بارندگی ها تا اسفند ماه سال جاری طبیعی هستند

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، مکوندی گفت: پیش بینی های فصلی نشان می دهند که بارندگی ها تا اسفندماه سال جاری مناسب و در حد طبیعی هستند و شرایط خشکسالی جدی نخواهیم داشت.

بارندگی ها تا اسفند ماه سال جاری طبیعی هستند

مکوندی گفت: باتوجه به بارش های موثری که در هفته اخیر در نقاط مختلف خوزستان شاهد بودیم و تاثیر زیادی بر کشت محصولات کشاورزی گذاشته، به کشاورزان توصیه می کنیم کشت پاییزه را در اسرع وقت انجام دهند.

او اضافه نمود: تغییرات آب و هوایی در حال رخ دادن هستند و دمای هوا برای کشت محصولات کشاورزی به ویژه گندم و جو است.

آقای مکوندی با بیان اینکه در آذرماه مقدار بارندگی ها خوب است، ادامه داد: دی ماه بارندگی ها بیش از حد نرمال خواهند بود، ضمن اینکه بهمن ماه نیز مقدار بارندگی ها نرمال پیش بینی می شوند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی خوزستان مقدار بارندگی ها در اسفندماه را اندکی کمتر از حد طبیعی اعلام و اضافه نمود: نقشه های پیش یابی نشان می دهند که سال زراعی خوبی در پیش داریم، بنابراین کشاورزان باید هرچه سریع تر نسبت به کشت محصولات پاییزه اقدام نمایند تا فرصت را از دست ندهند و مسئله ای برای آن ها به وجود نیاید.

به گفته مکوندی؛ شرایط هوای استان در روز های آینده صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می گردد و در بعضی نقاط شاهد غبار محلی خواهیم بود، ضمن اینکه صبح ها مه رقیق رخ می دهد و تا 5 روز بعد بارندگی در استان اتفاق نخواهد افتاد.

وبلاگ ادکلن شنل خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بارندگی ها تا اسفند ماه سال جاری طبیعی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارندگی ها تا اسفند ماه سال جاری طبیعی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید