تجربه ترس و هیجان بر روی 14 پل معلق دنیا

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ما لیستی از معروف ترین پل های معلق در جهان را آماده نموده و در اختیارتان قرار داده ایم. توصیه می کنیم برای آنکه با شجاعت بیشتری ادامه راستا زندگی را طی کنید، برای یک بار هم که شده بر روی یکی از پل ها قدم گذاشته و ترس و هیجان را با هم تجربه کنید.

تجربه ترس و هیجان بر روی 14 پل معلق دنیا

حتی تصور راه رفتن بر روی پل هایی که در ارتفاع چندین هزار متری قرار گرفته و معلق هستند، ترسناک به نظر می رسد چه برسد به اینکه واقعا کسی بخواهد آن را تجربه کند. اگر اصولا در زندگی تان آدم ترسویی هستید و از راه رفتن بر روی زمین صاف و ثابت می ترسید، توصیه می کنیم به پل هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، حتی فکر هم نکنید؛ زیرا ممکن است تصورتان بی نهایت شبیه به واقعیت باشد و خدای ننموده اتفاقی برای قلبتان بیفتد.

برای خرید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی وبلاگ ادکلن شنل روی تصویر زیر کلیک کنید.

پل معلق تنگه رویال

پل معلق تنگه رویال، در کشور آمریکا واقع شده است و در سال 1929 افتتاح شده است. با گذشت سال های طولانی، هنوز هیچ پل معلق دیگری در این کشور ساخته نشده تا بتواند رکورد بلندترین پل معلق در آمریکا که متعلق به رویال است، را از آن خود کند.

ارتفاع این پل حدود 300متر بوده و بر روی رودخانه آرکانزاس ساخته شده است. در کنار این پل یک شهربازی نیز وجود دارد و به شما امکان می دهد بعد از آنکه هیجان و میزان آدرنالین خون خود را به روشی بسیار ترسناک افزایش دادید، به این شهربازی رفته و هیجان را به روش دیگری نیز تجربه کنید.

معروف ترین پل های معلق | پل آکاشی کای کیو

پل آکاشی کای کیو، در کشور ژاپن و در سال 1998 ساخته شده است. این پل، طولانی ترین پل معلق در دنیاست و به علت طراحی خاص و منحصر به فردی که دارد می تواند در مقابل بادهایی که قدرت آنها بیش از 286 کیلومتر بر ساعت است، به خوبی مقاومت کند. حتی این پل قدرت و توانایی آن را دارد تا در برابر زلزله هایی که در مقیاس 8.5 ریشتری به وقوع می پیوندند نیز تاب بیاورد و دچار آسیب و خرابی نگردد.

این پل، شهر کوبه در کشور ژاپن را به جزیره آواجی متصل نموده و روزانه بیشتر از 23 هزار اتومبیل و خودرو از روی آن عبور می نمایند. ساختار مستحکم این پل، مهم ترین و بارزترین نکته ای که می توان در خصوص آن ذکر کرد.

معروف ترین پل های معلق | پل معلق دانیور

پل معلق دانیور که در کشور پاکستان واقع شده است، محل مناسب دیگری برای از بین بردن ترس از بلندی و امتحان سرگرمیاتی هیجان انگیز و ترسناک است. این پل در دهه 1960 ساخته شده و طولی برابر 152 متر دارد.

این پل شهر دانیور را به شهر گلگت پاکستان وصل نموده و به عنوان پل ارتباطی بین بهشت و جهنم از آن یاد می نمایند. پل دانیور به مدت نیم قرن، مورد استفاده قرار داشت و وسایل نقلیه بر روی آن تردد داشتند، اما بعد از مدتی مقامات این کشور تشخیص دادند که پل دانیور امنیت لازم را برای عبور و مرور ندارد و به همین علت خودروها اجازه تردد بر روی آن را ندارند. تنها دوچرخه ها و موتورها می توانند از روی این پل عبور نمایند.

در منطقه ای که این پل واقع شده است، پل های طنابی فراوانی ساخته شده است که بعضی از آنها به مراتب ترسناک تر و وحشتناک تر از پل دانیور به شمار می فرایند.

پل معلق منطقه زیبای هونگیاگو

ترس و هیجان تنها حسی است که با رفتن بر روی پل معلق هونگیاگو تجربه خواهید کرد. این پل، طولانی ترین پل شیشه ای در کل دنیا به شمار رفته و تا به امروز هیچ پلی نتوانسته این لقب را از آن خود کند. این پل در منطقه هونگیاگو واقع بوده و در سال 2017 افتتاح شده است.طول پل هونگیاگو، نزدیک به 500 متر است و اگر بتوانید از روی آن عبور کنید می توانید فرصت تماشای کوه ها، معبدها، آبشارها و منظرهی فوق العاده زیبا و به یادماندنی را به دست آورید. نهایتا 600 نفر به صورت همزمان می توانند از روی این پل که ارتفاع آن از سطح زمین حدود 218 متر است، عبور نمایند

معروف ترین پل های معلق | پل معلق کاپیلانو

یکی دیگر از ترسناک ترین و معروف ترین پل های معلق، پل معلق کاپیلانو است. این پل در کشور بریتیش کلمبیا واقع شده است و در سال 1889 با طناب هایی از جنس کنف و تخته هایی از جنس چوب درختان سرو ساخته شده است. البته بعدها، کابل های سیمی و بتن به کار گرفته شد تا میزان مقاومت این پل افزایش پیدا کند و شرایط امنی را برای کسانی که می خواهند از روی این پل عبور نمایند، فراهم آورد.

این پل در ارتفاع 70 متری و بر فراز رودخانه کاپیلانو احداث شده و رفت و آمد از روی آن به میزان بسیار زیادی شجاعت و نترس بودن احتیاج دارد. اگر این صفات در شما وجود ندارد بهتر است حتی فکر قدم زدن بر روی این پل را نیز نکنید.

پل اوجلا

اگر برای امتحان کردن تجربه ای همراه با هیجان و ترس آماده اید، به پل معلق اوجلا بروید. این پل در کشور مکزیک واقع بوده و در سال 1898 احداث شده است. پل اوجلا با داشتن طولی برابر 318 متر، یکی از بزرگ ترین و طولانی ترین پل های معلق در دنیا بود اما وقتی عملیات استخراج معادن متوقف شد، این پل نیز عملا بدون استفاده ماند و با فرسایش روبرو شد. این اتفاق در سال 1930 افتاد و بعدها مجددا در سال 1990 عملیات بازسازی بر روی آن صورت گرفت. امروزه افراد زیادی برای آنکه ثابت نمایند عاشق هیجان و ترس هستند به کشور مکزیک سفر نموده و سعی می نمایند از روی آن عبور نمایند.

جدای از زیبایی و جذابیتی که قدم زدن بر روی این پل می تواند به همراه داشته باشید، منطقه ها دیدنی نیز در نزدیکی این پل وجود دارد که از آن جمله می توان به زون دل سیلنسیو اشاره نمود. زون دل سیلنسیو جاده ای بسیار زیبا است و در نزدیک صحرای ماپیمی بیوسفر واقع شده است.

معروف ترین پل های معلق | پل عثمان غازی

از دیگر پل های معلق و ترسناک در دنیا که برای انتها دادن ترس یک فرد می تواند گزینه مناسبی به شمار رود، پل عثمان غازی است. این پل یکی از جدیدترین پل های معلق در دنیاست و در سال 2016 افتتاح شده است. این پل در کشور ترکیه واقع بوده و طولانی ترین پل معلق در این کشور می باشد.

نکته جالبی که در خصوص محل ساخت این پل ذکر می نمایند این است که پل عثمان غازی از روی یکی از زلزله خیزترین نقاط دنیا عبور می نماید.منظره زیبایی که با تردد از روی این پل در اختیار قرار داده می گردد، یکی از به یادماندنی ترین و خاطره انگیزترین تصاویری است که یک فرد ممکن است در دوران عمر خود مشاهده کند.

پل کانال چاکائو

برای رفتن به پل کانال چاکائو، چمدان هایتان را بسته و بلیطی به مقصد کشور شیلی بخرید. این پل در کشور شیلی و در منطقه شیلوئه واقع شده است. این پل یکی از طولانی ترین پل های موجود در آمریکای جنوبی است و حدود 3 کیلومتر طول دارد.

هدف از ساخت این پل، متصل کردن جزیره شیلوئه به کشور شیلی است. پیشنهاد این اتصال به این شکل در سال 1970 داده شد و هزینه زیادی برای ساخت آن اختصاص داده شده است.

یکی از مواردی که باعث جذابیت این پل شده، محل قرارگیری آن است. این پل بر روی کانالی واقع شده که در آن بادها و جریات های اقیانوسی شدیدی در حال وزش می باشد و به همین علت، جذابیت و هیجان غیر قابل تصوری را می توان با راه رفتن بر روی آن تجربه کرد.

معروف ترین پل های معلق | پل معلق چارلز کونن

پل معلق چارلز کونن در کشور سوئیس واقع شده است و در سال 2017 افتتاح شده است. این پل، لقب بلندترین پل عابر پیاده معلق در دنیا را به خود اختصاص داده است.

پل چارلز کونن، در کوه های آلپ قرار داشته و روستای زرمات را به روستای گراچن در کشور سوئیس متصل می نماید.تردد کردن از روی این پل به علت ارتفاع آن که به حدود 85 متر می رسد دل و جراتی وصف نشدنی می خواهد. اگر می توانید در این ارتفاع و در مسافتی به طول 494 متر و عرض 64 سانتی متر راه بروید، فرصت را از دست نداده و ثابت کنید که تا چه میزان شجاعت دارید.

پل مکیناک

از دیگر پل های معلق ترسناک در دنیا، پل مکیناک است. این پل در کشور آمریکا واقع بوده و در سال 1957 ساخته شده است. طول آن 8 کیلومتر است و با اسامی مانند پل مک قدرتمند و یا پل مک بزرگ نیز خوانده می گردد.

حتی زمان هایی که سرعت وزش باد در این منطقه از 48 کیلومتر بر ساعت فراتر نمی گردد، بعضی از رانندگان از اینکه بر روی این پل تردد داشته باشند می ترسند؛ همین یک جمله کافی به نظر می رسد تا به خوبی متوجه شوید که رفتن به روی این پل و قدم زدن بر روی آن چه ترس و هیجان وصف نشدنی را می تواند به افراد القا کند.

بعضی رانندگانی که از رفتن و رانندگی بر روی این پل وحشت دارند، می توانند به سراغ رانندگان کمکی بفرایند که مسئولین این پل پیشنهاد نموده اند. به این رانندگان، رانندگان جایگزین گفته شده و تجربه و مهارت زیادی در خصوص رانندگی بر روی پل مکیناک دارند.

معروف ترین پل های معلق | پل هاورا (پل رابیندرا)

یکی دیگر از هیجان انگیزترین و ترسناک ترین پل های معلق در دنیا، پل هاورا است. این پل در کشور هند واقع بوده و شاید جالب باشد که بدانید این پل یکی از رفت و آمدترین و شلوغ ترین پل های معلق در دنیاست و روزانه بیش از یک میلیون نفر و حدود صد هزار وسیله نقلیه از روی این پل عبور می نمایند.

طول این پل، بیش از 450 متر بوده و بر روی رودخانه هوگلی بنا شده است. مقاومت این پل به حدی است که در طی مدت زمانی که آن را احداث نموده اند به علت اقلیم خاص این منطقه و حتی برخورد کشتی های باربری به آن هیچ آسیبی وارد نشده است.

نام این پل به خاطر شاعر بلند آوازه هندی، رابیندرانات تاگور، به نام پل رابیندار تغییر پیدا نموده است. تا امروز افراد زیادی از این روی پل تردد نموده و شرایطی هیجان انگیز را تجربه نموده اند.

پل شیشه ای ژانگجیاجی

چینی ها در ساخت و احداث پل های معلق و ترسناک دردنیا، مهارت زیادی دارند. پل ژانگجیاجی، با داشتن کف شیشه ای و ارتفاع 305 متری، به یکی از هیجان انگیزترین و ترسناک ترین پل های معلق در دنیا تبدیل شده است.

اگر ترس از ارتفاع دارید و نمی توانید منظره ها زیبایی زیر پایتان را مشاهده کنید، بهتر است راه دیگری را برای افزایش میزان آدرنالین خون خود انتخاب کنید و از رفتن به روی این پل صرف نظر کنید. این پل 430 متر طول داشته و از امنیت بالایی برخوردار است.

معروف ترین پل های معلق | پل معلق رودخانه استورمز

یکی دیگر از هیجان انگیزترین و مهیج ترین پل های معلق در دنیا در کشور آفریقای جنوبی و در استان کیپ شرقی واقع است. این پل در سال 1969 ساخته شده و طولی برابر 77 متر دارد. این پل معلق بر فراز رودخانه استورمز ساخته شده است. اگر بیماری قلبی دارید توصیه می کنیم از این پل عبور نکنید؛ زیرا تردد بر روی پل رودخانه استورمز اندکی ترسناک بوده و ممکن است برای شما مسئله ای ایجاد کند.

فرصت جالب دیگری که رفتن به این پل معلق می تواند برای شما فراهم کند، پریدن از روی یکی از بلندترین بانچی جامپینگ های دنیا است. این سرگرمی هیجان انگیز در پل بلوکرنز ساخته شده است و فاصله بسیار کمی با پل معلق رودخانه استورمز دارد.

معروف ترین پل های معلق | پل رودخانه سیدو

پل رودخانه سیدو، از دیگر پل های معلق در دنیا است و معروفیت زیادی را از آن خود نموده است. این پل در استان هوبی کشور چین و در سال 2009 ساخته شده است. کوه های چین مرکزی و رودخانه یخ زده سیدو، جایی است که این پل بر بالای آن احداث شده است.

نحوه ساخت این پل و نصب کابل های اولیه این پل نیز در نوع بسیار جالب توجه می باشد. برای آنکه بتوانند کابل های این پل را در محل مورد نظر خود نصب نمایند، از راکت های نظامی استفاده کردند و بدین شکل، سازه ای به وجود آمده که با وجود داشتن طولی برابر 1222 و ارتفاع 496 متر، مقاومت و پایداری زیادی از خود به معرض نمایش گذاشته است.

منبع: الی گشت

به "تجربه ترس و هیجان بر روی 14 پل معلق دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه ترس و هیجان بر روی 14 پل معلق دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید