فراوری بیش از 1.3 میلیون تن گوشت طیور در 6 ماهه اخیر

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، خبرگزاری خبرنگاران-یک میلیون و 326 هزار تن گوشت طیور و بیش از 454 هزار تن گوشت قرمز ظرف شش ماهه اخیر در راستای تامین کالاهای اسای مورد احتیاج مردم در کشور فراوری شده است.

فراوری بیش از 1.3 میلیون تن گوشت طیور در 6 ماهه اخیر

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ادکلن شنل، معاون امور فراوریات دامی وزارتخانه گفت: ظرف مدت یاد شده حدود 5 میلیون و 495 هزار تن شیر خام نیز در کشور فراوری شد.

حسین دماوندی نژاد، مقدار فراوری تخم مرغ طی مدت اخیر را 602 هزار تن مطرح کرد.

وی درباره فراوری جوجه یکروزه طی شش ماهه دوم امسال نیز گفت : 774 میلیون قطعه جوجه یکروزه در این مدت فراوری شده که در مقایسه با فراوری 716 میلیون قطعه جوجه یکروزه در شش ماهه نخست امسال، نزدیک به 8 درصد افزایش نشان می دهد.

دماوندی نژاد گفت: این مقدار افزایش منجر به تعادل در عرضه و تقاضای گوشت مرغ شده و تاثیر آن در بازار و قیمت گوشت مرغ برابر با قیمت مصوب قابل مشاهده است.

وی صدور دامدارکارت را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه دام با هدف تامین سرمایه در گردش دامداران به منظور تامین و توزیع نهاده های مورد احتیاج عشایر کشور نام برد.

معاون امور فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: دامدارکارت به افزایش قدرت خرید فراوریکنندگان و کشاورزان در فرآیند تامین نهاده های فراوری یاری می نماید.

وی اضافه کرد: در بهمن ماه امسال و با دستور وزیر جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی مبلغ 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای تهیه بخشی از نهاده های مورد احتیاج دامداران روستایی و عشایری با نرخ سود 11 درصد و بازپرداخت حداکثر یک ساله اختصاص داد.

دماوندی نژاد گفت: با جذب نزدیک به 100 درصد این اعتبارات در اواسط اسفند ماه امسال، بانک کشاورزی به طور مجدد مبلغ 10 هزار میلیارد ریال دیگر به دامدارکارت اختصاص داد که با مجموع اعتبار مرحله نخست، تاکنون20 هزار میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته که به وسیله دامداران روستایی و عشایری در حال جذب است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فراوری بیش از 1.3 میلیون تن گوشت طیور در 6 ماهه اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از 1.3 میلیون تن گوشت طیور در 6 ماهه اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید