بهترین انتخاب بلوک برای دیوارکشی و تیغه چینی در ساختمان چیست؟

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، به طور کلی بلوک های ساختمانی به دو دسته سفالی و سیمانی تقسیم شده اند که این بلوک های ساختمانی باربر نمی باشند و صرفا جهت پر کردن فضا و ساخت المان های غیرباربر استفاده می شوند، ما در این مقاله میخواهیم به ویژگی ها و مشخصات این بلوک بپردازیم تا به راحتی بتوانید مصالح مورد نیاز خود را انتخاب کنید، پس همراه ما باشید.

بهترین انتخاب بلوک برای دیوارکشی و تیغه چینی در ساختمان چیست؟

انواع بلوک در صنعت ساختمانی

بلوک سیمانی

ساخت این گونه بلوک ها از سیمان و سنگدانه هایی با طرح اختلاط تعیین و بسته به اینکه با چه استحکامی میخواهیم، ساخته شده است. بنابراین برای ساخت و سازهای خود که میخواهید از بلوک سیمانی استفاده کنید، بهتر است با انواع بلوک ساختمانی آشنا شوید، تا بتوانید سازه خوبی داشته باشید.

انواع بلوک سیمانی

بلوک های بتنی توخالی

از این نوع بلوک ها بیشتر در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود، این بلوک ها از سنگدانه های سبک وزن ساخته شده است و به طور کلی یک چهارم حجم این بلوک ها حفره می باشد و در برخی مواقع داخل این حفره ها را با مواد سبک وزن پر می کنند.به طور کلی بلوک تو خالی بتنی در دو نوع وجود دارد: یکی به صورت باربر و دیگری به صورت غیرباربر می باشد، همچنین ابعاد این بلوک ها به شرح زیر می باشد:

100x200x400mmو 200x200x400mm و 150x200x400mm از بلوک های بتنی توخالی بیشتر در ساخت دیوار باغ ها استفاده می شود.

بلوک بتنی اتوکلاو هوادهی شده (AAC)

بیشتر مواقع بلوک بتنی اتوکلاو هوادهی شده AAC با آجر مقایسه می شود که در مقایسه این دو باهم به این نتیجه رسیده شده که این بلوک و آجر از جهات زیای باهم تفاوت دارند. بلوک های بتنی اتوکلاو هوادهی در مقایسه با آجر از وزن کمتری برخوردار می باشد و همچنین ابعاد آن بزرگتر از آجر می باشد، ترکیبات این بلوک با آجر مشابه همدیگر می باشد اما به دلیل یک سری تغییرات در ساخت بلوک ها باعث شده که هزینه آن نیز کاهش یابد. و علاوه بر اینها استفاده از این بلوک ها باعث شده 10 تا 15 درصد از مصرف فولاد و بتن نیز کاهش یابد. همچنین علاوه بر موارد ذکر شده از مزایای این گونه بلوک ها، از نظر زمان، مقاومت و سازگاری با سطوح مختلف در پروژه ها به ما کمک می کند.

بلوک های سفالی

نوع دیگر از بلوک های ساختمانی بلوک سفالی می باشد که وزن آن نسبت به بلوک های سیمانی کمتر می باشد، وزن بلوک سفالی 7 کیلوگرم اما بلوک سیمانی وزنی بین 11 تا 17 کیلوگرم می باشد، کاربرد اصلی بلوک سفالی در سقف های تیرچه می باشد. یلوک سفالی مزایایی را در خود جای داده که می توان به مقاومت آن در برابر آتش اشاره نمود.از معایب این بلوک های سفالی می توان به پرتی و شکستگی زیاد در زمان حمل و نقل اشاره نمود، این بلوک ها به دلیل داشتن حفره ها بتن ها به داخل آن نفوذ کرده و باعث کاهش سرعت در هنگام اجرا می باشد.

بلوک های گچی

بلوک های گچی را می توان یکی دیگر از انواع بلوک های محبوب در صنعت ساختمان سازی ایران دانست. این دسته از بلوک ها همانگونه که از نام آنها پیداست، با استفاده از گچ ساخته می شوند. این ساختار به آنها اجازه می دهد تا وزنی اندک و البته ساختاری زیبا داشته باشند. نکته قابل توجه در رابطه با بلوک های گچی، ساختار منحصر به فرد آن ها می باشد. به گونه ای که دارای فاق و زبانه هستند. این موضوع باعث می شود تا اجرای آن ها بسیار ساده تر باشد.

موضوع دیگری که بلوکهای گچی را نسبت به همتایان خود متمایز می کند، نحوه اجرای آنها می باشد. در واقع این دسته از بلوک ها را نمی توان با ملات های سنتی اجرا نمود. بلکه باید برای به کارگیری آنها از چسب مخصوصی استفاده نمود. این چسب در واقع ترکیبی از گچ و ماده چسبناک دیگری است که در نهایت اتصال بین بلوک های گچی را تسهیل می کند. این چسب بعد از استفاده، دوباره همرنگی بلوک می شود و این به نوبه خود باعث می شود تا ساختار به دست آمده از لحاظ ظاهری، زیبایی بسیار بیشتری داشته باشد.

نکات مهم برای انتخاب و خرید بلوک ساختمانی

همانگونه که تا به این لحظه مشاهده کردید، تعداد زیادی از انواع بلوک های ساختمانی در بازار ایران وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و مزایای مختص به خود می باشد. بدیهی است که اگر قصد ایجاد یک سازه را داشته باشید، در میان انبوهی از بلوک ها دچار سردرگمی می شوید. این سردرگمی زمانی بیشتر می شود که بدانید هر بلوک هم دارای ویژگی ها و مزایای مختص به خود است که آن را نسبت به سایرین متمایز می کند. این موضوع در نهایت سردرگمی بیشتر شما را در پی دارد. ما در ادامه برخی از نکات مهم برای انتخاب و خرید بلوک سبک ساختمانی را خدمت شما عزیزان ذکر می کنیم که می تواند فرایند انتخاب و تصمیم گیری را برای شما ساده تر نماید.

بلوک پوکه ای مواد تشکیل دهنده خود از دانه های پوکه معدنی خرد شده به جای سایر سنگدانه ها مانند شن و ماسه و سنگ استفاده کرده است و در استفاده از آن محدودیت خاصی وجود ندارد. از بلوک سبک پوکه تبریز در هر جای ساختمان (حصار کشی، تیغه چینی و در سقف ساختمان به همراه تیرچه و بلوک) می توان استفاده کرد. همچنین در تیغه های داخلی ساختمان، در دیوارهای اصلی بنا و در سقف ساختمانها نیز این نوع بلوک ها به کار گرفته می شوند.

طبق بررسی ها بلوک پومیس یا همان بلوک پوکه ای سبک وزن کمتری نسبت به انواع سایر بلوک ها دارد. هر سانتی متر مکعب از پوکه معدنی فقط 0.25 گرم وزن دارد. وزن پایین بلوک های پومیس به حدی است که می توان در نقش های گوناگون بهره گیری کرد.

انواع مختلف بلوک پوکه معدنی از جمله بلوک 10 سانت، 15 سانتی و 20 سانتی سبک تولید می شود.

.

قیمت روز سیمان و پوکه معدنی موثرترین عوامل در تعیین قیمت بلوک سبک پوکه ای دارد اما عوامل دیگری همچون اختلاف در کیفیت تولید کارخانه ها با یکدیگر در ابعاد، ضخامت دیواره ها، طرح اختلاط بتن و به کارگیری سایر افزودنی ها، مقدار سیمان به کار رفته و حتی مقدار ویبره و کمپرس به کار رفته در تولید بلوک سیمانی می تواند از عوامل موثر در تعیین قیمت تمام شده این بلوک ها باشد.

ولی به طور کلی به نسبت کیفیت و کارایی بلوک های پوکه ای این نوع از مصالح قیمت مناسب تری به نسبت ساییر مصالح مشابه دارد.

خرید بلوک پوکه ای

با خرید بلوک سبک می توانید سطح اطمینان ساخت و ساز خود را از لحاظ کیفیت و ایمنی به شیوه چشمگیری افزایش دهید.

اما دقت کنید که این بلوک استاندارد باید حتما دارای نشان استاندارد با کد رهگیری باشد.

شرکت کارا بلوک با بیش از یک دهه سابقه در تولید انواع بلوک سیمانی و بتنی اعم از بلوک سبک و سنگین می باشد که با توان تولید در تیراژ بالا و ابعاد متنوع با جدیدترین ماشین آلات تولید به صورت اتوماتیک و مدرن می تواند جوابگوی نیاز شما در جهت تامین بلوک با کیفیت و استاندارد با قیمت مناسب در اسرع وقت به صورت مستقیم باشد.

برای خرید این بلوک و هر نوع بلوکی که مد نظر شماست با شماره 09121074537 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

وبسایت گروه کارخانجات کارا بلوک: karablock.ir

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق

به "بهترین انتخاب بلوک برای دیوارکشی و تیغه چینی در ساختمان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین انتخاب بلوک برای دیوارکشی و تیغه چینی در ساختمان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید