پیکسل 7a عملکرد بهتری نسبت به مدل های قبلی خواهد داشت

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، با توجه به شایعاتی که در روزهای گذشته در رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی دست به دست شده، نسل بعدی گوشی میان رده گوگل یعنی پیکسل 7a ممکن است حداقل از نظر مشخصات فنی خیلی شبیه به گوشی های میان رده نباشد. شواهد حاکی از آن است که پیکسل 7a دارای بدنه و سخت افزاری به سبک گوشی های هوشمند پرچم دار خواهد بود.

پیکسل 7a عملکرد بهتری نسبت به مدل های قبلی خواهد داشت

گوگل ماه گذشته از سری نو گوشی های هوشمند پرچم دار یعنی سری پیکسل 7 متشکل از پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو رونمایی کرد. در بین شرکت های اندرویدی، استراتژی گوگل دقیقا مشابه اپل است و هر ساله شاهد رونمایی از تعداد اندکی گوشی نو از این شرکت بزرگ فناوری هستیم. پس از عرضه سری پیکسل 7، اکنون شایعات گوشی میان رده نو گوگل یعنی پیکسل 7a بسیار مطرح شده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده از افشاگر معروف حوزه فناوری یعنی Digital Chat Station، گوگل در حال توسعه مدل نوی است که از چیپست تنسور G2 مشابه سری گوگل پیکسل 7 استفاده می نماید.

تراشه گوگل تنسور G2 مبتنی بر فناوری ساخت 4 نانومتری سامسونگ است، از همان هسته های نسل قبلی استفاده می نماید و به لطف پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10، عملکرد پردازشی آن افزایش پیدا نموده است. در حالی که به نظر می رسد این گوشی یک مدل پرچم دار باشد، اما گزارش نو وب سایت 9to5 نشان می دهد که این گوشی هوشمند احتمالاً پیکسل 7a خواهد بود؛ زیرا نام مستعار Lynx که نام گوشی های سری A گوگل به شمار می رود، به این گوشی نسبت داده شده است.

بدنه این گوشی نیز ممکن است نسبت به مدل های گذشته ارتقاء قابل توجهی داشته باشد. شایعات حاکی از آن است که پیکسل 7a با بدنه سرامیکی عرضه خواهد شد، در حالی که گوگل پیکسل 6a و مدل های قدیمی تر مجهز به پنل پشتی پلاستیکی (پیکسل 5a پنل پشتی آلومینومی) هستند. به نظر نمی رسد که این ارتقاء به همین جا ختم گردد، زیرا ظاهراً نسل بعدی گوشی هوشمند میان رده گوگل از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی می نماید که در بسیاری از برترین گوشی های هوشمند اندرویدی میان رده این فناوری دیده نمی گردد.

بعلاوه شایعاتی در خصوص به روزرسانی بزرگ سیستم دوربین این گوشی هوشمند میان رده به گوش می رسد. طبق نوترین اطلاعات منتشر شده، پیکسل 7a دارای دوربینی در سطح پرچم دار خواهد بود که از سنسور GN1 سامسونگ بهره می برد. برای یادآوری باید اشاره کنیم که این همان سنسور دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که در گوشی های هوشمند پرچم دار سال گذشته گوگل یعنی، پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو مورد استفاده قرار گرفته است.

علاوه بر این، گفته می گردد که این گوشی دارای سنسور تله فوتو IMX787 ساخت سونی و سنسور فوق عریض IMX712 است. برای سلفی، دوربین جلویی این گوشی هوشمند ظاهراً به سنسور IMX712 مجهز خواهد شد. البته باید اشاره کنیم که دوربین گوشی پیکسل 6a عملکرد قابل قبولی دارد، اما به پای همتایان پرچم دار خود نمی رسد. آن طور که به نظر می رسد این گوشی هوشمند نو گوگل مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی LTPO AMOLED است که از رفرش ریت 90 هرتزی، رزولوشن 1440 در 3120 پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر 900 نیت، نسبت بدنه به تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی 395 ppi پشتیبانی خواهد نمود.

غول فناوری موتور جستجو از حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی 11.1 مگاپیکسلی این گوشی بهره خواهد برد که احتیاج کاربران را برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی رفع خواهد نمود. سیستم عامل اندروید 13 روی این گوشی هوشمند نو به صورت پیش فرض نصب خواهد شد. بعلاوه گوگل به احتمال بسیار زیاد برای این گوشی هوشمند نو خود از یک باتری 5000 میلی آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می نماید که با شارژ سریع 25 واتی، انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد.

در کنار تراشه تنسور G2 این گوشی، احتمالاً شاهد همراهی 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی خواهیم بود. هنوز گوگل هیچ واکنشی به این شایعات نشان نداده، اما انتظار می رود در روزهای آینده خبرهای بیشتری از این گوشی هوشمند میان رده منتشر گردد.

منبع: Androidcenteral

منبع: دیجیکالا مگ

به "پیکسل 7a عملکرد بهتری نسبت به مدل های قبلی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکسل 7a عملکرد بهتری نسبت به مدل های قبلی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید