تجهیز جاده های شریانی تا آذرماه به دوربین ثبت تخلفات

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با افزایش 400 دوربین جاده ای به مجموع دوربین های فعلی، تا انتها آذر ماه سال جاری همه راه های شریانی کشور به دوربین ثبت تخلفات مجهز می شوند.

تجهیز جاده های شریانی تا آذرماه به دوربین ثبت تخلفات

به گزارش گروه مالی وبلاگ ادکلن شنل، داریوش امانی درباره طرح راهداری زمستانی اظهار کرد: پس از کسب اطلاع از سازمان هواشناسی که به سازمان راهداری اعلام نموده بود سال جاری بارش های زمستانی زودتر شروع می گردد، از 15 آبان ستاد راهداری زمستانی را راه اندازی کردیم؛ از شهریور ماه هم تعمیرات ماشین آلات راهداری را شروع نموده بودیم، ماشین آلات نمک پاش و بعلاوه 800 هزار تن نمک خریداری شده بود.

جزئیات راهداری زمستانی

وی اضافه نمود: به همه استان ها دستیابی به آمادگی را ابلاغ نموده بودیم؛ لذا با توجه به پیش بینی حجم زیاد بارش ها در روز های اخیر، مسئله ای از نظر آمادگی برای مقابله با وارد آمدن خسارات به جاده ها در صورت ایجاد سیلاب، نداشتیم.

معاون وزیر راه گفت: تمام راهداران به صورت 24 ساعته در راه ها حضور داشتند تا محوری بسته نگردد یا اگر محوری بسته شد، به خاطر این بود که بارش بیش از تصور بود و سیلاب و گل و لای در سطح جاده چالوس بود.

محور هراز به علت ریزش سنگ بسته شده بود

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه نمود: شب گذشته (آدینه شب 21 آبان) محور هراز برای یکی دو ساعت بسته بود که به خاطر ریزش سنگ از کوه بود و تا پاک سازی انجام شد، دو ساعت به طول انجامید.

امانی یادآور شد: در حال حاضر غیر از آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت و جاده چالوس، محور بسته ای نداریم؛ چند محور روستایی و جاده طالقان-هشتگرد به علت کولاک شدید بسته است؛ اما محور های شریانی کشور همگی بازند.

نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری با مجوز مجلس در سال آینده

وی در مورد نوسازی ماشین آلات راهداری گفت: با وجود مسائل اعتباری، سال جاری 150 دستگاه ناوگان نوساز به مجموعه ماشین آلات اضافه کردیم؛ قراردادی هم با خودروسازان داخلی امضا نموده ایم که امیدواریم هر چه سریع تر عملیاتی شوند و 50 دستگاه گریدر سنگین را به استان ها بدهیم تا مسائلمان کمتر گردد.

امانی ادامه داد: سال جاری دنبال آن هستیم تا مجوزی اخذ کنیم که یک بار برای مدت طولانی، بتوانیم کل ماشین آلات راهداری را نوسازی کنیم که در حال مذاکره با کمیسیون عمران مجلس هستیم تا این مجوز را دریافت کنیم تا سال آینده همه ماشین آلات راهداری نوسازی شوند.

وی اعلام کرد: بیش از 60 درصد ناوگان ماشین آلات راهداری بالای سن فرسودگی هستند؛ هم دنبال خارج کردن فرسوده ها هستیم و هم اینکه ماشین آلات تازه وارد ناوگان کنیم.

دو اقدام هوشمندسازی راهداری

رئیس سازمان راهداری توضیح داد: برای آذر ماه سال جاری 400 سایت دوربین ثبت تخلفات به دوربین های فعلی اضافه می گردد که سبب می گردد تا تمام شریان های اصلی کشور به دوربین ثبت تخلفات مجهز شوند تا در آن واحد همه محور ها را تحت پوشش دوربین داشته باشیم که اگر مسئله ای در محوری پیش آمد، بلافاصله نسبت به اعزام اکیپ هامون اقدام کنیم.

وی اضافه نمود: کار دیگری که انجام داده ایم، مجهز کردن ناوگان راهداری به جی پی اس بود که تا کنون از 9 هزار و 600 دستگاه ماشین آلات راهداری، 8 هزار و 500 دستگاه به جی پی اس مجهز شده اند که درنتیجه به صورت آنلاین می دانیم ماشین آلات راهداری در کدام مأموریت و کدام محور هستند. این مسأله یاری می نماید تا هر مسئله ای در محور ها ایجاد گردد، فوراً بتوانیم در دسترس ترین ناوگان را به محل حادثه اعزام کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: راهدارخانه های پر تردد مانند جاده هراز به دریافت دوربین های جاده ای مجهز می شوند تا رئیس راهداری بتواند همزمان تصاویر دوربین های منطقه تحت پوشش خود را دریافت کند و بهتر بتوانند از مردم و مسافران محافظت نمایند.

مردم فعلاً به جهت های پُربارش سفر ننمایند

وی تأکید کرد: در این ایام پر بارش مردم از سفر های جاده ای بپرهیزند؛ اگر هم ضرورتی برای انجام سفر است، از سامانه تلفنی 141 سازمان راهداری که 24 ساعته است، درباره شرایط راه ها استعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تجهیز جاده های شریانی تا آذرماه به دوربین ثبت تخلفات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز جاده های شریانی تا آذرماه به دوربین ثبت تخلفات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید