هجوم برف و باران به این 10 استان ، احتمال لغو پرواز، محدودیت در سفرهای دریایی

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، خبرنگاران : سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و برف در بعضی منطقه ها کشور تا شنبه هفته آینده اطلاع داد و برای استان های ساحلی دریای خزر هشدار صادر کرد.

هجوم برف و باران به این 10 استان ، احتمال لغو پرواز، محدودیت در سفرهای دریایی

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و شمال سمنان بارش و وزش باد پیش بینی شده است. در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک انتظار می رود.

امروز بارش ها در شرق مازندران و گلستان شدت خواهد داشت و دریای خزر مواج است. فردا چهارشنبه در بیشتر منطقه ها کشور جو آرام و پایداری حاکم است و تنها در سواحل استان گیلان بارش های خفیف روی می دهد و روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی به ویژه سواحل شمالی حاکم است.

پنجشنبه 5 آبان در منطقه های از شمال غرب، دامنه های زاگرس در غرب کشور و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران افزایش ابرگاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز آدینه با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز ابرناکی و بارش پراکنده روی می دهد. در این روز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان های گیلان و مازندران بارش روی می دهد و بارش ها در گیلان و شرق اردبیل تشدید می گردد.

شنبه آینده بارش ها در سواحل دریای خزر تشدید می گردد و استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر می گیرد، بعلاوه در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید روی می دهد که در منطقه ها مستعد گردوخاک پیش بینی شده است. در این روز بارش در استان های گیلان و مازندران شدید است و در ارتفاعات اردبیل و البرز مرکزی بارش برف انتظار می رود.

توصیف سامانه: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج

زمان آغاز: چهارشنبه 1401/08/04

زمان سرانجام: پنجشنبه 1401/08/05

نوع مخاطره: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج، در نواحی ساحلی 1 تا 1.5 متر و در فراساحل تا 2.5 متر

منطقه اثر: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان های گیلان، مازندران، گلستان.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس ها، اختلال در تردد با قایق های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت های دریایی.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران همراه با رعدوبرق در منطقه ها مستعد تگرگ

منطقه اثر: گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی.

اثر مخاطره: بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال سیلاب در منطقه ها مستعد، صاعقه، احتمال اختلال در تردد جاده ای، خسارت به سازه های موقت، تأخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل ها، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو، بازگشایی دهانه پل ها و آبروها، آنالیز استحکام سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تسریع در برداشت مزارع پنبه در استان گلستان.

منبع: توریسم آنلاین

به "هجوم برف و باران به این 10 استان ، احتمال لغو پرواز، محدودیت در سفرهای دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم برف و باران به این 10 استان ، احتمال لغو پرواز، محدودیت در سفرهای دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید