5 نکته برای برگزاری مراسم عروسی که باید بدانید!

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، از ایام قدیم برگزاری مراسم آبرومند برای عروسی یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده های ایرانی بوده است. در این راستا افراد به نکات بسیار مهمی مانند پذیرایی، انتخاب مکان مناسب، موسیقی مناسب وغیره توجه می نمایند.

5 نکته برای برگزاری مراسم عروسی که باید بدانید!

به همین علت شما نیز برای برگزاری مجلس عروسی باید به نکات مهمی دقت داشته باشید تا عروسی خود را که برترین شب زندگی شما است، در برترین حالت ممکن برگزار کنید. زیرا هر گونه سهل انگاری در برگزاری این مجلس موجب پشیمانی و ثبت خاطرات ناگوار از عروسی شما م گردد.

به همین علت ما در ادامه برای یاری به شما به ذکر ده نکته مهم برگزاری عروسی می پردازیم. اطلاع از این نکات به شما یاری می نماید که بتوانید شبی شاد و دل انگیز را در کنار دوستان و اقوام خود جشن بگیرید.

5 نکته برای برگزاری مراسم عروسی که باید بدانید!

اگر از بزرگتر ها و اطرافیان خود که تجربه جشن عروسی را داشتند پرس و جو کنید، خواهید دانست که در خانواده های ایرانی به علت رقابت خانواده ها برای برگزاری مراسم عروسی با یکدیگر هزینه های هنگفتی پرداخت می گردد اما در نهایت در بعضی از قسمت ها دچار مشکل می شوند.

زیرا ضمن پرداخت هزینه ها به بسیاری از نکات مهم در این رابطه بی توجهی می نمایند. به همین دلیل اگر شما می خواهید با چنین مسئله ای روبرو نشوید، باید دقت کافی را در این مسیر به خرج دهید. ما نیز برای یاری به شما 5 نکته برای برگزاری عروسی که باید بدانید را تهیه نموده ایم که ضمن رسیدگی به همه جوانب مجلس، عروسی خود را در به صرفه ترین حالت ممکن برگزار کنید.

انتخاب و رزرو برترین مکان

اولین قدمی که برای برگزاری مراسم عروسی باید بردارید و اولین مورد از 5 نکته برای برگزاری مراسم عروسی به شمار می رود، انتخاب مکان مناسب است. باغ تالار، تالار و باغی که برای برگزاری مراسم خود انتخاب می کنید، مهم ترین رکن مراسم شما محسوب می گردد.

زیرا مهمانان شما بیشتر زمان مراسم را در مکان برگزاری مراسم سپری می نمایند. بنابراین باید این مکان استاندارد های لازم را برای برگزاری مراسم عروسی داشته باشد. تالاری که برای برگزاری مراسم خود انتخاب می کنید، باید در فصول مختلف سال دمای مناسبی داشته باشد تا مهمانان در طول مهمانی احساس سرما یا گرمای شدید ننمایند.

تمیزی و نظافت محیط سالن و بعلاوه پذیرایی خوب سالن از دیگر مواردی است که باید در هنگام انتخاب و رزرو مکان عروسی خود به آن توجه کنید. زیرا هرچه رسیدگی و پذیرایی از مهمانان بهتر و با کیفیت تر باشد، احساس رضایت آن ها نیز بیشتر خواهد بود و این همان هدف شما از برگزاری عروسی است.

مورد بعدی که در انتخاب برترین باغ عروسی در تهران باید به آن توجه کنید، تیم تشریفات آن تالار است. به طوری که با توجه به آن چه برای تشریفات در نظر دارید، باید دقت کنید تیم تشریفات سالن توقعات شما را رفع می نماید و تشریفات مطابق سلیقه شما برگزار می گردد.

بنابراین در خصوص از 5 نکته برای برگزاری مراسم عروسی بهتر است ابتدا نمونه کارهای تیم تشریفاتی مکان مورد نظر را مشاهده و سپس نسبت به رزرو اقدام کنید. البته اگر تیم تشریفاتی باغ یا تالار مورد نظر شما مناسب نیست، می توانید از مجموعه تشریفاتی یاکند درخواست یاری کنید.

دعوت مهمانان

یکی دیگر از 5 نکته برگزاری عروسی که باید بدانید، دعوت مهمانان است. به طوری که پس از انتخاب مکان مورد نظر باید به دعوت مهمانان خود بپردازیم و توجه داشته باشید که بودجه شما اصلی ترین عامل معین نماینده تعداد مهمانان عروسی شما محسوب می گردد.

شب عروسی شما مخصوص شما است و احتمالا قرار نیست دوباره تکرار گردد. بنابراین آن طور که دوست دارید و خرسند تر هستید آن را برگزار کنید و کسانی را دعوت کنید که کنار آن ها بودن شب شما را زیباتر و به یاد ماندنی تر می نماید.

در هنگام دعوت مهمانان علاوه بر تعداد و کسانی که می خواهید دعوت کنید، باید به کارت دعوت نیز توجه داشته باشید. کارت عروسی برای دعوت مهمانان به مراسم شما باید در عین شیکی و زیبایی حس صمیمانه و دلگرمی به مهمانان شما بدهد.

در این راستا بعضی از افراد از اشعار معروف عاشقانه برای متن کارت عروسی استفاده می نمایند و بعضی دیگر با زبانی خودمانی مهمانان را به مراسم عروسی خود دعوت می نمایند. ما توصیه می کنیم متن کارت عروسی را همانگونه بنویسید که دوست دارید یک نفر شما را به مراسمش دعوت کند.

انتخاب و تهیه لباس عروس و داماد

سومین مورد از 5 نکته برای برگزاری مراسم عروسی که باید به آن اشاره کنیم، انتخاب و تهیه لباس داماد و عروسی است. در انتخاب لباس عروس و داماد علاوه بر مد روز و سلیقه عروس و داماد باید توجه ویژه ای به فرم بدن و سایز بدن عروس و داماد داشته باشید.

از آنجا که بیشتر دخترها از کودکی رویای پوشیدن لباس عروس را در سر دارند و بارها و بارها خودشان را در لباس عروس تصور می نمایند، متوجه می شویم که انتخاب لباس عروس در برگزاری مراسم عروسی چقدر پر اهمیت است.

در این رابطه باید بدانید بودجه شما تاثیر زیادی در انتخاب شما دارد و متناسب با آن انتخاب شما محدودتر یا بیشتر می گردد. بنابراین برای انتخاب و خرید لباس عروس و داماد حتما مقدار بودجه مورد نظر را به فروشنده اطلاع دهید تا در انتخاب بهتر به شما یاری کند.

بعلاوه در زمان انتخاب و خرید لباس داماد و عروسی به متریال، دوخت پارچه و از همه مهم تر جنس پارچه باید دقت کافی را داشته باشید. زیرا این ویژگی ها باید به گونه ای باشد که به استایل بدن شما بیاید و در عین حال تن خور لباس به گونه ای باشد که در طول مهمانی احساس ناراحتی و خفگی به شما دست ندهد.

به عنوان مثال باید بدانید برای عروس خانم هایی با اندام های توپر و تپل، لباس عروس با دامن های پف دار اصلا انتخاب خوبی نیست و در عوض این لباس ها برای عروس های لاغر اندام بسیار مناسب است. در انتخاب لباس داماد نیز باید به استایل داماد توجه کنید و لباسی را انتخاب کنید که داماد در طول مهمانی احساس راحتی داشته باشد.

انتخاب آرایشگاه عروس و داماد

انتخاب آرایشگاه یکی دیگر از 5 نکته برای برگزاری مراسم عروسی است که باید به آن توجه کنید. با توجه به تعداد زیاد آرایشگاه ها در سطح شهر، شما محدودیت انتخابی ندارید اما از کجا باید بدانیم که برترین آرایشگاه مناسب برای شما کدام است؟

پیش از هر چیز بودجه شما معین می نماید که کدام آرایشگاه مناسب تر است اما جدا از بودجه باید توچه داشته باشید که آرایشگر مورد نظر از چه متریالی استفاده می نماید. آیا برند هایی که قرار است برای آرایش شما استفاده گردد، معتبر است یا خیر؟ آیا ماندگاری کامل دارد که در شب عروسی بعد از ساعت های طولانی بدون تغییر روی صورت شما بماند.؟

علاوه بر این موارد آرایشگری که خود را در شب عروسی به دست او می سپارید، باید با انواع فرم صورت آشنایی داشته باشد تا از کانتورها و آرایش مناسب صورت شما استفاده کند و در عین حال به سلیقه شما احترام بگذارد. مدل موی عروس و داماد نیز باید به گونه ای باشد که به فرم صورت عروس و داماد بیاید و از مدل های قدیمی و از مد افتاده استفاده نگردد.

انتخاب و رزرو دسته گل عروس و گل ماشین عروس

دسته گل عروس از رکن های مهم و البته زنده مراسم عروسی شما است و موردی دیگر از 5 نکته برای برگزاری مراسم عروسی محسوب می گردد. در انتخاب دسته گل باید به رنگ و نوع گل و مدل تزیین دسته گل دقت داشته باشید.

بعضی علاقه دارند که دست گل عروسی آن ها مصنوعی باشد و بسیار زیبا است اما بین همه اجزای مصنوعی عروسی وجود یک عضو زنده و طبیعی ضروری است. ضمن اینکه از نظر روانشناسی نیز ثابت شده است گل طبیعی در طراوات و شادی مراسم و حال روحی عروس و داماد بسیار تاثیر دارد.

از دیگر نکات در رابطه با دسته گل عروسی باید به این مورد اشاره کنیم که اگر عروس خانمی با قد کوتاه هستید، بهتر است از دست گل های کوچک تر بهره ببرید و اگر قد بلندی دارید، استفاده از دست گل های دنباله دار بسیار پیشنهاد می گردد.

نتیجه

از آنجا که از گذشته تا به امروز برگزاری مجلس عروسی به ایده آل ترین شکل ممکن اهمیت بسیاری دارد، در این متن کوشش کردیم شما را با 5 نکته برای برگزاری مراسم عروسی آشنا کنیم. به طوری که در ابتدا به چگونگی انتخاب مکان، دعوت مهمانان، انتخاب و تهیه لباس برای عروس و داماد و آرایشگاه آن ها پرداختیم.

در نهایت اگر در این راستا و برای برگزاری مجلس عروسی خود به یاری احتیاج دارید، می توانید از خدمات و تشریفات مجالس مجموعه تشریفاتی یاکند در تهران بهره مند شوید. زیرا این مجموعه با خدمات خود صفر تا صد مراسم شما را برعهده می گیرد.

منبع: https://yakendlux.com

منبع: فوت و فن

به "5 نکته برای برگزاری مراسم عروسی که باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته برای برگزاری مراسم عروسی که باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید