ادامه سیاست تحت فشار گذاشتن کشتی از سوی سلطانی فر، از وزیر ورزش اصرار؛ از مربیان تیم ملی انکار

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، هر بار و در هر دیداری وزیر ورزش صراحتا از تعداد مدالِ مورد انتظار از کشتی صحبت می نماید و هر بار هم این موضوع با واکنش محمدی و بنا روبرو می گردد.

ادامه سیاست تحت فشار گذاشتن کشتی از سوی سلطانی فر، از وزیر ورزش اصرار؛ از مربیان تیم ملی انکار

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ ادکلن شنل، روز یکشنبه مسعود سلطانی فر وزیر ورزش به همراه سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در محل فدراسیون کشتی حاضر شد و علاوه بر ملاقات با رئیس فدراسیون کشتی، بازدیدی نیز از روال بازسازی خانه کشتی شماره یک داشت. او در این محل بار دیگر در مورد توقع وزارت ورزش از کشتی در سال المپیک گفت.

سلطانی فر در این باره گفت: کشتی گل سر سبد ورزش است و توقع چهار مدال خوش رنگ را از کشتی داریم. هم اکنون بیشترین تخصیص ها به رشته کشتی داده شده، چون تمرکز ما بر روی رشته های المپیکی است.

پیش از این اتفاق، 30 آبان ماه سرمربیان تیم های ملی آزاد و فرنگی همراه با علیرضا دبیر در محل وزارت ورزش ملاقاتی با وزیر داشتند. پایگاه خبری وزارت ورزش پس از این ماجرا از قول محمد بنا نوشت: سلطانی فر به رئیس فدراسیون دستور داد همه امکانات از هر نظر در اختیار سرمربیان آزاد و فرنگی قرار بگیرد و از طرفی یک قول سنگین نیز از ما گرفتند که هم در آزاد و هم فرنگی دو طلا بگیریم. چند روز بعد اما بنا گفت که هیچ قولی به وزیر ورزش نداده است.

اینکه دو طلا در کشتی آزاد و دو طلا در کشتی فرنگی المپیگ بگیریم، چیزی نبود که با شرایط فعلی کشتی ایران همخوانی داشته باشد. حتی اگر شرایط کشتی روسیه و آمریکا که در بهترین سال های خود به سر می برند را داشتیم، باز هم در شرایطی که رقابت های کشتی المپیک در 6 وزن برگزار می گردد، قول کسب دو طلا در آزاد و دو طلا در فرنگی، قولی شبیه به یک رویاست، رویایی که تحقق آن بسیار سخت به نظر می رسد.

بنا هم این را خوب می دانست که نسبت به قولی که وزیر از آنها خواسته بگیرد، واکنش نشان داد. سرمربی تیم ملی فرنگی حتی اگر این روزها از مسائل زیادی دلگیر بوده و نسبت به برگزاری لیگ، برگزار کنندگان و تصمیم گیرندگان در مورد لیگ برتر فرنگی، بازگشت استراماچونی و اتحاد مدیران برای بازگرداندن مربی ایتالیایی واکنش تندی داشته باشد، اما وقتی مسئولیتی را پذیرفته خوب می داند که ضمن حفظ انگیزه ها، باید توقع و انتظارات از تیمش نیز براساس داشته ها و توانمندی باشد.

در کمتر از 40 روز بعد از آن ملاقات و صحبت وزیر ورزش، بار دیگر سلطانی فر از توقع وزارتخانه از کشتی صحبت کرد. او در بازدید از خانه کشتی شماره یک، این بار کسب 4 مدال خوش رنگ از المپیک را توقع وزارت ورزش از کشتی عنوان نمود که البته روز گذشته غلامرضا محمدی نسبت به آن واکنش نشان داد.

محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در این باره گفته بود: نزدیک المپیک فشارها روی کشتی، وزنه برداری و تکواندو زیاد می گردد، زیرا این سه رشته امید کسب مدال هستند که این فشار روانی زیادی ایجاد می نماید و در بعضی مواقع غیر قابل تحمل است. وزیر محبت دارد، اما انتظار او و همکاران این است و ما هیچ قولی ندادیم و هیچ مربی عاقلی چنین کاری نمی نماید. تنها قولی که دادیم این بود با تمام توان کار کنیم و ملی پوشان کم فروشی نکنند. حتی الان کسب سهمیه کامل هم کار سختی است. اگر عمری باقی باشد در المپیک بچه ها بهترین عملکرد را خواهند داشت. خواسته ما هم فراهم کردن امکانات در اردوها و اینکه مسائل مالی کادر فنی و ورزشکاران رفع گردد، است که برای حل آن قول داده اند که فکر می کنم رفع گردد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد که مشخصا از اتفاقاتی که در لیگ برتر و پس از آن در مسابقات باشگاه های دنیا رخ داد، ناراحت است همچنین به شرایط حسن یزدانی و علیرضا کریمی اشاره و تاکید نمود: آسیب دیدگی اجتناب ناپذیر است، اما جاهایی باید خودمان مدیریت کنیم، به ویژه در سال المپیک. من قبلا نگرانی خودم را مطرح نموده بودم. انتظارات از کشتی بالا و به حق است و ما نباید خودزنی کنیم. مصدومیت این دو نفر خیلی ها را نگران نموده است.

وزیر ورزش در چند ماه اخیر چندین بار در مورد توقع وزارتخانه از کشتی صحبت نموده و تنها به ذکر این جمله که مثل هر المپیک دیگری انتظار از کشتی بیشتر از سایر رشته هاست، بسنده ننموده و حتی در مورد تعداد مدالی که از کشتی توقع می رود، حرف زده است. چیزی که هر بار نیز سرمربیان تیم های ملی کشتی نسبت به آن واکنش نشان داده اند. محمد بنا و غلامرضا محمدی می دانند حتی در مقایسه با سال گذشته که مسابقات دنیای را در پیش داشتیم، وقت بیشتری را از دست داده ایم و به لحاظ آسیب دیدگی ها در شرایط مساعدی به سر نمی بریم و به همین دلیل دوست ندارند توقع از کشتی بالاتر از حد معمول برود.

در کنار حمایت های مادی و معنوی که باید از ورزش اول کشور در آستانه المپیک 2020 توکیو صورت بگیرد، لازمه برقراری آرامش این است که توقعات را کاهش داده و اجازه دهیم کشتی کار خودش را بدون سروصدا و ایجاد استرس برای کادرفنی تیم ملی و کشتی گیران پیش ببرد.

کشتی بیشتر از هر چیزی آرامش می خواهد و این آرامش باید از سوی متولیان ورزش به این رشته منتقل گردد. توقع و انتظار باید مبنای کارشناسی و با واقعیت همخوانی داشته باشد. واقعیتی که مبنای آن در ابتدای امر موجودیت فعلی کشتی و بضاعت مالی این رشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ادامه سیاست تحت فشار گذاشتن کشتی از سوی سلطانی فر، از وزیر ورزش اصرار؛ از مربیان تیم ملی انکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه سیاست تحت فشار گذاشتن کشتی از سوی سلطانی فر، از وزیر ورزش اصرار؛ از مربیان تیم ملی انکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید