از مفاد اساسنامه بی خبریم، حذف کلمه مستقل به ضرر فوتبال می شود

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، سعید آذری با اشاره به تدوین اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال ایران و تغییر بعضی از مفاد گفت: علیرغم اینکه دوستان ما در کمیته تدوین مقررات زحمت کشیدند ولی اعضای مجمع هیچکدام چیزی از اساسنامه و آنچه که قرار است به فیفا برود، نمی دانند. اگر اینطور شود این هم بی حرمتی دیگری به اعضای مجمع است.

از مفاد اساسنامه بی خبریم، حذف کلمه مستقل به ضرر فوتبال می شود

عضو مجمع فدراسیون فوتبال درباره اینکه به نظر می رسد حذف عنوان مستقل غیر دولتی از اساسنامه و گنجاندن عنوان عمومی غیر دولتی حرکت مثبتی در اساسنامه جدید است، شرح داد: این در ظاهر یک گام مثبت است. نهاد عمومی غیر دولتی تابع قانون تجارت نمی گردد در حالی که فدراسیون به عنوان یک شرکت تجاری باید تابع این قانون گردد. اساسنامه خود فیفا به عنوان بالاترین مرجع فوتبال در مرجع تجاری سوئیس ثبت شده است. چرا فیفا در شرکت های تجاری ثبت می گردد ولی ما کلمه ای که یک دنیا مفاهیم پشتش است را بر می داریم؟

آذری ادامه داد: به این آسانی نیست که بگوییم با حذف یک کلمه مشکلمان حل شد. یک چیزی پشت این قضیه است. می خواهیم خودمان را از قالب شرکت های تابع قوانین تجارت خارج کنیم. از آنطرف می خواهیم نشان بدهیم تصدی دولت بر اساسنامه کاملاً مرتفع شده است. این حرکت هوشمندانه ای است که ممکن است در آینده به ضررمان گردد.

وی درباره پیشنهاداتش برای اصلاح اساسنامه یادآور شد: درباره اساسنامه قبلاً صحبت کرده ام. هر صحبتی می کنم حساسیت ها روی من بیشتر می گردد. من پیشنهاداتم را داده ام و دیگر دوست ندارم خودم را زیاد درگیر این قضیه کنم. مهمترین موضوع این است که نواب رئیس و اعضای کمیته های قضایی در مجمع انتخاب شوند. نبی از مدیران کارکشته فوتبال است و خودش می داند اگر اینها را لحاظ نکنیم اساسنامه از فیفا بر می گردد.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال از بی خبری اعضای این مجمع از مفاد اساسنامه به عنوان یک انقلت بزرگ یاد کرد و افزود: با این شرایط دارد از زمین به آسمان می بارد. اقلیتی که خودمان به عنوان هیات رئیسه انتخاب کردیم دارند برای کل مجمع تصمیم می گیرند. آقایان محترم هیات رئیسه! شما توسط ما و مجمع انتخاب شدید و شما باید در اختیار ما باشید. اینطور نباشد که وقتی چیزی بر خلاف سلیقه تان است با انواع و اقسام دستگاه ها تماس می گیرید تا مجمع را تحت تاثیر قرار بدهید. شما منتخب ما هستید و باید پیرو سیاست های مجمع حرکت کنید. اینطور نباشد که اساسنامه ای که هیچکس نخوانده است را به فیفا بفرستید.

آذری که مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان هم هست، درباره موضع این باشگاه در قبال سرنوشت لیگ و اینکه آیا نامه ای برای تعطیلی مسابقات به سازمان لیگ نوشته است؟ گفت: فولاد نه نامه نوشته که لیگ برگزار گردد نه نامه نوشته که برگزار نگردد. هرکاری در این مملکت متولی خاص خودش را دارد. کرونا یک معضل دنیای است. تیمی که می خواهد قهرمانی اش را اعلام کند یا تیمی که می خواهد سقوط نکند، حق دارد. به هرکسی پیشنهاد می دهد حمله نکنیم. اجازه بدهید ستاد کرونا تصمیم بگیرد. ضمانت دادن برگزاری لیگ در کمال سلامت و مبتلا نشدن بازیکنان به کرونا هم در اختیار سازمان لیگ نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

به "از مفاد اساسنامه بی خبریم، حذف کلمه مستقل به ضرر فوتبال می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مفاد اساسنامه بی خبریم، حذف کلمه مستقل به ضرر فوتبال می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید