چطور می توانیم آدم های سخت، مشکل دار یا بدقلق را شناسایی کنیم؟ آزمون های آنلاین برای این کار

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، یکی از تست های شخصیتی به نام آزمون افراد سخت اخیراً در فضای مجازی منتشر شده و خیلی مورد استقبال قرار گرفته. تعداد زیادی از افرادی که در این آزمون محبوب شرکت نموده اند احتمالاً نمی خواهند با ویژگی های سخت تعیین شده در آزمون مرتبط باشند، اما این ویژگی ها را در واقع خیلی ها دارند!

چطور می توانیم آدم های سخت، مشکل دار یا بدقلق را شناسایی کنیم؟ آزمون های آنلاین برای این کار

البته این وسط خیلی ها هم زرنگی و رندی نموده اند و لینک آزمون را برای شخصی که تا حالا نتوانسته اند به او رک و راست بگویند، مشکل دار است، ارسال نموده اند تا یک طوری حالی اش نمایند که مشکل دار است.

برای من سوال بزرگتر این است که چه چیزی باعث می گردد افراد مشکل داشته باشند؟ آیا این افراد می دانند که معاشرت و کار با آنها سخت است؟

اگر چنین است، چرا اهمیت نمی دهند؟ گذشته از این آیا می توانیم مشکل ساز شدن یکی را پیشبینی کنیم؟

آزمون شخص سخت، که می توانید بصورت آنلاین به صورت رایگان انجام دهید، یک چیز واقعی است که بر اساس داده های واقعی درست شده.

در تحقیقی که در سال 2020 در دانشگاه عالی جورجیا انجام شد، محققان دریافتند که ویژگی تضاد یا آنتاگونیسم در واقع به خوبی در مدل شخصیتی پنج فاکتوری(FFM) قابل تعریف است.

FFM با توصیف شخصیت به اسم ترکیبی از پنج ویژگی شامل استقبال از تجربه، وظیفه شناسی، برونگرایی، سازگاری و احتیاج به ثبات یا روان رنجوری به ما یاری می نماید تا گرایش های رفتاری ذاتی را درک کنیم.

چه چیزی باعث می گردد افراد در وهله اول مشکل داشته باشند؟

60 درصد شخصیت ارثی است و 40 درصد به محیط اطراف ما وابسته است. وراثت، هورمون ها و شیمی بدن ما در شکل گیری شخصیت ما نقش دارند.

به طور خاص، سازگاری (یا فقدان آن) یک ویژگی ذاتی شخصیت است. با این حال، وقتی متغیرهای دیگر مانند تجربیات دوران کودکی و بزرگسالی، تجربیات 3 سال گذشته و تروماها وارد می گردد، سطح سازگاری می تواند تغییر کند.

یکی دیگر از عوامل احتیاج به احساسات است. این احتیاج ذاتی و قابل مقدار گیری برای تجربه احساسات، شامل خوب یا بد است. افرادی که سطوح غیرعادی بالایی از احتیاج به احساسات را دارند احساساتی هستند.

آیا آدم های سخت یا بدقلق می دانند که اینگونه اند؟!

پاسخ هم بله و هم نه است. بعضی می دانند. بعضی نمی نمایند. ما می دانیم که هم الگوریتم های رسانه های اجتماعی و هم کاربرها طوری هستند که وقتی با کامنت ها منفی و تعاملات عجیب یک نفر برخورد می نمایند، به او ارزش بیشتری می دهند و منجر به بیشتر نمایش داده شدن او می شوند.

به عبارتی آدم های مشکل دار به تدریج درمی یابند که هر چقدر به رفتار ناهنجار خود ادامه دهند، بیشتر دیگران را متوجه خود می نمایند و یک اعتبار هر چند منفی پیدا می نمایند. پس گاهی رفتارهایش را عمدا انجام می دهند.

این آدم ها همان هایی هسته اند که ممکن است پای پست هایی در اینستاگرام مانند بازی با حیوانات خانگی، فیلم فارغ التحصیلی یا آشپزی سرخوشانه شما، کامنت های تحریک نماینده بگذارند.

(در وب فارسی و کلا جامعه ادبی و سینمایی و هنری ایران هم، بعضی از این افراد با مخالف خوانی زنده هستند. یعنی یک طورهایی برآورد می نمایند که علاقه غالب و پیش فرض بقیه چطور است، بعد به صورت مؤثری متنی به ظاهر عالمانه در نقد می نویسند که بیشتر آنکه منطقی و بر اساس اسناد و مدارک باشد و قصد ایجاد تغییر مثبت داشت باشد، قصد به خشم آوردن عمومی و ایجاد معروفیت برای خود شخص را دارد!)

البته مشکل دارهایی هم هستند که نمی دانند مشکل دارند. آنها نقاط کور را تشکیل می دهند.

من اغلب در خصوص نقاط کور از قیاس تایتانیک استفاده می کنم. تایتانیک به علت قسمتی از کوه یخ که در بالای سطح آب مشاهده می کردند، فرو نرفت. غرق شدنش به خاطر برخورد با آن قسمت بزرگ زیر سطح آب بود.

شغل یک درمانگر با کوچ انگیزشی و تنظیم روابط ، اغلب یاری به مردم برای مشاهده مواردی است که به راحتی قابل رؤیت نیستند.

آیا افراد سخت حتی اگر بدانند بدقلق هستند، اهمیتی به این امر می دهند؟

خیلی هاشان خیر. یک ترول اینترنتی اصلا به کار خود افتخار می نماید.

البته تعامل های بد ممکن است به علت فقدان مهارت های افراد باشد. در برابر بعضی از افراد واقعاً شهودی هستند و در درک دیگران بسیار عالی هستند. آن ها فقط تمایلی به بازی خوب ندارند.

آیا می توانید با یک آزمون مشکل دار بودن کسی را پیشبینی کنیم؟

ابزاری مانند ارزیابی WorkPlace Big Five که این ویژگی های ذاتی را مقدار گیری می نماید و می تواند به کشف آن یاری کند - نه به منظور استخدام یا اخراج، بلکه به منظور ایجاد روابط بهتر کاری.

همانطور که می توانید تصور کنید، افراد متخاصم و سخت تمایل دارند نمرات برجسته ای را در مقیاس رضایت پنج بزرگ ثبت نمایند، اما نه در جها مثبت!

ویژگی های کلی آدم های مشکل دار عبارتند از:

-نمره پایین در بخش سازگاری و مقبولیت

-بیشتر بر هنجار ها و احتیاج های شخصی تمرکز می نمایندتا احتیاج های گروه.

-بیشتر در پی کسب و اعمال قدرت است.

-به جای این که با گروه همگام شوید، ساز خود را می زنند.

-در گروه به صورت خصمانه، بی ادب و خودمحور رفتار می نمایند تا یک بازیگر مؤثر.

ما بعلاوه می توانیم با استفاده از ارزشیابی مانند Hartman Value Profile (HVP) درباره نحوه تفکر و قضاوت ارزشی افراد در خصوص موقعیت ها، پیش بینی هایی خوبی داشته باشیم.

HVP از یک سیستم مبتنی بر ریاضی استفاده می نماید تا تصویری از مقدار وضوح و توجه ما به افراد، وظایف و سیستم ها ایجاد کند.

هریک از ما در درون خود گرایش هایی به خودمحور بودن و سخت بودن دارد. این یکی از دلایلی است که باعث شده از آزمون شخص سخت به صورت آنلاین از استقبال زیادی برخوردار گردد.

نکته کلیدی در ارزیابی شخصیت این است که بتوانید از نتایج آن برای بهبود شرایط خود، ارتقای سطحتان و تعامل بهتر با دیگران بهره ببرید.

منبع

لینک دو آزمون ساده و رایگان آنلاین برای مشخص اینکه آدم بدقلقی هستید یا خیر:

Difficult Person Test

و سایت دوم

منبع: یک پزشک

به "چطور می توانیم آدم های سخت، مشکل دار یا بدقلق را شناسایی کنیم؟ آزمون های آنلاین برای این کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور می توانیم آدم های سخت، مشکل دار یا بدقلق را شناسایی کنیم؟ آزمون های آنلاین برای این کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید