بلیط چارتری و سیستمی چه تفاوتی دارند؟

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، اگر قصد سفر دارید و برای خرید بلیط هواپیما می خواهید اقدام کنید با دو گزینه روبه رو می شوید، خرید بلیط هواپیما به صورت چارتر و یا خرید بلیط هواپیما به صورت سیستم!!

بلیط چارتری و سیستمی چه تفاوتی دارند؟

دانستن تفاوت ها، معایب و مزایای این دو بلیط به شما یاری خواهد نمود که بهترین انتخاب ممکن را برای خرید داشته باشید، در ادامه مطالبی را راجع به این دو مدل بلیط مرور می کنیم:

بلیط چارتری هواپیما:

کلمه چارتر به معنای اجاره کردن است، این اصطلاح در شرکت های هواپیمایی وقتی به کار برده می گردد که یک آژانس، تعداد یا بخشی از جایگاه های یک هواپیما را برای مدت زمان معین خریداری نموده باشد.

آژانس های هواپیمایی با توجه به فصل سفر و مقاصد پرطرفدار گردشگری، تعدادی از جایگاه های هواپیما را خریداری می نمایند که اصطلاحاً به این آژانس ها چارتر نماینده می گویند.

نرخ پروازهای چارتر هم با توجه به زمان پرواز و تقاضا توسط آژانس ها معین می گردد، به همین دلیل آژانس های هواپیمایی مختلف ممکن است نرخ های متفاوتی را برای یک پرواز به شما اعلام نمایند.

مسئولیت فروش این بلیط ها به عهده آژانس چارتر نماینده است و چنانچه با نزدیک شدن زمان پرواز، بلیط به فروش نرود آژانس برای ضرر کمتر نرخ بلیط ها را پایین می آورد اما عکس این موضوع هم ممکن است رخ بدهد و در تاریخی مانند ایام عید و یا تعطیلات، تقاضا به قدری زیاد است که چارتر نماینده برای سود بیشتر نرخ را بالا می برد. به این نکته توجه داشته باشید که . بلیط های چارتر هواپیما فقط به وسیله آژانس های مسافرتی قابل خرید هستند.

مزیت خرید بلیط چارتر هواپیما: این بلیط ها در بیشتر مواقع ارزان تر از بلیط های سیستم هستند.

معایب خرید بلیط چارتر هواپیما: شرایط کنسلی و تغییر تاریخ این بلیط ها بستگی به قرارداد آژانس هواپیمایی با ایرلاین دارد در برخی از موارد با پرداخت جریمه می گردد این بلیط ها را کنسل کرد اما در بیشتر موارد این بلیط ها غیرقابل کنسلی و تغییر تاریخ هستند.

بلیط سیستمی هواپیما:

پروازهای سیستمی، پروازهایی هستند که توسط شرکت های هواپیمایی برای مدت طولانی برنامه ریزی می شوند و مسافران می توانند حتی یک سال قبل از سفر هم بلیط هواپیما خود را خریداری نمایند.

بلیط های سیستمی هواپیما در آژانس های مسافرتی و ایرلاین ها با نرخ ثابت و مصوب فروخته می شوند. هرچند که نرخ آن ها در بیشتر مواقع گران تر از بلیط های چارتر است اما مزیت هایی هم نسبت به بلیط چارتر دارند، یکی از این مزیت ها امکان تغییر تاریخ و یا کنسل کردن بلیط است که در برخی از ایرلاین ها بدون جریمه و در برخی دیگر با پرداخت جریمه امکان پذیر است. (برای اطلاع از قوانین هر ایرلاین قبل از خرید بلیط، شرایط کنسلی و تغییر تاریخ را با دقت مطالعه کنید)، مزیت دیگر یلیط سیستم هواپیما پایین تر بودن نرخ بلیط کودک نسبت به بزرگ سال است که این نرخ در بلیط های چارتر برای همه یکسان است.[/vc-column-text][/vc-column][/vc-row]

منبع: ستاره ونک

به "بلیط چارتری و سیستمی چه تفاوتی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط چارتری و سیستمی چه تفاوتی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید