احیای هفت رشته منسوخ شده صنایع دستی لرستان

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، احیای هفت رشته منسوخ شده صنایع دستی لرستان صورت پذیرفت.

احیای هفت رشته منسوخ شده صنایع دستی لرستان

عطا حسن پور اظهار کرد: هم اکنون 7000 نفر در بخش صنایع دستی لرستان ثبت سامانه شدند که از این تعداد 2000 نفر فعال و مابقی غیرفعال هستند.

وی ادامه داد: در کارگاه های انفرادی صنایع دستی لرستان 2000 نفر فعالیت دارند؛ بعلاوه بیش از 100 کارگاه گروهی در استان فعال هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان نمود: پروانه فراوری برای صنایع دستی یک کارگاه تلقی می گردد و بیشتر افراد فعال در منزل خود فعالیت دارند.

حسن پور از احیای احیای هفت رشته منسوخ شده صنایع دستی در استان اطلاع داد و بیان نمود: از سال 95 تا 1400 سه هنر چوبی مرتبط و وابسته با معماری و هرمی بافی احیا شده است.

وی گفت: برای سال آینده نیز رشته های منسوخ شده موتابی، چاپ قلم کار و دستبافت های عشایری از جمله سیاه چادر نیز احیا می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان توضیح داد: صنایع دستی با کمترین هزینه می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند، اضافه نمود: صنایع دستی یکی از مزیت های لرستان بشمار می رود و باید از حالت تفریح به مزیت مالی و کارآفرینی تبدیل گردد که در این راستا میراث فرهنگی لرستان از صنعتگران این حوزه حمایت می نماید.

حسن پور اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که می تواند بخشی از بیکاری استان را مرتفع سازد، استفاده از همین هنر و پتانسیلی است که صنعتگران لرستانی دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بازار هدف صنعتگران لرستانی، گردشگرانی است که به استان سفر می نمایند و شهرهای توریستی است.

منبع: همگردی

به "احیای هفت رشته منسوخ شده صنایع دستی لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای هفت رشته منسوخ شده صنایع دستی لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید