت با خود ایتالیایی ها روبرو می شوید و علت آن کاملا واضح است. مردم شهر های بزرگ در فصل تابستان، بخاطر حضور بیش از میزان گردشگران در شهر هایشان، به خارج از شهر فرار می نمایند و به ایتالیایی ترین شهر ها و روستاهای این کشور می روند. علت دیگر فرار آنها، گرمای هوا در تابستان است. ایتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد و با این که شمال آن در فصل تابستان آب و هوای خوب و خوشایندی دارد، ولی می تواند گاهی بسیار شرجی شود و عرقتان را دربیاورد. بنابراین مردم محلی ترجیح می دهند روز های تابستان را به جای ماندن در شهر های بسیار گرم و مملو از گروه های شلوغ و پر سرو صدای گردشگران، در سواحل این کشور بگذرانند. البته اگر سفر به ایتالیا در برنامه هایتان قرار داشته باشد، مطمئنا می خواهید از شهر های مشهور و دیدنیی آن بازدید کنید؛ راه حل بسیار ساده ای برای این کار وجود دارد. بهترین زمان برای بازدید از شهر های ایتالیایی، فصل بهار (ماه های مارس، آوریل و می) یا پاییز (ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر) هستند؛ در این فصل ها، هوا همچنان آفتابی است؛ اما گرمای کمتری دارد، گردشگران کمتری در آنها به چشم می خورند، شلوغی کمتری وجود دارد و همه چیز ارزان تر است.

منبع: همگردی

به "سفر به ایتالیا ، نکات مهم بازدید از کشور ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ایتالیا ، نکات مهم بازدید از کشور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید