اصفهان، پیشگام در استفاده از پساب

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، خبرگزاری خبرنگاران-مدیر شرکت آب و فاضلاب: اصفهان همیشه در بخش صنعت پیشگام بوده و در صنعت آب و فاضلاب نیز توانستیم این پیشگامی را از اصفهان به سایر نقاط کشور توسعه دهیم.

اصفهان، پیشگام در استفاده از پساب

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، آقای حمیدرضا جانباز در مراسم امضای تفاهم نامه احداث تاسیسات فاضلاب 25 روستای استان اصفهان، افزود: نخستین سامانه های آبرسانی و جمع آوری فاضلاب در استان اصفهان شکل گرفت. در سال های گذشته در بخش عمده ای از فلات ایران از جمله استان اصفهان با مسائل بارش دچار کمبود آب شدیم که مسئولان این استان هوشمندانه با این موضوع برخورد کردند که نشانه توسعه یافتگی مجموعه استان است.

وی گفت: برای نخستین بار در کشور موضوع جایگزینی پساب به جای آب شرب در صنعت نیز در استان اصفهان رخ داد که اقدام موثر و بزرگی بود.

آقای جانباز با اشاره به اینکه پساب بالقوه می تواند مخاطرات جدی زیست محیطی ایجاد کند، اما با بازچرخانی چندباره آب می توانیم فرصت جدیدی به پساب بدهیم، افزود: شرکت آب و فاضلاب کشور تلاش داشته با اتکا به قرارداد های مدرن، سرمایه گذاران را جذب و تشویق کند تا در این بخش سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: در یک دهه قبل کسی نمی توانست تصور کند سرمایه گذار نیز سرمایه خود را در بخش فاضلاب سرمایه گذاری کند، اما اقدامات خوب و هماهنگ همکاران و کنندگان مجلس شورای اسلامی، موجب شد در این بخش هر موضوعی که به مجلس پیشنهاد دادیم با نگاه مثبت به آن پاسخ داده شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: در برنامه ششم توسعه متکی براساس ماده 37 قانون، باب سرمایه گذاری فراتر از قانون بودجه را باز کردیم و هم اکنون در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه، مواردی که احساس می کنیم با چتر قانون می توانیم با همکاری بخش خصوصی سرعت دهیم تبدیل به مستندات کنیم تا در مرحله تدوین برنامه از ان استفاده شود.

آقای جانباز گفت: در سال آبی جاری (1399 - 1400) سال آبی بسیار سختی را در فلات ایران از جمله سد زاینده رود را پیش بینی می کنیم که کمترین بارش را داشته و تامین آب شرب بیش از 5 میلیون نفر به آن وابسته است.

وی ادامه داد: اقداماتی مثل بازچرخانی آب در استان اصفهان منجر به حداقل استفاده از آب زاینده رود و حداکثر استفاده از پساب شود.

آقای جانباز از رسانه ها خواست در تابستان 1400 برای اطلاع رسانی دقیق و مناسب به مردم این شرکت را همراهی کنند تا تابستان 1400 با کمترین مشکل به سرانجام برسد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اصفهان، پیشگام در استفاده از پساب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان، پیشگام در استفاده از پساب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید