اپلیکیشن نو گوگل مهاجرت از iOS به اندروید را ساده تر می نماید

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، گوگل شب گذشته بی سروصدا یک اپلیکیشن فهرست نشده برای iOS منتشر کرد که به کاربران این سیستم عامل اجازه می دهد به راحتی داده های خود را به گوشی اندرویدی منتقل نمایند.

اپلیکیشن نو گوگل مهاجرت از iOS به اندروید را ساده تر می نماید

لازم به ذکر است زمانی که می خواهید گوشی اندرویدی خود را کنار بگذارید و از گوشی اندرویدی نوی بهره ببرید، به سادگی می توانید تمام اپلیکیشن ها و اطلاعات مهم خود را به گوشی نو مدنظر منتقل کنید. اما معمولا انتقال داده ها از آیفون به گوشی اندرویدی چندان راحت نیست و مثلا باید کارهایی مانند ذخیره سازی در گوگل درایو و دانلود دستی آن ها در آیفون را انجام دهید. اندروید 12 این کار را ساده تر نموده ولی باید از کابل لایتنینگ بهره ببرید.

در طرف مقابل، اپل از سال 2015 قابلیت Move To iOS را ارائه داده تا کاربران زیست بوم اندروید بتوانند به راحتی راهی آیفون شوند. همان طور که گفتیم، گوگل اپلیکیشن خود را به عنوان اپ لیست نشده در اپ استور قرار داده است که یک ویژگی نسبتا نو محسوب می گردد. این یعنی کاربران با داشتن لینک مستقیم می توانند به اپ مدنظر دسترسی داشته باشند.

در این میان متخصصان سایت 9to5Mac توانسته اند به این لینک دست پیدا نمایند و آن را نصب نمایند. اگر شما هم تمایل به نصب این اپلیکیشن دارید می توانید از این لینک بهره ببرید. اگرچه از طرف آیفون هیچ مسئله ای برای استفاده از این اپلیکیشن وجود ندارد، اما هنوز اندروید آماده استفاده از این اپ نیست. بعد از باز کردن این اپلیکیشن، در همان صفحه اول با توضیحاتی درباره نحوه کارکرد آن روبه رو می شوید. در این صفحه آمده که با استفاده از این اپلیکیشن می توانید به راحتی تصاویر، ویدیوها، لیست مخاطبین و دیگر چیزها را منتقل کنید.

در ادامه باید یک QR Code که در گوشی اندرویدی نو نمایش داده می گردد را اسکن کنید. البته همان طور که گفتیم هنوز بخش اندروید این ارتباط آماده نشده و به همین دلیل متخصصان سایت 9To5Mac نتوانسته اند چنین کاری را انجام دهند. طبق اسکرین شات های منتشر شده در اپ استور، هنگام جابه جایی اطلاعات 4 گزینه برای لیست مخاطبین، رویدادهای تقویم، عکس ها و ویدیوها نمایش داده می گردد. در پایین این بخش آمده که فقط تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده در خود آیفون منتقل می شوند و فایل های ذخیره شده در آی کلاود بعدا آنالیز می شوند.

بعد از تمام شدن این فرایند، از کاربران خواسته می گردد که قابلیت iMessage را غیرفعال نمایند تا پیغام های ارسال شده از افرادی که آیفون دارند به وسیله SMS به دستتان برسد. در نهایت هم با گزینه ای برای انتقال فایل های موجود در آی کلاود به گوگل درایو و گوگل فوتوز روبرو می شوید.

روی هم رفته با توجه به این اسکرین شات ها، به نظر می رسد مهاجرت از آیفون به اندروید بسیار ساده تر از گذشته می گردد. هنوز تعیین نیست گوگل این قابلیت را چه زمانی به طور گسترده ارائه می دهد ولی با توجه به اینکه سال ها از ارائه قابلیت Move to iOS می گذرد، گوگل در این زمینه بسیار دیرتر از حد انتظار دست به کار شده است.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپلیکیشن نو گوگل مهاجرت از iOS به اندروید را ساده تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن نو گوگل مهاجرت از iOS به اندروید را ساده تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید