اگر آیفون X تاچ آی دی را حفظ می کرد چه شکلی می شد؟

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، افشاگری به نام بن گسکین امروز طراحی عجیبی از آیفون X را به نمایش گذاشت که مربوط به قبل از عرضه رسمی این گوشی هوشمند در سال 2017 است. بر اساس تصویر منتشر شده، این گوشی هوشمند اپل در قاب پشتی از طراحی تاچ آی دی به سبک گوشی های اندرویدی و در قسمت جلویی از لبه های باریکی بهره می برد.

اگر آیفون X تاچ آی دی را حفظ می کرد چه شکلی می شد؟

حدود پنج سال پیش، شایعه شده بود که اپل از طراحی گوشی هوشمندی که قاب های ضخیم در قسمت بالایی و پایینی دارد، برای گوشی تازه خود استفاده نخواهد کرد و به جای آن در قسمت پایینی گوشی یک دکمه گرد لمسی وجود دارد. سؤالاتی درباره محل قرار گرفتن حسگر اثر انگشت مطرح شده بود، اما اپل در نهایت از فیس آی دی رونمایی کرد و تاچ آی دی را به کل کنار گذاشت. وقتی که اپل در سال 2017 به بهره گیری از فیس آی دی روی آورد، مدیران این شرکت نمی دانستند که حدود دو سال و نیم بعد یک بیماری همه گیر میلیاردها نفر در سرتاسر دنیا را درگیر می نماید و به علت ضرورت استفاده از ماسک، عملکرد فیس آی دی در بیشتر موقعیت ها دچار مشکل می گردد. بعد از انتقادهای گسترده، اپل راه حلی برای این مشکل ارائه نموده که البته این راه حل نیازمند اپل واچ است که مطمئنا بسیاری از کاربران از این ساعت هوشمند استفاده نمی نمایند.

با این حال، شایعه های در آن موقع حاکی از آن بود که اپل به تاچ آی دی پایبند بوده و آن را در پشت گوشی یا حتی زیر نمایشگر تعبیه می نماید. حتی در آن موقع بعضی از افشاگری ها این موضوع را ثابت کردند. آن ها یک آیفون X با حاشیه های بالایی و پایینی باریک تر و قاب پشتی آلومینیومی با سنسور تاچ آی دی گرد را نشان می دادند. ماهیت گسترده و مداوم چنین افشاگری هایی باعث شده بود که بسیاری بر این باور باشند که خود اپل هم با آن ها هم نظر بوده و در پی کاهش انتظارات مشتریان است و این دقیقا همان چیزی است که بن گسکین بار دیگر در توییت خود مطرح نموده است.

توییت دیگر منتشر شده درباره فروش آیفون 7s پلاس نقره ای رنگ 64 گیگابایت به قیمت 125 دلار است. معین نیست که آیا این یک ماکت ساختگی از آیفون است یا یک نمونه اولیه واقعی. اما به نظر نمی رسد که یک نمونه اولیه واقعی باشد، به این علت که حتی اگر این گوشی هم واقعی باشد با این قیمت به فروش نمی رسد. شاید این یک گوشی اندرویدی با طرح آیفون باشد که باز هم سندی برای اثبات آن نداریم.

آیفون های پرچم دار حدود پنج سال است که فاقد قابلیت تاچ آی دی هستند، اما شایعه شده است که اپل آن را بازمی گرداند. بر اساس بعضی گزارش های منتشر شده، اپل میخواهد تا چند سال دیگر تاچ آی دی را به شکل حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به آیفون برگرداند. گویا در صورت عملی شدن این ایده، فیس آی دی حذف نمی گردد بلکه این دو قابلیت در کنار یکدیگر انجام وظیفه خواهند کرد و دست کاربران را برای تایید هویت بازتر می نمایند. باید اشاره کنیم که برای اولین بار، مینگ چی کو تحلیلگر مشهور غول فناوری آمریکایی در سال 2019 به احتمال انتقال تاچ آی دی به زیر نمایشگر آیفون ها اشاره نمود و گفت که اپل میخواهد در سال 2021 هر دو سیستم تشخیص هویت بیومتریک خود، یعنی تاچ آی دی و فیس آی دی را به درون نمایشگر منتقل کند.

گورمن تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ هم مدعی شده کوپرتینویی ها فناوری اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر خود را روی آیفون 13 آزمایش نموده اند، اما گویا اپل تصمیم گرفته تا یک سال دیگر همچنان از فیس آی دی استفاده کند. طبق گزارش های تازه این تحلیلگر، اپل عملی کردن این قابلیت را به سال 2023 موکول نموده که البته ممکن است در این سال هم چنین قابلیتی ارائه نگردد. باید دید در نهایت اپل چه تصمیمی در این زمینه خواهد گرفت.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "اگر آیفون X تاچ آی دی را حفظ می کرد چه شکلی می شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر آیفون X تاچ آی دی را حفظ می کرد چه شکلی می شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید